NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Jak będzie przebiegać rewitalizacja linii z Boguchwały do Czudca?

| Martyn Janduła 21.10.2016 65

Jak będzie przebiegać rewitalizacja linii z Boguchwały do Czudca?
Fot. PKP PLK
Ostatnio PKP PLK dokonało otwarcia ofert w związku z rewitalizacją linii kolejowej nr 106. Dokładnie chodzi o odcinek z Boguchwały do Czudca, który został pominięty podczas wcześniejszych modernizacji linii 106. Zastanawiający w tym wszystkim jest czas inwestycji, który kolejarze określili na 700 dni.
Chociaż prace na linii 106 wykonywane były w ramach dwóch projektów finansowanych z RPO województwa podkarpackiego, jak dotąd ominęły odcinek między Boguchwałą i Czudcem. Teraz PKP PLK są bliskie zakończenia przetargu na remont tego 11,9-kilometrowego jednotorowego, niezelektryfikowanego fragmentu linii, który jest częścią linii Rzeszów – Jasło. Rewitalizacja ma być przeprowadzona przy współudziale środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.

11 km w 700 dni

Termin wykonania zamówienia to 700 dni. O wyjaśnienie, dlaczego PLK przewidziały prawie aż 2 lata na remont tak krótkiego odcinka torów, poprosiliśmy zarządcę infrastruktury. – Zakres prac obejmuje wymianę nawierzchni torowej, wymianę rozjazdów, modernizację 21 przejazdów kolejowych, przebudowę 19 obiektów inżynieryjnych jak mosty i wiadukty, remont 7 przepustów, budowę 6 peronów jednokrawędziowych o długości 100 m oraz roboty z branży energetycznej, sterowania ruchem kolejowym i teletechnicznej – wylicza Jacek Karniewski z biura prasowego PKP PLK.

Okresowo na odcinku Boguchwała – Czudec, ruch pasażerski będzie prowadzony zastępczą komunikacją autobusową. Pierwsze zamknięcie nastąpi od 4 września 2017 r. do 8 grudnia 2017 r. Drugie z kolei nastąpi w okresie od 4 kwietnia 2018 r. do 22 czerwca 2018 r.

Czasochłonna dokumentacja


– Do opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie map do celów projektowych, opracowanie projektów budowlanych oraz uzyskanie opinii i uzgodnień – podkreśla Karniewski. Wskazuje, że potrzebne będzie na to ok. 5 do 6 miesięcy.

– Do realizacji tego projektu konieczne będzie również uzyskanie decyzji administracyjnych. Część robót zgodnie z prawem budowlanym będzie mogła być realizowana na zgłoszenie, natomiast pozostały zakres robót wymaga uzyskania decyzji pozwolenia na budowę – podkreśla. Tutaj zarządca przewiduje, że prace w tym zakresie potrwają kolejne 7 do 8 miesięcy.

– Analizując powyższy zakres prac oraz obowiązujące procedury wynika, że nie ma możliwości skrócenia czasu realizacji tego projektu – mówi Jacek Karniewski z biura prasowego PKP PLK. – Zakończenie prac przy rewitalizacji tego krótkiego odcinka na linii kolejowej 106 planowane jest we wrześniu 2018 roku – dodaje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Rzeszów (189)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Rzeszów (189)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5