NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK z dofinansowaniem na zakup specjalistycznego sprzętu

| Jakub Madrjas 28.09.2018 1k

PLK z dofinansowaniem na zakup specjalistycznego sprzętu
Fot. RK
PLK z dofinansowaniem na zakup specjalistycznego sprzętu
PLK z dofinansowaniem na zakup specjalistycznego sprzętu
PLK z dofinansowaniem na zakup specjalistycznego sprzętu
PKP PLK podpisały z CUPT umowę na dofinansowanie zakupu specjalistycznego sprzętu technicznego. Unia Europejska sfinansuje prawie całą inwestycję - przekaże 211 mln z 250 mln złotych zapisanych w Krajowym Programie Kolejowym.
Dzięki dofinansowaniu PKP Polskie Linie Kolejowe do końca 2021 r. zakupią 47 nowych specjalistycznych maszyn, które wzmocnią zespoły kolejowego pogotowia technicznego, odpowiedzialnego za szybkie usuwanie usterek i bezpieczeństwo. Dziś na stacji Warszawa Wileńska zaprezentowano pierwszy sprzęt kupiony w ramach projektu, czyli jeden z sześciu wózków motorowych kupionych w ubiegłych latach, a także oczyszczarkę tłucznia pozyskaną wraz z zakupionego Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury.

PLK informuje, że do tej pory w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez zakup specjalistycznego sprzętu technicznego” podpisano umowy za 148 mln zł. Chodzi o zakup 36 wózków motorowych z oprzyrządowaniem o którym pisaliśmy tutaj.

Zakup z problemami


PLK przypomniała, że w ubiegłym tygodniu podpisała umowę na zakup profilarki tłucznia - podobnie jak wózki motorowe, dostarczy ją ZPS. Zarządca infrastruktury w ramach projektu ma także kupić ciekawy pojazd dwudrogowy do kontroli obiektów inżynieryjnych, m.in. mostów. Dzięki zastosowaniu wysięgnika z koszem możliwe mają być przeglądy trudno dostępnych miejsc na około 6400 obiektach inżynieryjnych. Pojazd będzie jeździł po torach i drogach, co umożliwi sprawny dojazd do wszystkich miejsc. W informacji prasowej podano, że obecnie trwa procedura przetargowa na zakup pojazdu, ale nie jest to prawda - 22 sierpnia unieważniono drugi już przetarg na zakup pojazdu.

Na etapie procedury przetargowej jest także zakup dwóch podbijarek szlakowych i podbijarki rozjazdów - na początku miesiąca wybrano ofertę firmy Plasser & Theurer. W tym samym postępowaniu PLK zamawia też profilarkę tłucznia, ale w tym zakresie Plassera pokonał ZPS. Nie podpisano jeszcze umów na dostawę tego sprzętu. Zakup wszystkich nowych maszyn zaplanowano do końca 2021 r. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5