Największą częścią zadania jest zaprojektowanie prac i przebudowa kilku mostów i wiaduktów na odcinku pomiędzy Ostrowem Wielkopolskim a Pierzchnem, a także peronu 3. na stacji w Ostrowie Wielkopolskim i peronu w Witaszycach.
PKP PLK poszukuje w drodze przetargu wykonawcy dokumentacji projektowej i robót budowlanych w ramach zadania „Prace na linii kolejowej nr 272 Kluczbork–Poznań Główny”
Dzięki remontowi PKP PLK uzyska podniesienie prędkości dzięki remontowi obiektów inżynieryjnych i nawierzchni torowej na nich, tym samym likwidując ograniczenia prędkości (do 50 km/h). Dzięki remontowi peronów (niestety przynajmniej w Ostrowie będzie on miał 55 cm. Wysokości) poprawi się też standard obsługi podróżnych. Co ciekawe: w dokumentacji przetargowej wyraźnie zapisano, że wykonawca przy pracach na stacjach unikać ma stosowania koloru niebieskiego, dotychczas niezwykle popularnego na modernizowanych peronach.
Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie następujących elementów:
- Dokumentacji projektowej niezbędnej do prawidłowego wykonania wszystkich wymaganych robót, oraz dokumentacji powykonawczej
- Uaktualnienie projektu dla obiektu przebudowy mostu w km. 124,164 i uzyskanie pozwolenia na budowę od Wojewody Wielkopolskiego.
- Uaktualnienie projektu dla peronów nr 1 i 2 na stacji Witaszyce i zgłoszenie robót budowlanych do Wojewody Wielkopolskiego.
- Wykonanie projektu dla remontu obiektów inżynieryjnych: w km 152,989, km 154,915, km 158,672, gdzie występują ograniczenia prędkości do 50/60 km/h oraz zgłoszenie robót budowlanych do Wojewody Wielkopolskiego.
- Wykonanie projektu dla przebudowy peronu nr 3 w Ostrowie Wielkopolskim oraz zgłoszenie robót budowlanych do Wojewody Wielkopolskiego.
- Wykonanie projektu dla wymiany podkładów i szyn wraz z uzupełnieniem tłucznia i podbiciem toru na stacji Ostrów Wlkp. oraz na odcinku Ostrów Wlkp.–Pierzchno (wybrane odcinki)
- Rowy odwadniające na odcinku do rewitalizacji Ostrów Wlkp. – Pierzchno są do odtworzenia. Lokalizacje do odtworzenia znajdują się od kilometra 93 do 99 (nie jest to odcinek ciągły)
- Wiaty istniejące na peronie nr 3 stacji Ostrów Wlkp. wymagają konserwacji i zmiany pokrycia dachu. Wiaty na peronach nr 1 i 2 stacji Witaszyce będą wymienione.
- Wykonana zostanie regulacja sieci trakcyjnej na długości wymiany podkładów i szyn, oraz uzupełnienie podsypki.
PKP PLK oszacowała wartość zamówienia na 24 900 000 zł. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do wartości max. 7 500 000 zł.
Oferta wybrana zostanie z uwzględnieniem kryterium ceny (70%) i czasu zamknięć torowych (30%). Okres realizacji zamówienia upłynie 30.11.2017.
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu minie 3 lutego 2016r. Koperty zostaną otwarte w poznańskiej siedzibie PKP PLK.