NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Jak będzie przebiegać rewitalizacja linii z Boguchwały do Czudca?

| Martyn Janduła 21.10.2016 745

Jak będzie przebiegać rewitalizacja linii z Boguchwały do Czudca?
Fot. PKP PLK
Ostatnio PKP PLK dokonało otwarcia ofert w związku z rewitalizacją linii kolejowej nr 106. Dokładnie chodzi o odcinek z Boguchwały do Czudca, który został pominięty podczas wcześniejszych modernizacji linii 106. Zastanawiający w tym wszystkim jest czas inwestycji, który kolejarze określili na 700 dni.
Chociaż prace na linii 106 wykonywane były w ramach dwóch projektów finansowanych z RPO województwa podkarpackiego, jak dotąd ominęły odcinek między Boguchwałą i Czudcem. Teraz PKP PLK są bliskie zakończenia przetargu na remont tego 11,9-kilometrowego jednotorowego, niezelektryfikowanego fragmentu linii, który jest częścią linii Rzeszów – Jasło. Rewitalizacja ma być przeprowadzona przy współudziale środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.

11 km w 700 dni

Termin wykonania zamówienia to 700 dni. O wyjaśnienie, dlaczego PLK przewidziały prawie aż 2 lata na remont tak krótkiego odcinka torów, poprosiliśmy zarządcę infrastruktury. – Zakres prac obejmuje wymianę nawierzchni torowej, wymianę rozjazdów, modernizację 21 przejazdów kolejowych, przebudowę 19 obiektów inżynieryjnych jak mosty i wiadukty, remont 7 przepustów, budowę 6 peronów jednokrawędziowych o długości 100 m oraz roboty z branży energetycznej, sterowania ruchem kolejowym i teletechnicznej – wylicza Jacek Karniewski z biura prasowego PKP PLK.

Okresowo na odcinku Boguchwała – Czudec, ruch pasażerski będzie prowadzony zastępczą komunikacją autobusową. Pierwsze zamknięcie nastąpi od 4 września 2017 r. do 8 grudnia 2017 r. Drugie z kolei nastąpi w okresie od 4 kwietnia 2018 r. do 22 czerwca 2018 r.

Czasochłonna dokumentacja


– Do opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie map do celów projektowych, opracowanie projektów budowlanych oraz uzyskanie opinii i uzgodnień – podkreśla Karniewski. Wskazuje, że potrzebne będzie na to ok. 5 do 6 miesięcy.

– Do realizacji tego projektu konieczne będzie również uzyskanie decyzji administracyjnych. Część robót zgodnie z prawem budowlanym będzie mogła być realizowana na zgłoszenie, natomiast pozostały zakres robót wymaga uzyskania decyzji pozwolenia na budowę – podkreśla. Tutaj zarządca przewiduje, że prace w tym zakresie potrwają kolejne 7 do 8 miesięcy.

– Analizując powyższy zakres prac oraz obowiązujące procedury wynika, że nie ma możliwości skrócenia czasu realizacji tego projektu – mówi Jacek Karniewski z biura prasowego PKP PLK. – Zakończenie prac przy rewitalizacji tego krótkiego odcinka na linii kolejowej 106 planowane jest we wrześniu 2018 roku – dodaje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Rzeszów (279)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Rzeszów (279)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5