NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK sprawdzi jak poprawić transport kolejowy między Opolem i aglomeracją śląską

| Michał Szymajda 03.01.2020 5,2k

PLK sprawdzi jak poprawić transport kolejowy między Opolem i aglomeracją śląską
Linia kolejowa w Bytomiu fot. Michał Szymajda
PKP PLK ogłosiło przetarg na wykonanie studium wykonalności dla linii kolejowej 132 i linii do niej przylegających na Śląsku. Chodzi o udrożnienie i poprawę warunków przewozu alternatywnych dla trasy Katowice – Gliwice – Kędzierzyn Koźle – Opole linii kolejowych z Bytomia przez Zabrze do Pyskowic, Strzelec Opolskich i Opola.
Studium wykonalności dla projektu pod nazwą "Poprawa parametrów linii 132 na odcinku Bytom Bobrek – Opole Groszowice wraz z modernizacją węzła Opole oraz budową linii Pyskowice Miasto – Pyskowice” ma sprawdzić możliwości modernizacji linii na wskazanym odcinku z poprawą stanu obiektów inżynieryjnych i sieci trakcyjnej włącznie. Zakładane jest przystosowanie stacji Bytom Bobrek, Zabrze Biskupice, Pyskowice, Strzelce Opolskie, Szymiszów, Kamień Śląski i Tarnów Opolski do przyjmowania pociągów towarowych o długości do 750 m, a także inwestycje w obrębie opolskiego węzła kolejowego, związane np. z dobudową torów między Opolem Głównym a Opolem Zachodnim oraz między Opolem Głównym a Opolem Groszowicami. Groszowice.

Wykonawca dokumentacji przeanalizuje także sensowności odbudowy lub budowy łącznic i połączeń prowadzących do linii nr 132 na terenie aglomeracji śląskiej. Jedną z nich jest nieczynny obecnie odcinek Zabrze Biskupice – Pyskowice, którego odbudowa jest priorytetem tego projektu, innym – linia nr 189 Ruda Chebzie – Zabrze Biskupice. PKP PLK zleci też sprawdzenie też możliwości odbudowy połączenia kolejowego do centrum Pyskowic. W ramach projektu przeanalizuje położenie niektórych stacji i przystanków i zaproponuje nowe ich lokalizacje. Fakultatywnie wykonawca przedprojektu sprawdzi możliwości reaktywacji pociągów z Bytomia do Gliwic w różnych wariantach. Obecnie brak pociągów w tej relacji jest piętą achillesową systemu kolei metropolitalnej na Śląsku.

Oferty w przetargu można składać do 31 stycznia. O wyborze oferty zdecyduje w 100 procentach jej koszt.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5