NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PLK: Przygotujemy powrót pociągów do Radomia "od czerwca" [zdjęcia]

| Michał Szymajda 19.05.2021 5,4k

PLK: Przygotujemy powrót pociągów do Radomia "od czerwca" [zdjęcia]
Stan zaawansowania prac w Radomiu przy linii nr 8 w dniu 9 maja Fot. facebook.com/stacjapiaseczno/
PLK: Przygotujemy powrót pociągów do Radomia "od czerwca" [zdjęcia]
PLK: Przygotujemy powrót pociągów do Radomia "od czerwca" [zdjęcia]
PLK: Przygotujemy powrót pociągów do Radomia "od czerwca" [zdjęcia]
PLK: Przygotujemy powrót pociągów do Radomia "od czerwca" [zdjęcia]
PLK: Przygotujemy powrót pociągów do Radomia "od czerwca" [zdjęcia]
PLK: Przygotujemy powrót pociągów do Radomia "od czerwca" [zdjęcia]
PLK: Przygotujemy powrót pociągów do Radomia "od czerwca" [zdjęcia]
PLK: Przygotujemy powrót pociągów do Radomia "od czerwca" [zdjęcia]
PLK: Przygotujemy powrót pociągów do Radomia "od czerwca" [zdjęcia]
PLK: Przygotujemy powrót pociągów do Radomia "od czerwca" [zdjęcia]
PLK: Przygotujemy powrót pociągów do Radomia "od czerwca" [zdjęcia]
Pomimo poważnych obiekcji przewoźników co do tego, czy rzeczywiście uda się przygotować linię nr 8 do kursowania pociągów do Radomia przez Warkę, PKP PLK twardo stoi na stanowisku, że to się uda. Już nie 13 czerwca, ale "w czerwcu" po linii, gdzie miejscami brakuje jeszcze torów, zarządca infrastruktury planuje kursowanie pociągów.
W ciągu ostatnich dni połączenia kolejowe na odcinku Warszawa – Radom przez Warkę planowały, na podstawie danych uzyskanych z PKP PLK, zarówno Koleje Mazowieckie, jaki i PKP Intercity. Zarówno pierwszy, jak i drugi przewoźnik, pomimo obietnic PKP PLK dotyczących otwarcia szlaku, zdaje sobie sprawę ze stanu zaawansowania prac w Radomiu. 30 kwietnia Koleje Mazowieckie poinformowały „Rynek Kolejowy”, że „trudno (…) przewidzieć, na ile nasze plany (dotyczące uruchomienia pociągów do Radomia bez komunikacji zastępczej – dop. red.) są możliwe do zrealizowania, a w ostatnich dniach PKP Intercity wycofały z systemu sprzedaży jedyny pociąg, który z Warszawy miał dotrzeć do Radomia przez Warkę.

Ponownie więc zapytaliśmy zarządcę infrastruktury o szanse na uruchomienie pociągów do centrum Radomia przez Warkę od 13 czerwca, czyli od korekty letniej korekty rozkładu jazdy pociągów. – Przygotowywana jest organizacja czerwcowej korekty rozkładu jazdy i przywrócenie połączenia Radom – Warszawa przez Warkę – potwierdził Karol Jakubowski z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Nie ma więc już mowy o 13 czerwca – dacie, kiedy wdrażany jest letni rozkład jazdy.

Dzięki uprzejmości facebookowego profilu Stacja Piaseczno publikujemy zdjęcia wykonane 9 maja na radomskim odcinku linii nr 8. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Radom (329)
Warka (24)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5