Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Będzie krótsza podróż z Łowicza do Skierniewic

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
19-06-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Krótsze przejazdy pociągów, wygodniejsze perony, wzrost bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych - to najważniejsze korzyści z modernizacji na linii Skierniewice – Łowicz Główny. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na prace między Bełchowem i Łowiczem przeznaczyły ok. 35 mln zł.

Dzięki inwestycji podróżni zyskają wygodny dostęp do pociągów na przystanku Bobrowniki. Podwyższone i przebudowane zostaną 2 perony. Powstaną nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Perony będą lepiej oświetlone i wyposażone w czytelne oznakowanie. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Nowe urządzenia na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych zwiększą poziom bezpieczeństwa ruchu pociągów.

Między Bełchowem a Łowiczem zostaną wymienione tory. Sprawny przejazd pociągów zapewnią nowe rozjazdy wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania. Przebudowana zostanie sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Obecnie składy kursują 100 km/h. Jednak zlikwidowane będą ograniczenia prędkości. Poprawi się przepustowość linii, dzięki czemu z trasy skorzysta większa liczba składów. Inwestycja PLK umożliwi jazdę pociągów pasażerskich z prędkością do 120 km/h, a po wybudowaniu podstacji trakcyjnej w 2022 r. składy pojadą nawet 140 km/h.

Jakie jest zaawansowanie prac?

Pod koniec maja rozpoczęły się roboty budowlane, które objęły jeden tor na odcinku Bełchów – Placencja. Zdemontowano tam już jedną czwartą torów i podkładów oraz sieć trakcyjną. Rozpoczęła się budowa fundamentów dla ustawiania konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej. Przebudowywany jest pierwszy peron na przystanku Bobrowniki. W sierpniu prace będą kontynuowane na drugim torze. Modernizacja zakończy się do końca października br.

W trakcie realizacji inwestycji ruch pociągów będzie utrzymany po jednym torze. Jedynie za część składów Przewozów Regionalnych zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa. Szczegółowe informacje są dostępne na stronie www.portalpasazera.pl.

Pieniądze ze środków krajowych

Prace na odcinku Bełchów – Łowicz realizowane są ze środków krajowych w ramach zadania inwestycyjnego „Wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych na szlaku Bełchów – Łowicz Główny w ramach zadania prace na linii kolejowej C-E 20 na odcinku Łowicz Główny – Skierniewice”. Wartość projektu i robót budowlanych wynosi ok. 35 mln zł.

W latach 2020-2021 PLK przeprowadzą kolejne roboty między Łowiczem a Skierniewicami o wartości ok. 40 mln zł. Dzięki temu od 2022 r. czas podróży na trasie Łowicz – Skierniewice skróci się o ok. 10 minut.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij