NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Rekordowo szybkie Pendolino. Od grudnia z Warszawy do Gdańska w dwie i pół godziny

| Michał Szymajda 14.10.2020 1009

Rekordowo szybkie Pendolino. Od grudnia z Warszawy do Gdańska w dwie i pół godziny
Pendolino na stacji Gdańsk Głównyfot. M. Szymajda, Rynek Kolejowy
Od nowego rozkładu jazdy Pendolino pojedzie z prędkością 200 km/h na północnym odcinku magistrali E65. Pozwoli to na skrócenie czasu podróży między Warszawą a Gdańskiem o 15 minut - do dwóch i pół godziny.
Obietnice PKP PLK dotyczące podniesienia prędkości pociągów Pendolino na północnym odcinku E65 mają już długą historie. Pociągów nie udało się przyspieszyć w grudniu 2017, ani w grudniu 2018. Kolejne deklaracje dotyczyły grudnia 2019. Później mówiło się o czerwcu 2020. Jednak również założeń dla czerwca 2020 nie udało się zrealizować, pomimo zrealizowania podbicia toru i uzupełnieniu podsypki na E65 w końcu 2019 roku.

Trwało już certyfikowanie fragmentów linii do tej prędkości, jednak na przeszkodzie stanął tym razem koronawirus. Tym razem, od grudnia 2020, ma się udać. – PKP Polskie Linie Kolejowe oceniają, że podniesienie prędkości na linii kolejowej Warszawa – Gdynia do 200 km/h, od grudnia 2020 r. (zmiana rozkładu) nie jest zagrożone – powiedział Mirosław Siemieniec w odpowiedzi na pytania „Rynku Kolejowego”.

W 2016 roku najszybsze pociągi EIP kursowały miedzy Warszawą Centralną a Gdańskiem Głównym w czasie nawet 2 godzin i 37 minut. Później czas jazdy wydłużał się i obecnie wynosi średnio 2 godziny i 51 minut. Wstępnie w rozkładzie jazdy 2020/2021 PKP PLK wraz z PKP Intercity projektuje dla tego odcinka czas przejazdu od 2:29 (pociągi bez zatrzymania od Warszawy Wschodniej do Gdańska) do 2:34 (z trzema postojami na trasie). Podniesienie prędkości powyżej 160 km/h będzie możliwe na 45% północnej E65, a do 200 km/h na ponad 30% trasy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

PKP PLK (6316)
E65 (105)

Więcej z regionu:

Gdańsk (669)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Gdańsk (669)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5