W okresie letnim za pociągi regionalne z Łodzi i Koluszek do Tomaszowa Mazowieckiego i Opoczna uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa. PKP PLK planują bowiem drugi etap remontu łącznicy pomiędzy liniami nr 1 i 25, który uniemożliwi przejazd pomiędzy Koluszkami, Słotwinami a posterunkiem Mikołajów. Główny etap prac potrwa około dwóch miesięcy.
Anonsowane w zeszłym tygodniu przez Przewozy Regionalne utrudnienia na linii komunikacyjnej Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Opoczno związane będą z pracami na łącznicy nr 534 Koluszki – Słotwiny – Mikołajów. – Łączy ona linię nr 1 Warszawa – Katowice i linię nr 25 Łódź Kaliska – Tomaszów Mazowiecki – Dębica – przypomina Karol Jakubowski z Biura Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Jest ona wykorzystywana zarówno przez pociągi osobowe z Koluszek lub z Łodzi z wjazdem do węzła, jak i, na krótszym odcinku, przez kursy omijające tę stację. Pociągi dalekobieżne są natomiast kierowane linią nr 25.
Prace na łącznicy trwają już dziś – Pierwszy etap robót rozpoczął się już 12 marca i potrwa do połowy lipca. W tym czasie przebudowane zostaną urządzenia blokady liniowej pomiędzy stacjami Słotwiny i Mikołajów. Działania te nie wpłyną na ruch pociągów. Ich efektem będzie zaś zwiększenie przepustowości trasy – informuje nas przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Za trzy miesiące zmiany w rozkładzie jazdy będą natomiast bardzo istotne.
– Drugi etap potrwa od 16 lipca do 9 października tego roku i obejmie stację Słotwiny. Najintensywniejsze prace będą realizowane od 16 lipca do 15 września. W tym okresie Przewozy Regionalne uruchomią za pociągi zastępczą komunikację autobusową – wskazuje nasz rozmówca. Dodaje, że w ramach inwestycji wymienione zostanie ponad 1,6 km torów oraz 11 rozjazdów.
Pociągi regionalne pojadą 100 km/h, towarowe – 60 km/h – Stacja zyska nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym i sieć trakcyjną – uzupełnia Karol Jakubowski. Przekonuje, że na remoncie zyskają także korzystający z przystanku pasażerowie, bo peron nr 1 ma zostać w nowe ławki, wiaty i barierki ochronne, a jego nawierzchnia zostanie wykonana w sposób ułatwiający poruszanie się niewidomym. W ramach tego kontraktu nie będzie natomiast przebudowywany peron nr 2. Zgodnie z
informacjami przekazanymi nam przed rozstrzygnięciem przetargu na opisywane roboty jego remont planowany jest w roku 2019.
Roboty obejmą także most i przepust pomiędzy Koluszkami a Słotwinami. – Prace będą polegały na wzmocnieniu konstrukcji obiektów – zapowiada Karol Jakubowski. – Inwestycję wartą 18 mln zł realizuje konsorcjum firm Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o. (lider) oraz Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane „Tor” Sp. z o.o. – wskazuje. Po zakończeniu przedsięwzięcia dopuszczalna prędkość maksymalna ma zostać podniesiona do 100 km dla pociągów pasażerskich i do 60 km dla składów towarowych. Przed rozpoczęciem prac pomiędzy Koluszkami a Słotwinami nie można było przekraczać 60 km/h.