NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK: Nic nie wiemy o planach wznowienia ruchu na linii 146

| Kasper Fiszer 01.10.2018 5,6k

PLK: Nic nie wiemy o planach wznowienia ruchu na linii 146
Jeden z przystanków na linii 146fot. Kasper Fiszer
Zarządca infrastruktury wyremontuje większość peronów znajdujących się przy tzw. magistrali węglowej pomiędzy Chorzewem-Siemkowicami a Zduńską Wolą-Karsznicami. Obecnie nie ma jednak planów pozostawienia przystanków w ciągu linii 146. Tymczasem Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego ogłosił kilka tygodni temu, że zamierza wznowić tam regionalne przewozy pasażerskie.
Województwo łódzkie poinformowało we wrześniu o planach przywrócenia obsługi linii kolejowych wychodzących z węzła w Chorzewie-Siemkowicach. Pociągi regionalne miałyby wrócić po zakończeniu robót remontowych przede wszystkim na linię kolejową nr 131, tzw. magistralę węglową, biegnącą stamtąd na północ w kierunku Zduńskiej Woli. Zgodnie z zapowiedziami przekazanymi członkom Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego ruch regionalny miałby wrócić także na linię nr 146 Wyczerpy – Chorzew-Siemkowice (a więc pociągi miałyby być uruchamiane najpewniej w relacji Chorzew Siemkowice – Częstochowa).

Przewozów po linii 146 nie zakładają regionalne plany transportowe

Informacja o planach UMWŁ jest bardzo istotna, bo PKP Polskie Linie Kolejowe planowały zlikwidować znakomitą większość peronów pasażerskich na obu wspomnianych liniach, które służą głównie do prowadzenia ruchu towarowego. Urząd wskazywał, że negocjacje w sprawie zmiany założeń idą w dobrą stronę. Tymczasem zarządca infrastruktury twierdzi, że nie wie nic o planach wznowienia przewozów na trasie z Chorzewa-Siemkowic w kierunku Częstochowy.

– Według naszych danych w planach transportowych województw śląskiego i łódzkiego nie ma informacji o wykorzystaniu linii 146 do przewozów pasażerskich – powiedział nam Martyn Janduła z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Ze względu na brak zainteresowania przewozami kolejowymi oraz zły stan na linii nr 146 nie planowano pozostawienia peronów. Ich obecny stan odbiega od oczekiwań pasażerów – podkreśla przedstawiciel spółki.

Perony można będzie odbudować w przyszłości

Nasz rozmówca dodaje przy tym, że zakres realizowanego na linii nr 146 remontu zakłada pozostawienie rezerwy terenu, która pozwoli zbudować perony, gdy zajdzie taka potrzeba. – Do tego niezbędna jest jednak deklaracja o wznowieniu odpowiedniej liczby przewozów. Dotychczas do PLK takie informacje nie wpłynęły – stwierdza.

Martyn Janduła potwierdza natomiast, że obecnie planowane jest pozostawienie peronów na „węglówce” pomiędzy Chorzewem-Siemkowicami a Zduńską Wolą. – Trwa przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 131 dla odcinków Kalina – Rusiec Łódzki oraz Rusiec Łódzki – Zduńska Wola-Karsznice. Dokumentacja przedprojektowa zakłada przebudowę peronów na łódzkim odcinku Zduńska Wola-Karsznice – Chorzew-Siemkowice w lokalizacjach Zduńska Wola-Karsznice Południowe, Kozuby, Siedlce Łaskie, Chociw Łaski, Rusiec Łódzki, Huta i Chorzew-Siemkowice – wylicza. Wśród peronów, jakie mają pozostać na linii, nie ma przystanku Kustrzyce.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5