NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK: Dobre tempo prac na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa

| inf. prasowa 18.12.2017 5,6k

PLK: Dobre tempo prac na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa
Modernizacja linii 447 fot. PKP PLK
PLK: Dobre tempo prac na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa
PLK: Dobre tempo prac na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa
PLK: Dobre tempo prac na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa
PLK: Dobre tempo prac na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa
PLK: Dobre tempo prac na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa
PLK: Dobre tempo prac na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa
Zgodnie z planem prowadzone są prace na podmiejskiej linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa – informuje PKP PLK. Montowane są fundamenty nowej sieci trakcyjnej. Trwa rozbiórka starych obiektów na przystankach i stacji Pruszków. We wrześniu przyszłego roku pasażerowie skorzystają z efektów modernizacji: wygodnych peronów, wyremontowanych przejść podziemnych, nowego przystanku w Parzniewie i lepszych możliwości w komunikacji aglomeracyjnej.
Na szlaku z Warszawy Włochy do Grodziska Mazowieckiego zdemontowano już większość torów i sieci trakcyjnych. Wykonawca wykonuje już ostatnie prace rozbiórkowe na starych peronach. Powoli wyłaniają się konstrukcje nowych obiektów w miejscowościach Brwinów, Milanówek i Piastów. Widać również zaawansowane prace przy nowym przystanku Parzniew oraz Warszawa Włochy, gdzie na ukończeniu są prace przy budowie ścianki peronowej i nasypu pod peron wyspowy. Z kolei prace przy budowie peronu jednokrawędziowego są na półmetku. Mocno zaawansowany jest także montaż fundamentów sieci trakcyjnej.

Na większości modernizowanego odcinka wykonawca przygotował już teren pod układanie nowych torów. Na plac budowy wykonawca zwiózł już ponad 65 km szyn, ponad 35 tys. sztuk podkładów i 50 tys. ton kruszywa. Do robót wykorzystywany jest ciężki sprzęt. Działają 24 koparki, 4 dźwigi, 23 betoniarki i ponad 30 samochodów ciężarowych.

Efektem modernizacji 22-kilometrowej linii Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki będzie lepsza oferta podróży. Pasażerowie skorzystają z nowego przystanku w Parzniewie. Poprawi się niezawodność przejazdu, będzie mogła zwiększyć się liczba pociągów. Pasażerowie zyskają lepszy komfort obsługi na wyremontowanych przystankach i stacji w Pruszkowie. Wszystkie perony i przejścia podziemne zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Prędkość składów pasażerskich zostanie podwyższona z 90 km/h do 120 km/h. Komunikację w Pruszkowie poprawi nowy tunel drogowy. Zmodernizowana infrastruktura zapewni wysoki komfort podróży przez następnych kilkadziesiąt lat. We wrześniu przyszłego roku PLK planują przywrócenie ruchu pociągów między Warszawą a Grodziskiem Mazowieckim.

Koszt całej inwestycji na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa wynosi 285 milionów złotych. Projekt „Prace na linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki (linia nr 447)” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5