Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Nie ma listy linii kolejowych do likwidacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-03-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK/Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK: Nie ma listy linii kolejowych do likwidacji
– Nie ma żadnej listy linii kolejowych do likwidacji i nie ma żadnych nowych działań w tym obszarze – zapewnia rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe.

Dzisiaj informowaliśmy o liście linii kolejowych objętych procedurą likwidacji, opracowanej przez fundację ProKolej na podstawie danych z PKP PLK, znajduje się 443,3 km linii kolejowych. Są to fragmenty, bądź całe odcinki 33 linii kolejowych. Listę znajdziesz w tym miejscu.

W imieniu kierownictwa resortu wiceminister Piotr Stomma zapewnił dziś "Rynek Kolejowy", że Ministerstwo nie będzie się zgadzać na likwidację linii kolejowych. – Sprawę listy linii oczywiście sprawdzimy, ale nasza polityka w tym zakresie jest niezmienna – podkreślił. Oznacza to, że wymienione linie powinny być bezpieczne, tym bardziej że PKP PLK podkreśliła w liście do ProKolej, że "objęcie linii procedurą opisaną w art. 9 ustawy o transporcie kolejowym nie oznacza jej likwidacji. Przedmiotowa procedura ma na celu znalezienie środków finansowych na dalsze utrzymywanie danej linii kolejowej, a więc jej uratowanie przed likwidacją".

PLK: Nie ma listy linii do likwidacji, tylko nierzetelne opracowanie


W przesłanym do "Rynku Kolejowego" oświadczeniu zarządca infrastruktury podkreśla, , że PLK nie ma listy linii kolejowych do likwidacji. Listę utworzyła ją fundacja ProKolej na podstawie danych przekazanych na jej prośbę przez PKP Polskie Linie Kolejowe. – Nie ma żadnych nowych działań w tym obszarze. Pojawiające się publikacje bazują na niepełnym i nierzetelnym opracowaniu, które przemilczało dwa ważne fakty: obecnie toczące się postępowania dotyczą linii, po których pociągi nie jeżdżą od wielu lat, a procedury ich dotyczące zostały wszczęte nawet 10 lat temu – dodaje  rzecznik PLK Mirosław Siemieniec. 

Zarządca infrastruktury zapewnia, że na bieżąco współpracuje z samorządami, w zakresie optymalnego wykorzystania linii i postępowania z tymi, na których pociągi nie jeżdżą od wielu lat. – Wszczęcie postępowania w przypadku takich linii nie oznacza ich likwidacji. Wszystkie podmioty, które mogą być zainteresowane utrzymaniem linii, w tym przewoźnicy i jednostki samorządu terytorialnego, mogą zaproponować rozwiązania wstrzymujące procedurę na każdym etapie postępowania – mówi rzecznik. Przypomina też, że po uzgodnieniach z samorządem, niezbędna jest jeszcze decyzja ministra transportu, czyli analiza sprawy przed ewentualnym wyrażeniem zgody na likwidację linii kolejowej.

Trwa optymalizacja

Rzecznik przyznaje, że obecnie trwają prace związane z ustaleniem optymalnej siatki połączeń i docelowego poziomu infrastruktury kolejowej. – Wystąpienia PLK w sprawie dalszego losu linii kolejowych skłaniają samorządy do rozważenia koncepcji systemu komunikacji w regionie, a tym samym do decyzji, na jaki środek komunikacji będą przeznaczone publiczne środki oraz czy i jak wykorzystać nieeksploatowane linie. Pozostawienie linii w stanie "zawieszenia" powoduje ponoszenie wyłącznie kosztów m.in. likwidacji skutków dewastacji i kradzieży, które wynoszą setki tysięcy złotych rocznie – zaznacza Mirosław Siemieniec.

PKP PLK przypomina też, że we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa przygotowywany jest także wieloletni program finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów. – Program zakłada także niedopuszczenie do degradacji pierwotnie przewidzianych do likwidacji linii kolejowych – mówi rzecznik.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Spóźniony pociąg na Wschód

Infrastruktura

Spóźniony pociąg na Wschód

Karol Trammer, Z Biegiem Szyn 06 czerwca 2018

Ministerstwo wyjaśnia decyzję o likwidacji linii 371

Infrastruktura

Wszczęto procedurę likwidacyjną odcinka linii kolejowej nr 371

Prawo i polityka

Linia 224 Czerwonka – Sągnity na złom

Infrastruktura

Linia 224 Czerwonka – Sągnity na złom

Witold Urbanowicz 11 października 2016

Resztki linii 307 w Kępnie pójdą na złom

Infrastruktura

Resztki linii 307 w Kępnie pójdą na złom

Witold Urbanowicz 09 października 2016

Zobacz również:

Spóźniony pociąg na Wschód

Infrastruktura

Spóźniony pociąg na Wschód

Karol Trammer, Z Biegiem Szyn 06 czerwca 2018

Ministerstwo wyjaśnia decyzję o likwidacji linii 371

Infrastruktura

Wszczęto procedurę likwidacyjną odcinka linii kolejowej nr 371

Prawo i polityka

Linia 224 Czerwonka – Sągnity na złom

Infrastruktura

Linia 224 Czerwonka – Sągnity na złom

Witold Urbanowicz 11 października 2016

Resztki linii 307 w Kępnie pójdą na złom

Infrastruktura

Resztki linii 307 w Kępnie pójdą na złom

Witold Urbanowicz 09 października 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5