Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK wyremontowały wojskową linię Mikołajów – Regny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
28-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK wyremontowały wojskową linię Mikołajów – Regny
fot. Włodzimierz Włoch/PKP PLKZdjęcie poglądowe
Od miesiąca na trasie Koluszki – Regny kursują autobusy zastępcze ŁKA. Przewoźnik nie wykorzystuje krótkiej linii kolejowej biegnącej do miejscowości. Tamtejsza infrastruktura jest bowiem przystosowana głównie do obsługi ruchu towarowego na potrzeby wojska.

Od niespełna miesiąca do Regien w rejonie Koluszek znów można dotrzeć dzięki komunikacji organizowanej przez przewoźnika kolejowego. Mowa tu jednak nie o pociągu, a o autobusie zastępczym Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Spółka doprowadziła tam jedną ze swoich tras mających w założeniach dowozić pasażerów do najbliższych stacji kolejowych, tworząc tym samym zintegrowany system transportowy.

Roboty w ramach działań obronnych państwa

Tymczasem do Regien prowadzi czynna linia kolejowa – oznaczona numerem 44 i rozpoczynająca się w Mikołajowie nieopodal Koluszek. Ma ona duże znaczenie wojskowe i kilkanaście lat temu dzięki środkom Ministerstwa Obrony Narodowej przywrócona została jej przejezdność. – Nadal zapewniamy utrzymanie i przejezdność trasy – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zapewnia, że niezbędne prace prowadzone są na bieżąco.

– W ostatnich latach realizowane były prace remontowo-utrzymaniowe, m.in. profilowanie toru, wymiana podkładów, uzupełnianie tłucznia – opisuje nasz rozmówca. Roboty były częścią Planu pozamilitarnych przygotowań obronnych. Ich zakres był zresztą ściśle dopasowany do potrzeb wojska, bo maksymalna dopuszczalna prędkość pozostała na poziomie 30 km/godz. Nie odtworzono też sieci trakcyjnej, która została zdjęta po likwidacji regularnego ruchu pasażerskiego w 1999 r.

Peronu nie ma, ale można go odbudować

Ruch pociągów towarowych jest tam jedynie sporadyczny. Uruchomienie połączeń osobowych nie byłoby możliwe, bo w Regnach nie ma peronu rozebranego przy okazji większego remontu sprzed kilkunastu lat. – – Pozostawiono jednak rezerwę terenu, która umożliwi odbudowę przystanku w przyszłości, jeśli zajdzie taka potrzeba – zaznacza przedstawiciel Polskich Linii Kolejowych.

Linia nr 44 ma ok. 4 km długości. Zlikwidowany przystanek, który dawniej nosił także nazwę Budziszewice Łódzkie, znajduje się nieopodal jednostki wojskowej, która dziś jest głównym podmiotem korzystającym z istnienia toru. Ruch pasażerski nigdy nie był tu duży i zrezygnowano z jego utrzymywania m.in. z uwagi na niską frekwencję.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Kasper Fiszer 08 sierpnia 2025

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

MON nie przejmie zarządu nad strategicznymi liniami kolejowymi

Infrastruktura

Zobacz również:

Warszawa Zachodnia: Zabytkowy „Grzybek” odzyskał blask

Infrastruktura

Warszawa Zachodnia: Zabytkowy „Grzybek” odzyskał blask

Roman Czubiński 14 sierpnia 2025

Łódzkie: Wojskowa linia do Regien wciąż utrzymywana

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Kasper Fiszer 08 sierpnia 2025

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

MON nie przejmie zarządu nad strategicznymi liniami kolejowymi

Infrastruktura

Zobacz również:

Warszawa Zachodnia: Zabytkowy „Grzybek” odzyskał blask

Infrastruktura

Warszawa Zachodnia: Zabytkowy „Grzybek” odzyskał blask

Roman Czubiński 14 sierpnia 2025

Łódzkie: Wojskowa linia do Regien wciąż utrzymywana

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij