NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK jednak dostosuje perony na linii do Góry Kalwarii dla Flirtów KM

| Jakub Madrjas 09.08.2022 3,7k

PLK jednak dostosuje perony na linii do Góry Kalwarii dla Flirtów KM
zdjęcie ilustracyjneFot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Zarząd PKP Polskich Linii Kolejowych po spotkaniu z przedstawicielami Kolei Mazowieckich i marszałkiem województwa mazowieckiego zdecydował się podwyższyć perony na linii nr 12 do Góry Kalwarii tak, żeby mogły przy nich stanąć nowe pociągi Flirt. Pasażerom groziły uciążliwe przesiadki w drodze do Warszawy.
Jak pisaliśmy niedawno, od grudnia pasażerowie Kolei Mazowieckich mają na stacji Czachówek Południowy przesiadać się z nowych Flirtów do EN57, by dojechać do Góry Kalwarii. Są tam zbyt niskie perony dla nowych Flirtów. W sprawie interweniują politycy Razem. 

Perony na stacji Góra Kalwaria i na pośrednim przystanku Czachówek Wschodni mają wysokość 30 cm, a zatem są zbyt niskie dla składów Flirt, w których podłoga znajduje się na wysokości 78 cm. W składach EN57 podłoga jest na wysokości 115 cm, czyli paradoksalnie znacznie wyżej niż w pociągach Flirt. Zespoły trakcyjne EN57, w przeciwieństwie do Flirtów, są jednak wyposażone w stopnie ułatwiające wsiadanie z niskich peronów (niższy schodek znajduje się 19,5 cm nad peronem o wysokości 30 cm). Sprawę jako pierwszy nagłośnił Karol Trammer w "Z Biegiem Szyn". 

Jest decyzja PKP PLK

W ubiegłym tygodniu (3 sierpnia) zarząd PKP Polskich Linii Kolejowych spotkał się z przedstawicielami Kolei Mazowieckich i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w tej sprawie. Otrzymaliśmy informację, że ustalono, że perony dostosowane zostaną do taboru nowego typu, ale zarządca infrastruktury potwierdził je dopiero dziś. - Zgodnie z ustaleniami perony będą podwyższone do 55 cm na długości 100 metrów, co umożliwi sprawne wysiadanie i wsiadanie pasażerów do nowego taboru - napisała PKP PLK w komunikacie.

Spółka zapowiada, że ogłosi przetarg na roboty po zabezpieczeniu środków finansowych koniecznych do zrealizowania zadania. PLK deklarują, że prace zostaną wykonane do czerwca przyszłego roku. Jednocześnie dążą do przyśpieszenia całego procesu, by w miarę możliwości zakończyć roboty wcześniej - czytamy. 

Będą bezpośrednie pociągi

Jak czytamy, zgodnie z deklaracją przewoźnika Koleje Mazowieckie, w okresie od grudnia 2022 r. do czerwca 2023 r., ruch w relacji Warszawa – Góra Kalwaria ma być prowadzony z wykorzystaniem dotychczasowego taboru i bez konieczności przesiadki na stacji Czachówek Południowy. Flirty zostały zakupione z dotacją z Unii Europejskiej, ale na skrócenie trasy wyraziło już wcześniej zgodę Centrum Unijnych Projektów Transportowych. 

Zarządca infrastruktury wstępnie planuje kompleksową przebudowę linii Skierniewice – Łuków w latach 2024-27. Przebudowane zostaną między innymi perony na stacjach Góra Kalwaria i Czachówek Wschodni. Przebudowa miała zacząć się wiele lat temu, ale ostatecznie studium przebudowy linii straciło ważność.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat najnowszego raportu jest z jednej strony wakacyjny, a z drugiej – mocno rozgrzewający opinię publiczną – czyli kolej i rower. Jak zwykle, nie brakuje również ciekawych rozmów, tematu integracji komunikacji czy przyszłości technologicznej, takiej jak wodór i ETCS. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5