NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PLK: Nie ma listy linii kolejowych do likwidacji

| Jakub Madrjas 24.03.2016 125

PLK: Nie ma listy linii kolejowych do likwidacji
– Nie ma żadnej listy linii kolejowych do likwidacji i nie ma żadnych nowych działań w tym obszarze – zapewnia rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe.
Dzisiaj informowaliśmy o liście linii kolejowych objętych procedurą likwidacji, opracowanej przez fundację ProKolej na podstawie danych z PKP PLK, znajduje się 443,3 km linii kolejowych. Są to fragmenty, bądź całe odcinki 33 linii kolejowych. Listę znajdziesz w tym miejscu.

W imieniu kierownictwa resortu wiceminister Piotr Stomma zapewnił dziś "Rynek Kolejowy", że Ministerstwo nie będzie się zgadzać na likwidację linii kolejowych. – Sprawę listy linii oczywiście sprawdzimy, ale nasza polityka w tym zakresie jest niezmienna – podkreślił. Oznacza to, że wymienione linie powinny być bezpieczne, tym bardziej że PKP PLK podkreśliła w liście do ProKolej, że "objęcie linii procedurą opisaną w art. 9 ustawy o transporcie kolejowym nie oznacza jej likwidacji. Przedmiotowa procedura ma na celu znalezienie środków finansowych na dalsze utrzymywanie danej linii kolejowej, a więc jej uratowanie przed likwidacją".

PLK: Nie ma listy linii do likwidacji, tylko nierzetelne opracowanie


W przesłanym do "Rynku Kolejowego" oświadczeniu zarządca infrastruktury podkreśla, , że PLK nie ma listy linii kolejowych do likwidacji. Listę utworzyła ją fundacja ProKolej na podstawie danych przekazanych na jej prośbę przez PKP Polskie Linie Kolejowe. – Nie ma żadnych nowych działań w tym obszarze. Pojawiające się publikacje bazują na niepełnym i nierzetelnym opracowaniu, które przemilczało dwa ważne fakty: obecnie toczące się postępowania dotyczą linii, po których pociągi nie jeżdżą od wielu lat, a procedury ich dotyczące zostały wszczęte nawet 10 lat temu – dodaje  rzecznik PLK Mirosław Siemieniec. 

Zarządca infrastruktury zapewnia, że na bieżąco współpracuje z samorządami, w zakresie optymalnego wykorzystania linii i postępowania z tymi, na których pociągi nie jeżdżą od wielu lat. – Wszczęcie postępowania w przypadku takich linii nie oznacza ich likwidacji. Wszystkie podmioty, które mogą być zainteresowane utrzymaniem linii, w tym przewoźnicy i jednostki samorządu terytorialnego, mogą zaproponować rozwiązania wstrzymujące procedurę na każdym etapie postępowania – mówi rzecznik. Przypomina też, że po uzgodnieniach z samorządem, niezbędna jest jeszcze decyzja ministra transportu, czyli analiza sprawy przed ewentualnym wyrażeniem zgody na likwidację linii kolejowej.

Trwa optymalizacja

Rzecznik przyznaje, że obecnie trwają prace związane z ustaleniem optymalnej siatki połączeń i docelowego poziomu infrastruktury kolejowej. – Wystąpienia PLK w sprawie dalszego losu linii kolejowych skłaniają samorządy do rozważenia koncepcji systemu komunikacji w regionie, a tym samym do decyzji, na jaki środek komunikacji będą przeznaczone publiczne środki oraz czy i jak wykorzystać nieeksploatowane linie. Pozostawienie linii w stanie "zawieszenia" powoduje ponoszenie wyłącznie kosztów m.in. likwidacji skutków dewastacji i kradzieży, które wynoszą setki tysięcy złotych rocznie – zaznacza Mirosław Siemieniec.

PKP PLK przypomina też, że we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa przygotowywany jest także wieloletni program finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów. – Program zakłada także niedopuszczenie do degradacji pierwotnie przewidzianych do likwidacji linii kolejowych – mówi rzecznik.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5