Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK szuka wykonawcy rewitalizacji linii 139 od Żywca do Węgierskiej Górki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
31-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK szuka wykonawcy rewitalizacji linii 139 od Żywca do Węgierskiej Górki
fot. PKP PLK
PKP PLK rozpisały przetarg na wykonanie rewitalizacji linii kolejowej nr 139 na szlaku Żywiec – Węgierska Górka w ramach projektu inwestycyjnego pn.: „Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice-Dziedzice – Bielsko-Biała – Zwardoń ( granica państwa)”. Łączna szacowana wartość zadania bez podatku, z zadaniami dodatkowymi to 35,2 mln zł.

Firma, która w drodze przetargu zostanie wybrana do realizacji zadania, będzie zobowiązana do wykonania dokumentacji projektowej dla rewitalizacji szlaku między Węgierską Górką a Żywcem, uzyskania pozwoleń na prace budowlane oraz, po ich zakończeniu, wykonanie dokumentacji powykonawczej.

Wykona również prace budowlane między 77,1 a 85,4 kilometrem linii 139. Będą polegały na przebudowie peronów na przystankach Radziechowy Wieprz, Cięcina Dolna, Cięcina i modernizacji sieci trakcyjnej, przepustów i mostów. Wymieniona zostanie nawierzchnia torowa, oczyszczona i uzupełniona będzie podsypka, zreprofilowane torowisko. Zabudowane zostaną nowe urządzenia zasilające, oświetleniowe i przebudowane zostaną przejazdy kolejowo-drogowe. Ciekawą informacją jest zapisana w specyfikacji przetargowej konieczność likwidacji peronu przy ośrodku wypoczynkowym w Węgierskiej Górce.

Koperty z ofertami zostaną otwarte 8 marca 2018 roku. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy projektu i prac jest cena. Firma wybrana w drodze konkursu będzie musiała zakończyć prace do 12 czerwca 2019 roku.

Szybciej w kierunku Słowacji


W konsekwencji prac poprawi się czas przejazdu i warunki obsługi podróżnych między Żywcem a Zwardoniem, znajdującym się tuż przy granicy słowackiej. Na rewitalizowanym odcinku prędkość przejazdu wzrośnie z 50/60 km/h do 100 km/h. Wpłynie na poprawę czasu przejazdu pociągów pasażerskich, a także poprawę warunków przewozu towaru na i ze Słowacji. Rewitalizacja wpisuje się w zapowiedzi ministra Adamczyka i ministra infrastruktury Słowacji dotyczące poprawy komunikacji kolejowej między dwoma krajami. Obecnie granicy tej nie przekracza żaden regularny pociąg pasażerski, a żeby dostać się np. w Słowackie Góry pociągiem, konieczna jest jazda przez Czechy – przez Cieszyn lub Zabrzydowice/Bohumin.

Dotychczasowe efekty prac na linii 139

W ramach prowadzonego projektu na odcinku Bielsko-Biała Lipnik – Wilkowice Bystra PLK wymieniły już tory na odcinku Bielsko Biała Lipnik – Wilkowice Bystra – (tor nr 2) oraz na odcinku Bielsko-Biała Lipnik – Bielsko-Biała Leszczyny (tor nr 1). Wymieniono także rozjazdy w stacji Bielsko-Biała Leszczyny oraz przebudowano kompleksowo sieć trakcyjną. Zakończono roboty związane z przebudową peronów na stacjach: Bielsko-Biała Leszczyny, Wilkowice Bystra (peron 2) oraz na przystankach osobowych: Bielsko-Biała Lipnik (peron 2) i Bielsko-Biała Mikuszowice (peron 2). Na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych została wymieniona nawierzchnia drogowa, a na czterech montowane są nowe urządzenia sygnalizacji przejazdowej. Zakończono remont 25 obiektów inżynieryjnych. Efektem prac będzie podniesienie prędkości do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i do 100 km/h dla pociągów towarowych. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo- drogowych oraz komfort obsługi podróżnych. Zakończenie robót planowane jest w październiku 2018 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5