NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK zamawia kilkadziesiąt nowych pojazdów technicznych

| Jakub Madrjas 31.10.2017 3,7k

PLK zamawia kilkadziesiąt nowych pojazdów technicznych
Fot. ZPS
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na dostawę aż 36 fabrycznie nowych wózków motorowych wraz z oprzyrządowaniem.
Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy pojazdów kolejowych – łącznie 36 sztuk wózków motorowych z oprzyrządowaniem do użytkowania przez jednostki organizacyjne spółki PKP Polskie LinieKolejowe. Początek obowiązywania dostaw wyznaczono na ostatni dzień grudnia tego roku, a koniec na połowę grudnia 2020 roku.

Na początku tego roku ogłoszono dialog techniczny w sprawie zamówienia, w którym wzięło udział aż siedem firm: Corail, ZPS, CZ Loko, Plasser, Vitras–s, Dany oraz Geismar. Z udziału zrezygnował Kolmech.

Kilka wariantów stosowania

Pojazdy mają być nowe, jednokabinowe z napędem spalinowym, dopuszczone do eksploatacji w Polsce i gotowe do ruchu. Warianty stosowania pojazdów podane przez PLK to: przewóz pracowników brygady roboczej oraz narzędzi (6 os. plus maszynista), praca żurawikiem, jazda z napędem własnym, odśnieżanie szlaków kolejowych i torów stacyjnych oraz wykonywanie jazd w składzie pociągu.

Wózki nie mogą być prototypowe. Cykle przeglądowe powinny być bardzo rzadkie. Przy założonym przebiegu 24 tys. km/rok, przegląd P2 powinien odbywać się raz w roku, a przegląd P3 – co trzy lata. Poziom P1 ma być wykonywany przed każdym wyjazdem.

Będzie premia za prędkość i aukcja elektroniczna

PLK chcą, by pojazd miał maksymalny nacisk na oś w stanie ładownym do 200 kN, pojemność zbiornika paliwa – 400 litrów, moc silnika spalinowego od 290 do 400 kW oraz mógł ciągnąć pojazdy o łącznej masie 120 ton z prędkością co najmniej 60 km/h.

Cena jest kryterium wyboru wykonawcy zamówienia w 90 procentach. Oprócz niej, brana będzie pod uwagę maksymalna prędkość pojazdów z napędem własnym. Za pojazd, który po torze płaskim będzie mógł jechać ponad 100 km/h można otrzymać 10 punktów. Po dokonaniu badania złożonych ofert, w celu wyboru najkorzystniejszej oferty przeprowadzona zostanie aukcja elektroniczna. W toku aukcji elektronicznej stosowane będzie tylko kryterium ceny.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5