NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK: Dwukrotnie więcej zamknięć torowych w wakacje niż rok temu

| Martyn Janduła 21.06.2017 3,5k

PLK: Dwukrotnie więcej zamknięć torowych w wakacje niż rok temu
Stacja KoninFot. PKP PLK
Już w piątek 23 czerwca nastąpi oficjalne zakończenie roku szkolnego. Od tego dnia rozpocznie się więc gorący czas wakacyjny, który niesie ze sobą wzmożony czas wysiłku na kolei. W tym roku dodatkowo będzie to czas wyjątkowo uciążliwy, bo PKP Polskie Linie Kolejowe planują w wakacje prawie 600 całodobowych zamknięć torowych. Prawie dwukrotnie więcej niż w zeszłoroczne wakacje.
We wtorkowy wieczór odbyło się posiedzenie podkomisji stałej ds. transportu kolejowego i poczty, która zajęła się tematem przygotowań kolejarzy do okresu wakacyjnego, kiedy to znacząco wzrasta liczba podróżnych udających się na letni wypoczynek. Ten rok jest jednak szczególny, bo PKP Polskie Linie Kolejowe realizują duży program inwestycyjny, który swoim rozmiarem obejmuje duże części systemu. Z listy udostępnionej przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa wiemy, że tylko w 2017 roku do realizacji przeznaczono aż 80 zadań związanych z modernizacją infrastruktury.

Prawie 600 zamknięć torowych

Na posiedzeniu komisji spółkę PKP PLK reprezentował Marek Olkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. eksploatacji PKP Polskich Linii Kolejowych. Przedstawił on dokładne dane dotyczące dostępności infrastruktury kolejowej od 11 czerwca do 5 września. – Liczba zamknięć całodobowych wyniesie w tym okresie 592. W analogicznym okresie rok temu mieliśmy takich zamknięć 382 – podał Olkiewicz. W okresie letnim nastąpić ma 191 przerw w ruchu, z czego rok temu takich przerw było 140.

– Zamknięcia wynikają z procesu inwestycyjnego jak i z procesu utrzymaniowego – wyjaśnił Olkiewicz. Dodał jednak, że tylko cztery zamknięcia torowe będą miały istotny wpływ na realizację rozkładu jazdy w trakcie wakacji. Oczywiście mowa tutaj o takich liniach kolejowych jak nr 3 Września – Konin, nr 7 Garwolin – Dęblin i Azoty – Lublin, nr 4 Opoczno Południe – Knapówka czy nr 61 Pawonków – Lubliniec.

Zamiast pociągów będą autobusy

W dużej mierze za pociągi PKP Intercity, Kolei Wielkopolskich, Kolei Mazowieckich i Przewozów Regionalnych wyjechała już autobusowa komunikacja zastępcza. Największą skalę ma ta zorganizowana na odcinku Konin – Kutno, gdzie do dyspozycji pasażerów są 33 pary autobusów zatrzymujących się po trasie oraz 9 par połączeń pospiesznych bezpośrednich z Konina do Poznania.

W przypadku modernizacji linii kolejowej nr 7, pociągi z Warszawy do Lublina jadą objazdem po linii nr 30 przez Lubartów i Parczew. Z kolei pociągi z Wrocławia i Krakowa dojadą do Dęblina, gdzie pasażerowie przesiądą się na komunikację zastępczą. Na odcinku Puławy Miasto – Łuków zapewniono 8 par autobusów oraz tyle samo na odcinku Nałęczów – Lublin. Komunikacja zastępcza za pociągi Kolei Mazowieckich na odcinku Garwolin – Dęblin to 16 par, zaś za pociągi Przewozów Regionalnych na odcinku Dęblin – Lublin to 10 par.

W przypadku prac na linii kolejowej nr 4, większość pociągów IC kierowana jest przez Skierniewice i Częstochowę lub Łódź Widzew. Oznacza to wydłużenie czasu ich jazdy dla najszybszych pociągów o 60 minut lub nawet dłużej. Z kolei na linii kolejowej nr 61 Pawonków – Lubliniec część pociągów ma skrócone relacje, zaś na odcinku Kochanowice – Lubliniec wprowadzono komunikację zastępczą.

Gdzieniegdzie jest już lepiej

– Zamknięć jest bardzo dużo. Jednak reszta w mniejszym stopniu ingeruje w rozkład jazdy – podkreśla Marek Olkiewicz z PKP PLK. – Część naszych dotychczasowych prac polegała na tym, żeby w okresie wakacyjnym były korzystniejsze warunki podróży dla pasażera. Mamy np. skrócenie czasu jazdy z Krakowa do Zakopanego dzięki wybudowane łącznicy w Suchej Beskidzkiej czy skrócenie przejazdu z Wrocławia do Jeleniej Góry. Są też dodatkowe połączenia Sławno – Darłowo, z Warszawy do Gniezna – wymienił wiceprezes w zarządzie PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5