PKP PLK przy użyciu pociągu PUN wymienią 11 kilometrów toru między Wałczem a Tucznem Krajeńskim na Pomorzu Zachodnim. Prace potrwają nieco ponad miesiąc, a dzięki nim pociągi przyspieszą do 100 km/h.
Nowy zarząd PKP PLK zmienił podejście w zakresie robót utrzymaniowych. Postawiono na zwiększenie efektywności tych działań oraz ich znaczne przyspieszenie, przez co w stosunkowo krótkim czasie znacznie poprawiane są parametry linii - ważnych zarówno w ruchu międzyregionalnym jak i linii lokalnych. Przykładami tego są działania pomiędzy Szczecinkiem a Białogardem,
Nasielskiem a Sierpcem, czy tocząca się właśnie
inwestycja związana z Ciechocinkiem oraz poprawą czasu przejazdu
między Legnicą a Jaworem.
Jednym z kolejnych, szybkich remontów realizowanych przez PLK ze środków budżetowych będzie ten dotyczący jednotorowej linii kolejowej 403, na odcinku od Wałcza do Tuczna Krajeńskiego. Prace zostaną przeprowadzone w terminie od 25 września do 7 listopada bieżącego roku i będą się wiązały z koniecznością wprowadzenia komunikacji zastępczej dla pociągów Polregio z Piły/Bydgoszczy do Szczecina oraz jednej pary pociągów PKP Intercity (pociąg Staszic).
– Aby zwiększyć bezpieczeństwo i zapewnić sprawny ruch pociągów na linii nr 403 Piła - Ulikowo, przeprowadzimy prace utrzymaniowe, finansowane ze środków budżetowych. Zakres prac obejmie kompleksową wymianę nawierzchni z udziałem pociągu do potokowej wymiany nawierzchni PUN95 na blisko 11 km między Wałczem a Tucznem Krajeńskim oraz wymianę nawierzchni na 8 przejazdach kolejowo-drogowych. Po wykonaniu robót, prędkość pociągów na odcinku wzrośnie do 100 km/h – opisuje planowane działania Bartosz Pietrzykowski z Zespołu Prasowego PKP PLK, jednocześnie nie precyzując, jak podniesienie prędkości wpłynie na czas jazdy pociągów po tym odcinku.
Przypomnijmy, że województwo zachodniopomorskie chciałoby zwiększyć przepustowość jednotorowej obecnie linii kolejowej nr 403, np. poprzez budowę nowych mijanek na tym odcinku, co miałoby pozwolić na rozwój oferty przewozowej między Szczecinem a Piłą, która obecnie jest na bardzo skromnym poziomie, obejmując aktualnie pięć par pociągów regionalnych oraz jedno połączenie PKP Intercity.