NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PLK: Stacja Rzeszów Główny spełni oczekiwania podróżnych

| inf. prasowa 10.07.2017 1,6k

PLK: Stacja Rzeszów Główny spełni oczekiwania podróżnych
Rzeszów Głównyfot. Szczepek, CC0
Trzy nowe funkcjonalne perony na stacji Rzeszów Główny, wybudowany przystanek Rzeszów Zachodni i nowoczesny system informacji, to tylko niektóre efekty inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. Spółka czeka na oferty w przetargu na zaprojektowanie i przebudowę stacji, planowanej w latach 2018-2021. Szacunkowy koszt inwestycji to 225 mln zł.
Wyższy komfort dla podróżnych

Stacja Rzeszów Główny zyska trzy wyższe, funkcjonalne perony. Będą wiaty z poczekalniami oraz ławki. Informacje o pociągach podróżni otrzymają na wyświetlaczach i dzięki zapowiedziom głosowym. Komunikacja na stacji będzie łatwiejsza dzięki windom i schodom ruchomym. Orientację ułatwi czytelne oznakowanie terenu stacji. Wybudowane zostanie również nowe przejście pod torami. Dla cyklistów przewidziano stojaki rowerowe. Zmiany na stacji będą realizowane, jak deklaruje zarządca, przy współpracy z konserwatorem zabytków.

PLK wymienią także tory, sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem. Modernizacja trzech obiektów inżynieryjnych i przejazdu kolejowo-drogowego podniesie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Ważna dla kierowców będzie przebudowa wiaduktu nad
ul. Batorego, gdyż poszerzenie obiektu znacznie usprawni ruch drogowy.

Rzeszów Zachodni nowy przystanek

Miasto zyska lepszy dostęp do kolei. W ramach inwestycji zaplanowano budowę nowego przystanku Rzeszów Zachodni. Będzie miał dwa perony, dostępne także dla osób o ograniczonej mobilności. Na dobrze oświetlonych platformach znajdą się wiaty i system informacji pasażerskiej oraz tablice z rozkładem jazdy. Obiekt przewidziano w rejonie wiaduktu nad ul. Aleje Wyzwolenia.

Nie tylko Rzeszów

Inwestycja w Rzeszowie jest realizowana w ramach projektu, obejmującego trzy stacje: Szczecin Główny, Gdańsk Główny i Rzeszów Główny: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. W Krajowym Programie Kolejowym przewidziano na projekt ponad 300 mln zł. Inwestycje mają na celu zlikwidowane barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych oraz z ograniczoną mobilnością, a także poprawę komfortu podróżnych.

Projekt „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap III Rzeszów Główny” stara się o finansowanie z POIiŚ 2014-2020.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Rzeszów (269)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Rzeszów (269)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5