Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Nic nie wiemy o planach wznowienia ruchu na linii 146

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
01-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK: Nic nie wiemy o planach wznowienia ruchu na linii 146
fot. Kasper FiszerJeden z przystanków na linii 146
Zarządca infrastruktury wyremontuje większość peronów znajdujących się przy tzw. magistrali węglowej pomiędzy Chorzewem-Siemkowicami a Zduńską Wolą-Karsznicami. Obecnie nie ma jednak planów pozostawienia przystanków w ciągu linii 146. Tymczasem Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego ogłosił kilka tygodni temu, że zamierza wznowić tam regionalne przewozy pasażerskie.

Województwo łódzkie poinformowało we wrześniu o planach przywrócenia obsługi linii kolejowych wychodzących z węzła w Chorzewie-Siemkowicach. Pociągi regionalne miałyby wrócić po zakończeniu robót remontowych przede wszystkim na linię kolejową nr 131, tzw. magistralę węglową, biegnącą stamtąd na północ w kierunku Zduńskiej Woli. Zgodnie z zapowiedziami przekazanymi członkom Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego ruch regionalny miałby wrócić także na linię nr 146 Wyczerpy – Chorzew-Siemkowice (a więc pociągi miałyby być uruchamiane najpewniej w relacji Chorzew Siemkowice – Częstochowa).

Przewozów po linii 146 nie zakładają regionalne plany transportowe

Informacja o planach UMWŁ jest bardzo istotna, bo PKP Polskie Linie Kolejowe planowały zlikwidować znakomitą większość peronów pasażerskich na obu wspomnianych liniach, które służą głównie do prowadzenia ruchu towarowego. Urząd wskazywał, że negocjacje w sprawie zmiany założeń idą w dobrą stronę. Tymczasem zarządca infrastruktury twierdzi, że nie wie nic o planach wznowienia przewozów na trasie z Chorzewa-Siemkowic w kierunku Częstochowy.

– Według naszych danych w planach transportowych województw śląskiego i łódzkiego nie ma informacji o wykorzystaniu linii 146 do przewozów pasażerskich – powiedział nam Martyn Janduła z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Ze względu na brak zainteresowania przewozami kolejowymi oraz zły stan na linii nr 146 nie planowano pozostawienia peronów. Ich obecny stan odbiega od oczekiwań pasażerów – podkreśla przedstawiciel spółki.

Perony można będzie odbudować w przyszłości

Nasz rozmówca dodaje przy tym, że zakres realizowanego na linii nr 146 remontu zakłada pozostawienie rezerwy terenu, która pozwoli zbudować perony, gdy zajdzie taka potrzeba. – Do tego niezbędna jest jednak deklaracja o wznowieniu odpowiedniej liczby przewozów. Dotychczas do PLK takie informacje nie wpłynęły – stwierdza.

Martyn Janduła potwierdza natomiast, że obecnie planowane jest pozostawienie peronów na „węglówce” pomiędzy Chorzewem-Siemkowicami a Zduńską Wolą. – Trwa przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 131 dla odcinków Kalina – Rusiec Łódzki oraz Rusiec Łódzki – Zduńska Wola-Karsznice. Dokumentacja przedprojektowa zakłada przebudowę peronów na łódzkim odcinku Zduńska Wola-Karsznice – Chorzew-Siemkowice w lokalizacjach Zduńska Wola-Karsznice Południowe, Kozuby, Siedlce Łaskie, Chociw Łaski, Rusiec Łódzki, Huta i Chorzew-Siemkowice – wylicza. Wśród peronów, jakie mają pozostać na linii, nie ma przystanku Kustrzyce.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5