NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PLK podsumowuje prace w węźle łódzkim

| inf. pras. 19.06.2018 7

PLK podsumowuje prace w węźle łódzkim
Fot. PKP PLK
PLK podsumowuje prace w węźle łódzkim
PLK podsumowuje prace w węźle łódzkim
Jak informuje PKP PLK, dzięki inwestycjom w węźle łódzkim więcej pociągów towarowych dojedzie do terminalu w Łodzi Olechowie, pasażerowie skorzystają z wygodniejszego przystanku w Słotwinach, a pociągi dalekobieżne płynniej przejadą przez Łódź.
- Łącznice – linie łączące ważne trasy kolejowe, zapewniają pełne wykorzystanie możliwości kolei w aglomeracjach i relacjach między regionami. PLK poprawiają parametry łącznic także na terenie łódzkiego węzła kolejowego, a to oznacza większe możliwości na punktualny przejazd pociągów oraz sprawną obsługę składów towarowych m.in. podczas modernizacji linii – mówi Marek Olkiewicz, wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

Lepszy przejazd przez Łódź

Dzięki pracom PKP Polskich Linii Kolejowych za 4,7 mln zł, wykonanym w kwietniu i maju wzrosło bezpieczeństwo i sprawność w ruchu kolejowym na łącznicy Łódź Kaliska Towarowa – Retkinia. To oznacza dobre podróże pociągami dalekobieżnymi m.in. z Warszawy do Wrocławia, z Białegostoku do Jeleniej Góry, z Gdyni do Katowic. Odnowiona trasa jest ważna również dla ruchu towarowego. Korzystają z niej składy z węglem, kontenerami oraz kruszywem. Na linii Łódź Kaliska Towarowa – Retkinia PLK wymieniły 5,5 tys. podkładów oraz 6,6 km szyn. Prace sfinansowano ze środków własnych spółki.

Dowóz towarów do terminalu Łódź Olechów

Sprawny kolejowy transport ładunków do jednego z najważniejszych w Polsce terminali towarowych w Łodzi Olechowie zapewni likwidacja ograniczeń prędkości i zwiększenie przepustowości łącznicy Łódź Widzew - Łódź Olechów. Dzięki przywróceniu do eksploatacji dwóch nieczynnych torów między Olechowem a Widzewem z trasy skorzysta większa liczba pociągów towarowych. Ciężkie pociągi pojadą szybciej. Prace pozwolą na lepszą realizację przewozów towarowych w łódzkim węźle kolejowym. PLK m.in. naprawią tory oraz wymienią 13 rozjazdów. Wzmocniona będzie konstrukcja sieci trakcyjnej. Roboty o wartości 10,3 mln zł ze środków własnych spółki rozpoczęły się w kwietniu i zakończą się do listopada br.

Słotwiny z odnowionym peronem

Efektem prac na łącznicy Koluszki - Mikołajów będzie zwiększenie przepustowości trasy oraz sprawniejsze połączenia w regionie łódzkiego węzła kolejowego i połączenie linii Warszawa – Katowice (tzw. Wiedenki) z trasą do Tomaszowa Mazowieckiego. Nowa infrastruktura umożliwi pociągom pasażerskim jazdę z prędkością 100 km/h. Obecnie maksymalna prędkość wynosi 60 km/h.

Dodatkowo PLK wyremontują peron na stacji Słotwiny. Podróżni będą korzystać z nowych ławek i wiaty, a bezpieczeństwo zwiększą barierki ochronne oraz nawierzchnia peronu dostosowaną m.in. do potrzeb osób niedowidzących. W zakresie prac między Koluszkami a Mikołajowem jest wymiana km toru, sieci trakcyjnej, 11 rozjazdów oraz urządzeń sterowania ruchem. Roboty na łącznicy rozpoczęły się w marcu i potrwają do października br. Zadanie jest warte ok. 18 mln zł. Finansowanie ze środków własnych spółki.

Prace PKP Polskich Linii Kolejowych na terenie łódzkiego węzła kolejowego zapewnia także dobre warunki przejazdu pociągów podczas prac na linii Łódź Kaliska – Zduńska Wola (nr 14). Łącznie na prace ze środków spółki przeznaczono ponad 30 mln zł - informuje PKP PLK.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS