Największą częścią zadania jest zaprojektowanie prac i przebudowa kilku mostów i wiaduktów na odcinku pomiędzy Ostrowem Wielkopolskim a Pierzchnem, a także peronu 3. na stacji w Ostrowie Wielkopolskim i peronu w Witaszycach.
PKP PLK poszukuje w drodze przetargu wykonawcy dokumentacji projektowej i robót budowlanych w ramach zadania „Prace na linii kolejowej nr 272 Kluczbork–Poznań Główny”
Dzięki remontowi PKP PLK uzyska podniesienie prędkości dzięki remontowi obiektów inżynieryjnych i nawierzchni torowej na nich, tym samym likwidując ograniczenia prędkości (do 50 km/h). Dzięki remontowi peronów (niestety przynajmniej w Ostrowie będzie on miał 55 cm. Wysokości) poprawi się też standard obsługi podróżnych. Co ciekawe: w dokumentacji przetargowej wyraźnie zapisano, że wykonawca przy pracach na stacjach unikać ma stosowania koloru niebieskiego, dotychczas niezwykle popularnego na modernizowanych peronach.
Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie następujących elementów:
- Dokumentacji projektowej niezbędnej do prawidłowego wykonania wszystkich wymaganych robót, oraz dokumentacji powykonawczej
- Uaktualnienie projektu dla obiektu przebudowy mostu w km. 124,164 i uzyskanie pozwolenia na budowę od Wojewody Wielkopolskiego.
- Uaktualnienie projektu dla peronów nr 1 i 2 na stacji Witaszyce i zgłoszenie robót budowlanych do Wojewody Wielkopolskiego.
- Wykonanie projektu dla remontu obiektów inżynieryjnych: w km 152,989, km 154,915, km 158,672, gdzie występują ograniczenia prędkości do 50/60 km/h oraz zgłoszenie robót budowlanych do Wojewody Wielkopolskiego.
- Wykonanie projektu dla przebudowy peronu nr 3 w Ostrowie Wielkopolskim oraz zgłoszenie robót budowlanych do Wojewody Wielkopolskiego.
- Wykonanie projektu dla wymiany podkładów i szyn wraz z uzupełnieniem tłucznia i podbiciem toru na stacji Ostrów Wlkp. oraz na odcinku Ostrów Wlkp.–Pierzchno (wybrane odcinki)
- Rowy odwadniające na odcinku do rewitalizacji Ostrów Wlkp. – Pierzchno są do odtworzenia. Lokalizacje do odtworzenia znajdują się od kilometra 93 do 99 (nie jest to odcinek ciągły)
- Wiaty istniejące na peronie nr 3 stacji Ostrów Wlkp. wymagają konserwacji i zmiany pokrycia dachu. Wiaty na peronach nr 1 i 2 stacji Witaszyce będą wymienione.
- Wykonana zostanie regulacja sieci trakcyjnej na długości wymiany podkładów i szyn, oraz uzupełnienie podsypki.
PKP PLK oszacowała wartość zamówienia na 24 900 000 zł. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do wartości max. 7 500 000 zł.
Oferta wybrana zostanie z uwzględnieniem kryterium ceny (70%) i czasu zamknięć torowych (30%). Okres realizacji zamówienia upłynie 30.11.2017.
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu minie 3 lutego 2016r. Koperty zostaną otwarte w poznańskiej siedzibie PKP PLK.
2016-01-05 08:18:00 Autor: static7098
---.google.com
Może nie w temacie ale na czasie.. -20 stopni a składy PR Gdynia bez ogrzewania. Regio z Elblaga do Gdyni Głównej R50631. Masakra... Ludzi odpowiedzialnych w urzędzie Marszałkowskim woj. POMORSKIEGO I W PR Gdynia za jaja powinni powiesić.
UTK żyjesz? Na forach kolejowych są dziesiątki wpisów o tej instytucji a Ty spisz..
