NUMER 03/2023
NUMER 03/2023
Temat numeru:
Kolej na Mazowszu
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK będą kontynuować prace przy Szczecinie Głównym

| Martyn Janduła 26.10.2016 260

PLK będą kontynuować prace przy Szczecinie Głównym
Fot. Michał Szymajda
Po pierwszym etapie prac na stacji Szczecin Główny, PLP PLK przymierzają się teraz do kolejnej poprawy infrastruktury. Pojawić mają się wreszcie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami, których brak tak bardzo wytykali kolejarzom szczecinianie, i połączenie między dwoma kładkami.
Pod koniec czerwca PKP PLK oddały do użytku nowy – zmodernizowany – peron na stacji Szczecin Główny. Peron czwarty wyposażono w nową nawierzchnię i wiatę, natomiast zapomniano o jego dostępności. Problem z dostaniem się do niego mają osoby niepełnosprawne, matki z dziećmi, rowerzyści a nawet osoby z dużym bagażem. Problemem jest jedyna droga prowadząca na peron w postaci starej kładki, na której nie zamontowano do tej pory windy, a nawet pochylni czy szyn.

Podczas prac zmodernizowano także peron 1. Następnie powstała także nowa kładka, ale łącząca hol dworca PKP Szczecin Główny z peronami 1, 2, 3 i ul. Owocową. Kładkę wyposażono w windy i ruchome schody.

PLK dokończą wreszcie roboty

Teraz PKP PLK przygotowują się do drugiego etapu modernizacji. Zarządca infrastruktury rozpoczął proces poszukiwania firmy na opracowanie studium wykonalności dla zadania „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych” na szczecińskiej stacji. – PKP Polskie Linie Kolejowe będą w latach 2017-2019 kontynuować wcześniejsze prace – zapowiada Zbigniew Wolny z biura prasowego.

Wolny zapowiada, że zmodernizowane zostaną perony 2 i 3. Rozpocznie się także budowa łącznika między nową a starą kładką, który ma być także zabezpieczony w pełni przed warunkami atmosferycznymi. Jak zapowiadają PLK, zostanie on zabudowany ze wszystkich stron ścianami i dachem. Zarządca przewidział także w zakresie prac zadaszenie starej kładki i schodów. Pojawią się na niej także długo wyczekiwane windy. Perony 1, 2 i 3 wzbogacą się także o nowe wiaty w miejscach, gdzie ich nie ma.

– Dzięki budowie łącznika między kładkami oraz zabudowaniu wind na starej kładce, osoby mające trudności w poruszaniu się będą mogły łatwiej dostać się z budynku dworca oraz z górnego i dolnego tarasu śródmieścia Szczecina na perony nr 1, 2, 3 i 4 dworca – przyznaje Zbigniew Wolny. – Planujemy w pierwszym kwartale 2017 r. ogłosić przetarg na roboty budowlane – zapowiada.

Budynek dworca już zmodernizowany

Szczecin Główny to jedna z najstarszych stacji kolejowych na terenie Polski. Pierwszy pociąg wjechał na dworzec o ówczesnej nazwie Berlinerbahnhof (Dworzec Berliński) 15 sierpnia 1843, dając początek linii kolejowych na Pomorzu.

W okolicy stacji, całkiem niedawno, zmienił także swoje oblicze budynek dworca Szczecin Główny. PKP SA gruntownie zmodernizowały obiekt. Zmiany wewnątrz obiektu objęły m.in. wymianę monitoringu oraz urządzeń informacji wizualnej i akustycznej. Wymieniono część instalacji, niektóre wykonano od nowa. Obiekt został w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku pojawiły się windy i schody ruchome. Z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących zamontowane zostały ścieżki prowadzące, mapy tyflograficzne oraz oznaczenia w języku Braille’a. Pojawiły się także pętle indukcyjne, które umożliwiają osobom niedosłyszącym, posiadającym aparat, lepszą komunikację z pracownikami kas biletowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szczecin (522)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szczecin (522)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2023
NUMER 03/2023
W numerze 3/2023 naszego Miesięcznika przyjrzeliśmy się temu, dlaczego rekordy kolei pasażerskiej nie stały się udziałem Mazowsza. Dużo uwagi poświęcamy też udanym działaniom Kolei Małopolskich. Oprócz tego jak zwykle wiele ciekawych rozmów i ważnych tematów - jak inwestycje wojskowe i logistyka wojenna. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5