PKP PLK podpisały z CUPT umowę na dofinansowanie zakupu specjalistycznego sprzętu technicznego. Unia Europejska sfinansuje prawie całą inwestycję - przekaże 211 mln z 250 mln złotych zapisanych w Krajowym Programie Kolejowym.
Dzięki dofinansowaniu PKP Polskie Linie Kolejowe do końca 2021 r. zakupią 47 nowych specjalistycznych maszyn, które wzmocnią zespoły kolejowego pogotowia technicznego, odpowiedzialnego za szybkie usuwanie usterek i bezpieczeństwo. Dziś na stacji Warszawa Wileńska zaprezentowano pierwszy sprzęt kupiony w ramach projektu, czyli jeden z
sześciu wózków motorowych kupionych w ubiegłych latach, a także oczyszczarkę tłucznia pozyskaną wraz z
zakupionego Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury.
PLK informuje, że do tej pory w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez zakup specjalistycznego sprzętu technicznego” podpisano umowy za 148 mln zł. Chodzi o zakup 36 wózków motorowych z oprzyrządowaniem o którym
pisaliśmy tutaj.
Zakup z problemamiPLK przypomniała, że w ubiegłym tygodniu podpisała
umowę na zakup profilarki tłucznia - podobnie jak wózki motorowe, dostarczy ją ZPS. Zarządca infrastruktury w ramach projektu ma także kupić ciekawy pojazd dwudrogowy do kontroli obiektów inżynieryjnych, m.in. mostów. Dzięki zastosowaniu wysięgnika z koszem możliwe mają być przeglądy trudno dostępnych miejsc na około 6400 obiektach inżynieryjnych. Pojazd będzie jeździł po torach i drogach, co umożliwi sprawny dojazd do wszystkich miejsc. W informacji prasowej podano, że obecnie trwa procedura przetargowa na zakup pojazdu, ale nie jest to prawda - 22 sierpnia
unieważniono drugi już przetarg na zakup pojazdu.
Na etapie procedury przetargowej jest także zakup dwóch podbijarek szlakowych i podbijarki rozjazdów - na początku miesiąca wybrano ofertę firmy Plasser & Theurer. W tym samym postępowaniu PLK zamawia też profilarkę tłucznia, ale w tym zakresie Plassera pokonał ZPS. Nie podpisano jeszcze umów na dostawę tego sprzętu. Zakup wszystkich nowych maszyn zaplanowano do końca 2021 r.