2016-01-05 08:29:48 Autor: static7098
---.google.com
Patologia może się szerzyć bo UTK jaja sobie robi. W przypadku przewoźnika PR Gdynia mają duże możliwości aby wykazać się. Brak ogrzewania, brak oświetlenia. Gdynię często opuszczają składy w całkowitej ciemności. Nie wspominam juz o jeździe w zatłoczonych składach niczym było z otwartymi drzwiami które otwierają się pod naciskiem itd itd itd..skala problemu jest tak duża ze wystarczy na ta chwile tylko ogrzewanie i oświetlenie. Obiecane filmiki z udziałem PR Gdynia wrzucę jak znajdę czas na obróbkę.
2016-01-05 09:04:31 Autor: isdr
---.tktelekom.pl
W odpowiedzi na post static7098:
"Patologia może się szerzyć bo UTK jaja sobie robi. W przypadku przewoźnika PR Gdynia mają duże możliwości aby wykazać się. Brak ogrzewania, brak oświetlenia. Gdynię często opuszczają składy w całkowitej ciemności. Nie wspominam juz o jeździe w zatłoczonych składach niczym było z otwartymi drzwiami które otwierają się pod naciskiem itd itd itd..skala problemu jest tak duża ze wystarczy na ta chwile tylko ogrzewanie i oświetlenie. Obiecane filmiki z udziałem PR Gdynia wrzucę jak znajdę czas na obróbkę. "
Autobus linii 50 czeka,poprawi się nieco psychika co?
2016-01-05 09:27:27 Autor: p.
---.static.ip.netia.com.pl
"wykonawca ma unikac koloru niebieskiego"...
Dlaczego tylko "unikac", a nie stosowac TE ktore inwestor SAM okresli.
2016-01-05 10:48:50 Autor: inmotion
---.static.ip.netia.com.pl
Panowie, a ktoś z Was się do tego UTK odezwał? Czy tylko pisać na forum pod tekstami dotyczącymi innych tematów potraficie pisać? Napisaliście maila może do jakiejś trójmiejskiej redakcji? Skargę do Urzędu Marszałkowskiego? Albo film zrobić z termometrem? Jak chcecie walczyć o swoje?! Pisząc na forum pod tekstem o rewitalce 272?
2016-01-05 11:06:38 Autor: perony
---.adsl.inetia.pl
Dobrze by było gdyby jednak zmodernizowali te perony przy torze drugim. Niektóre są w kiepskim stanie.
2016-01-05 13:28:35 Autor: KB
---.centertel.pl
Szkoda, że nie prowadzą robót na całym odcinku ZLK Ostrów, od Kórnika, tak aby zlikwidować wszystkie ograniczenia poniżej 120 km/h, jak na szlaku Pierzchno - Środa, gdzie jest 100 km/h oraz przed samą stacją w Środzie pod wiaduktem od ŚKP.
Mam nadzieję, mimo zamknięć, na czas remontów obiektów, nie wydłuży się znacznie czas przejazdu do Jarocina.
Natomiast zauważyłem w SIWZ, w zakresie mostu na Warcie ciekawostkę. Jeżeli dobrze interpretuje, ma być wyremontowany filar nr 1 znajdujący się w rzece Warcie. Ten sam zakres był w przetargu na roboty w torze nr 1 (jakieś 3 lata temu). Czyżby poprzedni wykonawca nie wykonał i tych robót przewidzianych SIWZ?
2016-01-05 15:01:49 Autor: MichalSroda
---.srem.net
W Środzie pod wiaduktem ŚKP już ograniczenia nie ma. Tak samo wzrosła prędkość na stacji w Pierzchnie ze 100 km/h do 120 km/h, chociaż w przetargu jest napisane o wymianie podkładów na tej stacji. Dobrze, że wybierają się za mosty i przepusty.
W 2015 roku od Jarocina do Mieszkowa na torze 2 było uzupełnienia tłucznia i podbicie toru. Być może w tym roku będą robić dalej.
2016-01-05 20:29:33 Autor: dla zainteresowanych
---.adsl.inetia.pl
Dla zainteresowanych cały przejazd tą linią od Poznania do Kluczborka: https://youtu.be/HpOGKlUhYdY
2016-01-06 12:34:53 Autor: OTOP
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W okolicach Srody Wlkp ,gdzie znajduje sie skupiska ptactwa , trzeba dobudować parę przepustów .