Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Będą nowe możliwości kolei na Dolnym Śląsku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-02-2018
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK: Będą nowe możliwości kolei na Dolnym Śląsku
Fot. PKP PLK
Realizacja Krajowego Programu Kolejowego zapewni dobre podróże pociągiem z Legnicy do Lubina i Rudnej Gwizdanów, zwiększenie komfortu pasażerów na dolnośląskich stacjach i przystankach m.in. wokół Wrocławia oraz sprawniejszy transport towarów. PKP Polskie Linie Kolejowe zelektryfikują linię Węgliniec – Zgorzelec, co pozwoli na jeszcze lepsze podróże w regionie.

W ramach realizacji Krajowego Programu Kolejowego (KPK) o wartości ponad 66 mld zł. do 2023 r. PKP Polskie Linie Kolejowe planują objąć pracami 9000 km torów, a 8,5 tys. km torów zostanie dostosowanych do wyższych prędkości. Ośrodki o znaczeniu wojewódzkim zostaną połączone liniami o średniej prędkości 100 km/h. Skróci się czas przejazdu pociągiem, a podróżni na kilkudziesięciu nowo wybudowanych i zmodernizowanych przystankach będą mieli zapewniony lepszy, komfortowy dostęp do kolei. Na torach będzie jeszcze bezpieczniej. Podczas prowadzenia inwestycji pociągi pasażerskie będą kursować zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy. Możliwy będzie również transport towarów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapewnią przepustowość linii, tzn. – możliwość przejazdu pociągów obok prowadzonych robót lub innymi, wcześniej przygotowanymi trasami. Realizację KPK zapewniają środki z programów UE i budżetu państwa.

– Realizacja Krajowego Programu Kolejowego zapewni lepsze podróże między miastami i regionami Polski. Skrócą się czasy przejazdów, a nowe możliwości kolei zapewnią równomierny rozwój wszystkich województw. Po prostu Łączymy Polskę – mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Kolej pasażerska dla Zagłębia Miedziowego

Przywrócenie kolejowych połączeń pasażerskich w Zagłębiu Miedziowym oraz sprawniejszy transport towarów – to najważniejsze efekty inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 190 mln zł na linii Legnica – Rudna Gwizdanów. Czas przejazdu pociągów pasażerskich skróci się o połowę z ponad godziny do ok 30 min. Odnowionych będzie 9 stacji i przystanków. oraz wybudowany dodatkowy przystanek Lubin Stadion. Wygodny dostęp do pociągów zapewnią odnowione perony. Będą dobrze oświetlone i wyraźnie oznakowane. Zapewniony będzie dostęp dla osób o ograniczonej mobilności. Modernizowana linia ma bardzo istotne znaczenie dla przewozów towarowych. Obsługuje bowiem przemysł w Zagłębiu Miedziowym. Jest także „łącznikiem” między dwiema bardzo ważnymi magistralami kolejowymi Węgliniec – Legnica – Wrocław – Przemyśl i tzw. Nadodrzanką, łączącą Wrocław, Zieloną Górę, Szczecin.

Elektryfikacja Węgliniec – Zgorzelec

Ważna dla Dolnego Śląska i kraju jest elektryfikacja linii kolejowej Węgliniec – Zgorzelec. Inwestycja pozwoli na sprawniejsze podróże i ułatwienie przewozów towarowych. Skróci się czasu przejazdu, m.in. dzięki wyeliminowaniu w Węglińcu zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Poprawi się także przepustowość linii, co stworzy nowe możliwości dla przewozów regionalnych i dalekobieżnych na międzynarodowej trasie od Zgorzelca po Przemyśl. Przewozy towarowe staną się sprawniejsze i szybsze, tym samym bardziej konkurencyjne względem drogowych.

Wałbrzych i Świebodzice – nowe stacje i przystanki

Pasażerowie zyskają wyższy komfort obsługi na stacji w Świebodzicach. Nowe, perony, ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Będą nowe ławki oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej. Zachowany zostanie historyczny charakter stacji dzięki odnowieniu zabytkowej wiaty. Na stacji Wałbrzych Szczawienko odnowione zostaną perony. Będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Przygotowane zostaną nowe wiaty, ławki oraz system informacji pasażerskiej. Bezpieczeństwo pasażerów i kierowców zwiększy przebudowa przejazdów kolejowych. Dla mieszkańców Wałbrzycha ważny będzie nowy przystanek Śródmieście. Dostęp do przystanku zapewni przejście podziemne i windy, które umożliwią obsługę osobom o ograniczonej mobilności. Polskie Linie Kolejowe jeszcze bardziej ułatwia podróże na trasie Wrocław – Jelenia Góra. Efektem prac, poza skróceniem czasu podróży poniżej dwóch godzin, są już wygodne perony na stacjach: Smolec, Mietków, Imbramowice, Wałbrzych Miasto, Boguszów Gorce, Boguszów Gorce Zachód, Marciszów, Janowice Wielkie, Wojanów.

Nowe możliwości kolei w regionie

Efektem realizacji projektów KPK będzie poprawa komunikacji kolejowej w aglomeracji wrocławskiej oraz między Wrocławiem a Świdnicą przez Sobótkę i dojazd do Jedliny Zdrój. Pociągi zapewnią dobrą podróż z już istniejących przystanków, ale będzie możliwość korzystania także z nowych: Iwiny, Mokronos Górny. Ułatwiony zostanie dojazd m.in. do Wrocławia i Kobierzyc. Skorzystają na tym mieszkańcy regionu wybierający kolej w codziennych dojazdach do pracy i szkół. Będą też lepsze podróże na trasie z Legnicy do Dzierżoniowa. Wyższy komfort obsługi zapewnią przebudowane tory i perony. Skróci się czas podróży, bowiem możliwy będzie przejazd z prędkością 120 km/h. Mieszkańcy aglomeracji sprawniej pojadą pociągiem także z Wrocławia przez Wojnów do Jelcza Miłoszyc.

Wygodniej na trasie Oleśnica – Krotoszyn

Istotnym projektem na Dolnym Śląsku jest przebudowa linii Grabowo Wielkie – Zduny na trasie z Oleśnicy do Krotoszyna. Obecnie na przejazd pociągi potrzebują ponad godzinę. Po zakończeniu wszystkich prac składy pasażerskie będą mogły jechać z prędkością 120 km/h, czyli około pół godziny. Poprawa stanu linii oraz przebudowa stacji Bukowice Trzebnickie to możliwość dobrych podróży regionalnych. Inwestycja przede wszystkim ułatwi przewozy towarowe pomiędzy Dolnym Śląskiem a Wielkopolską. Trasa wykorzystywana jest m.in. do przewozu ładunków o znacznych rozmiarach.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5