Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK Poprawią infrastrukturę z Olsztyna do Iławy. Będzie 120 km/h

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK Poprawią infrastrukturę z Olsztyna do Iławy. Będzie 120 km/h
Fot. Keller OE, Wikimedia commonsStacja Stare Jabłonki
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg w systemie „projektuj i buduj” na wykonanie prac na linii kolejowej nr 353. Chodzi dokładnie o 80-kilometrowy odcinek z Olsztyna do Iławy. Prace pozwolą na zwiększenie prędkości ze 100 km/h do 120 km/h.

Całość przedmiotu zamówienia dotyczącego prac na linii kolejowej nr 353 na odcinku granica IZ Olsztyn w okolicach stacji Jamielnik – Olsztyn obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, projektu budowlanego oraz uzyskania dla niego wszelkich niezbędnych pozwoleń. Wszystko po to, by w kolejnym etapie, na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji, wykonawca mógł przystąpić do wykonania wszystkich wymaganych robót. Na zakończenie inwestycji zamawiający będzie wymagał wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej i przeprowadzenia oceny zgodności każdego podsystemu strukturalnego objętego zakresem zamówienia.

Nowe perony na linii 353

Łącznie chodzi o prawie 80-kilometrowy odcinek od km 219,400 do km 298,290. Prawe prowadzone są w ramach drugiego etapu zadania inwestycyjnego pn.: „Prace na linii nr 353 na odcinku Jabłonowo Pomorskie – Iława – Olsztyn – Korsze”. Obecnie linia ta na wspomnianym odcinku jest dwutorowa i zelektryfikowana. Kursują po niej pociągi zmierzające do Torunia i Poznania.

Wśród zamówienia wybrany wykonawca będzie musiał wymienić nawierzchnię na przejazdach kolejowo-drogowych wraz z wykonaniem dojazdów. Ich kategoria zmieni się dodatkowo z D na C. Zabudowane mają zostać urządzenia ssp wraz z zasilaniem i oświetleniem przejazdu. Na linii wymienione zostaną podkłady drewniane na strunobetonowe.

Odnowiony zostanie most masywny w 261,615 kilometrze linii. Zmodernizowane zostaną perony na stacjach i przystankach osobowych Rudzienice Suskie, Pikus, Samborowo, Lubajny, Stare Jabłonki, Biesal i Uniszewo. Zostaną podniesione do wysokości 760 mm ponad główkę szyny. Dodatkowo pojawi się na nich nowe oświetlenie i mała architektura. Do likwidacji przewidziany jest za to peron nr 2 i nr 3 na stacji Samborowo. Wymianie poddane zostaną konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej z fundamentami wraz z wykonaniem uszynień i odbudową sieci powrotnej na stacjach i przystankach osobowych. Prace mają potrwać do 28 września 2018 roku.

Zamówienie na roboty podobne

Dalszy zakres robót obejmować już może także wymianę torów głównych szlakowych i głównych zasadniczych wraz z regulacją toru w planie i w profilu, oczyszczeniem, uzupełnieniem i oprofilowaniem podsypki tłuczniowej, szlifowaniem szyn i rozjazdów oraz odtworzeniem lub oczyszczeniem odwodnienia liniowego i ścięciem ław torowiska jednak na szlakach Olsztyn – Łęgajny, Łęgajny – Barczewo, Barczewo – Czerwonka, Czerwonka – Sątopy Samulewo, Sątopy Samulewo – Korsze i stacjach Łęgajny, Barczewo, Czerwonka.

Rozszerzony zakres prac to wymiana rozjazdów wraz z likwidacją torów na stacji Jamielnik i Łęgajny, wymiana nawierzchni na przejazdach kolejowo-drogowych i zmiana ich kategorii z D na C. Przewidziano również remonty obiektów mostowych, modernizacje peronów na stacjach Łęgajny, Barczewo, Czerwonka, oraz na przystankach osobowych Wipsowo, Górowo, Łankiejmy wraz z modernizacją oświetlenia

Do 120 km/h

Szacowany przez PKP PLK koszt robót to 71,6 mln zł brutto. Termin składania ofert trwa do 29 marca 2017 roku. Zamawiający zastosował trzy kryteria oceny ofert. Najwyżej punktowaną jest cena brutto – 60%, okres gwarancji i rękojmi – 20 % oraz termin realizacji – 20 %.

Realizacja projektu ma pozwolić na podwyższenie prędkości rozkładowej pociągów na odcinku od granicy IZ Olsztyn w km 219,400, przez Iławę do Olsztyna z 100 km/h do 120 km/h. Po realizacji kolejnych robót również na trasie Olsztyn – Korsze. Pozwoli to na skrócenie czasu przejazdu i poprawę bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Poprawi się estetyka peronów i tym samym komfort obsługi pasażerów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5