NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK udostępnia zmodernizowaną trasę Olsztyn – Pisz – Ełk. Pojadą dwa pociągi dziennie

| Michał Szymajda 16.12.2019 7,6k

PLK udostępnia zmodernizowaną trasę Olsztyn – Pisz – Ełk. Pojadą dwa pociągi dziennie
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PLK udostępnia zmodernizowaną trasę Olsztyn – Pisz – Ełk. Pojadą dwa pociągi dziennie
PLK udostępnia zmodernizowaną trasę Olsztyn – Pisz – Ełk. Pojadą dwa pociągi dziennie
PLK udostępnia zmodernizowaną trasę Olsztyn – Pisz – Ełk. Pojadą dwa pociągi dziennie
PLK udostępnia zmodernizowaną trasę Olsztyn – Pisz – Ełk. Pojadą dwa pociągi dziennie
PLK udostępnia zmodernizowaną trasę Olsztyn – Pisz – Ełk. Pojadą dwa pociągi dziennie
PLK udostępnia zmodernizowaną trasę Olsztyn – Pisz – Ełk. Pojadą dwa pociągi dziennie
PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły zasadnicze prace między Szczytnem a Ełkiem. Nowe tory i perony, z których kilka powstało w zupełnie nowych lokalizacjach, zachęcają do podróży pociągiem. Ale urząd marszałkowski nie widzi potrzeby, aby korzystać z efektów modernizacji wartej 290 milionów złotych.
Inwestycja związana jest m.in. z powstaniem zupełnie nowych miejsc zatrzymania pociągów, bliżej miejscowości i przy nowych osiedlach. Takie powstały w Starych Gutach, Kaliszkach, Białej Piskiej, Drygałach, w Bajtkowie, Pogorzeli Wielkiej, Nowej Wsi Ełckiej. I w Ełku, gdzie powstał przystanek Ełk Szyba Zachód.

Piękne perony w nowych lokalizacjach

– Obiekty zaoferują oczekiwany standard, znany z odcinka Szczytno – Pisz. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie umożliwią bezpieczne poruszanie się także po zmroku. Wygodę umożliwią nowe ławki, wiaty i czytelna informacja pasażerska. Zamontowane zostaną także udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się: pochylnie, prowadnice i ścieżki dotykowe Ponadto nowy przystanek Pisz Wschód zapewni mieszkańcom lepszy dostęp do kolei. Łatwiejsza będzie podróż w codziennych dojazdach do pracy, szkoły czy domu – informuje Martyn Janduła, z biura prasowego PKP PLK.

Modernizacja w pierwszej kolejności związana była z wymianą torów, ale wykonawca zrealizowałł także generalny remont mostów kolejowych nad rzekami Pisa i Ełk. W kolejnych miesiącach realizowane będą prace na przejazdach kolejowo-drogowych, które w efekcie doprowadzą do dalszego podniesienia prędkości na linii. Po zakończeniu całej inwestycji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a czas przejazdu w relacji Szczytno – Ełk skróci się o połowę – z ok. 3 godz. do 1,5 godz. Podróż na trasie Olsztyn – Szczytno – Ełk potrwa nieco ponad 2h.

Perony przy których niemal nie ma pociągów

PKP PLK podkreśla, że dzięki remontowi bardzo mogliby skorzystać mieszkańcy regionu warmińsko-mazurskiego, którzy szybciej dojadą do pracy i szkoły. – Pojawi się dobra oferta dla turystów. Inwestycja zapewni łatwiejszy dostęp do atrakcyjnych miejscowości wypoczynkowych: Ruciane-Nida oraz Pisz – napisał Martyn Janduła.

Szkoda tylko, że oferta na linii 219 będzie na tyle żenująca, że prawdopodobnie nikogo nie namówi się nią do wyboru transportu publicznego. Po nowiutkich torach i przy nowoczesnych przystankach zatrzymają się bowiem tylko 2 (sic!) pociągi regionalne dziennie, a trzeci zakończy bieg w Piszu. Wykorzystanie wartej prawie 300 milionów inwestycji, którą do realizacji wskazało samo województwo, będzie więc żadne, przynajmniej na razie.

Reaktywacja z problemami

Na domiar złego reaktywacja pociągów 15 grudnia, po wielu miesiącach wstrzymania ruchu, zakończyła się porażką. Z dwóch pociągów tylko jeden opóźniony dotarł z Olsztyna do Ełku. 

– Wczoraj na linii kolejowej nr 219 Olsztyn – Pisz – Ełk doszło do zderzenia pociągu z dziką zwierzyną. Ze względu na uszkodzenia składu, przewoźnik odwołał pociąg. Podróżnych zabrał autobus komunikacji zastępczej. Po uprzątnięciu linii ruch pociągów odbywa się bez przeszkód – powiedział Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK.

– Pierwszy pociąg 90941 nie dotarł do Ełku, ponieważ na trasie między Piszem a Starymi Gutami zderzył się z jeleniem. Uszkodzone zostały światła oraz przednia szyba szynobusu. Dla pasażerów została zorganizowana autobusowa komunikacja zastępcza. Drugi popołudniowy pociąg (90945) dojechał do Ełku z około 10 minutowym opóźnieniem, wynikającym z ograniczeń prędkości i prac na nowym szlaku – potwierdził rzecznik prasowy Polregio Dominik Lebda.

Zapytaliśmy urząd marszałkowski województwa warmińsko-mazurskiego o przyszłość połączeń pasażerskich na tej linii. Czekamy na odpowiedź.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5