Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK remontują łącznicę do CMK w Idzikowicach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK remontują łącznicę do CMK w Idzikowicach
fot. Adrian Tync, lic. CC BY-SA 4.0Stacja Idzikowice
Jeszcze kilka dni potrwają prace inwestycyjne w rejonie Idzikowic. PKP PLK prowadzą tam roboty na jednej z łącznic wykorzystywanej na co dzień przez pociągi PKP IC. Te kursują aktualnie nieco naokoło – przez Radzice.

Od początku obowiązywania czerwcowej korekty rozkładu jazdy pociągów podróż z kierunku Łodzi do Krakowa trwa nieco dłużej. Pociągi kierowane Centralną Magistralą Kolejową muszą dojeżdżać bowiem na nią nieco naokrężnie. Zamknięta dla ruchu jest łącznica nr 574 umożliwiająca zjazd od strony Łodzi i Koluszek w kierunku Krakowa.

PLK wyłożą 1,5 mln zł z własnego budżetu

– Między 12 a 29 czerwca na odcinku Radzice – Idzikowice wymieniane są słupy sieci trakcyjnej – mówi Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zapewnia, że wszystkie związane z tym utrudnienia zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy. Na czas remontu pociągi kierowane są łącznicą nr 573, a więc przez stację Radzice.

– Tam następuje zmiana kierunku jazdy – opisuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Dodaje on, że 1,5 mln zł na przeprowadzenie remontu pochodzi z budżetu własnego PKP PLK. Roboty wykonuje Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Sieci Kolejowej z Krakowa.

Prace ważne dla utrzymania dobrych parametrów w ruchu pasażerskim

– Inwestycja pozwoli na sprawne podróże i przewóz towarów – deklaruje nasz rozmówca. Ruch towarowy na łącznicy jest jednak marginalny, gdyż CMK – wbrew swojemu pierwotnemu przeznaczeniu – jest wykorzystywana jako jeden z podstawowych korytarzy dla pociągów ekspresowych. Łącznica nr 574 ma nieco ponad 4 km długości i stanowi element najszybszego ciągu komunikacyjnego z Łodzi do Krakowa.

Łącznica nr 573 nie jest zaś używana w regularnym ruchu pasażerskim. Do niedawna kursowały tamtędy pociągi służbowe ówczesnych Przewozów Regionalnych do bazy w Idzikowicach.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5