Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Wiadukt w Krakowie poszerzony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-09-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Kończy się ważny etap modernizacji wiaduktu kolejowego na ul. Grzegórzeckiej. Pięć przygotowanych przęseł udźwignie dwa nowe tory. 1 października wróci ruch samochodowy pod wiaduktem – informuje PLK.

Jak informuje PLK, w Krakowie na ul. Grzegórzeckiej kończy się jeden z ważniejszych etapów modernizacji wiaduktu kolejowego. Niebawem będą gotowe dwa ostatnie – z pięciu – poszerzane przęsła. Ich sklepienia są murowane, tak by dokładnie odwzorowywały konstrukcje historycznego obiektu. Prace uzgadniane są ze służbami konserwatorskimi.

W październiku rozpocznie się kolejny etap prac przy wiadukcie. Budowana będzie konstrukcja nośna, na której ułożone zostaną dwa nowe tory. Pierwsze pociągi pojadą po nich w połowie przyszłego roku. Wtedy ruszy renowacja starszej, XIX-wiecznej, części wiaduktu.

1 października rano przywrócony zostanie ruch samochodowy na ul. Grzegórzeckiej w obu kierunkach. Dodatkowo kierowcy zyskają lepszy przejazd, gdyż położony zostanie nowy asfalt, na jezdni w kierunku ronda Grzegórzeckiego.

Tydzień później, 8 października, rozpocznie się montaż bramki zabezpieczającej na ul. Kopernika. Pozwoli to utrzymać ruch samochodowy w trakcie budowy wiaduktu nad tą ulicą. Prace montażowe zakończą się w środę, 10 października. W tym czasie przejeżdżać pod obiektem będą mogły tylko pojazdy uprzywilejowane.

1 października wyłączony zostanie z ruchu przejazd kolejowo-drogowy w ciągu  ul. Jasieńskiego. Kierowcy będą korzystać z objazdu przez ul. Złocieniową, Agatową i Półłanki. Po zakończeniu przebudowy linii kolejowej, w 2020 roku, zastąpi go bezkolizyjny przejazd, wzdłuż ul. Złocieniowej. Będzie prowadził pod mostem, w rejonie budowanego przystanku kolejowego Kraków Złocień. Miejsce dotychczasowego przejazdu będą przecinać dwie linie kolejowe. Pociągi pojadą tędy nawet 160 km/h.

Dopiero w drugiej połowie października rozpoczną się prace na ul. Podgórskiej i obok estakady Obrońców Lwowa. Dzięki decyzji uzgodnionej z zarządem dróg, zmiany organizacji ruchu wprowadzane będą po okresie największego natężenia przejazdu samochodów w mieście. W obu przypadkach – na ul. Podgórskiej i obok estakady Obrońców Lwowa, wykonawca planuje miejscowe zwężenia jezdni. Będą niezbędne do bezpiecznych prac przy obiektach inżynieryjnych – informuje PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5