– Wdrożenie rozkładu jazdy odbyło się zgodnie z planem. Wyjechały wszystkie zaplanowane połączenia. Nowe relacje ustalone z przewodnikami zostały zrealizowane. Jak zwykle sprawdzianem rozkładu jest poniedziałkowy poranek – komentuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK SA.
13 grudnia wszedł w życie nowy rozkład jazdy na kolei. W relacji „na żywo" Rynku Kolejowego informowaliśmy na bieżąco o wszystkich ważnych wydarzeniach.
Pierwszy dzień funkcjonowania nowego rozkładu jazdy komentuje przedstawiciel PKP Polskich Linii Kolejowych.
– Koleje aglomeracyjnie sprawnie dowiozły pasażerów. Pociągi dalekobieżne – w tym nowe połączenia IC do Bielska B, Gliwic i Rzeszowa realizowane planowo. Na sieci kolejowej do dyspozycji mamy 23 lokomotywy osłonowe. W nocy wykonały ponad 3000 km jazd sprawdzających – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki.
Wichury zrywały sieć
Pewne problemy wywołał wiejący wczoraj późnym popołudniem porywisty wiatr. Wichura spowodowała usterki zasilania na CMK.
– Działały zespoły PKP Energetyka. Wieczorem trasa była przejezdna Opóźnione było 8 pociągów maksymalnie na 80 min. Dodatkowe informacje na pokładach i na dworcach uprzedzały pasażerów o sytuacji – wyjaśnia Siemieniec.
Złe warunki atmosferyczne spowodowały także problemy na liniach nr 272, 61 i nr 8 nastąpiło uszkodzenie sieci trakcyjnej. Na tych liniach ruch skierowano wczoraj na jeden tor. Więcej informacji tutaj.
Wprowadzenie nowego rozkładu dla zarządcy infrastruktury to również wzmożona akcja informacyjna. PLK zatrudniły kilkudziesięciu informatorów na największych stacjach i przygotowały dodatkowe komunikaty.
– Kursowanie pociągów na bieżąco obserwowane jest przez dyspozytorów PLK i przewoźników. Poza zagadnieniami związanymi z wprowadzeniem nowego rozkładu, na bieżąco uzgadniane i realizowane są sprawy eksploatacyjne, które mogą być związane z warunkami atmosferycznymi, wydarzeniami losowymi na trasie itp. – wyjaśnia rzecznik prasowy spółki.