Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Planowane inwestycje na Dolnym Śląsku: Jelenia Góra – Zgorzelec, Wałbrzych – Kłodzko…

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
01-09-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Planowane inwestycje na Dolnym Śląsku: Jelenia Góra – Zgorzelec, Wałbrzych – Kłodzko…
Głównym priorytetem inwestycyjnym dla Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju jeśli chodzi o sieć PKP PLK na Dolnym Śląsku jest modernizacja „Nadodrzanki”, czyli trasy łączącej Wrocław z Zieloną Górą i Szczecinem. Jednak lista dolnośląskich inwestycji przedstawiana przez MIR jest znacznie szersza.

Zdaniem Macieja Gładygi, wicedyrektora Departamentu Transportu Kolejowego w MIR, dla resortu zdecydowanie najważniejsza jest modernizacja „Nadodrzanki”, na co w obrębie perspektywy finansowej 2014-20 planowane jest przeznaczenie w sumie ok. 1 mld zł. Z tych środków realizowane będą prace rewitalizacyjne i modernizacyjne, które uzupełnią projekty już zrealizowane. – Jest to absolutny priorytet dla ministerstwa, z racji faktu, iż jest to kluczowa linia dla obsługi portów w Szczecinie i Świnoujściu – powiedział Gładyga.

„Pewniaki”: Jelcz, Kluczbork, Kamieniec…

W Dokumencie Implementacyjnym do „Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku)” zapisana jest także m.in. modernizacja odcinka Opole – Jelcz – Wrocław (C-E 30), o wartości 300 mln zł. Finansowanie tej inwestycji jest przewidziane w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF), a planowane zakończenie prac to 2018 r. Z kolei do końca 2020 r. miałaby się zakończyć modernizacja odcinka Wrocław – Kamieniec Ząbkowicki (szacowana wartość inwestycji: 500 mln zł). Do 2019 r. ma być zmodernizowana natomiast  trasa Kluczbork – Oleśnica – Wrocław (szacunkowa wartość inwestycji to także 500 mln zł).

– Te projekty są zapisane w Dokumencie Implementacyjnym na tyle wysoko, że ich realizacja jest pewna, nie zabraknie na nich pieniędzy – dodaje Gładyga. Na liście „pewnych” projektów znajdują się także m.in. elektryfikacja trasy do Zgorzelca oraz modernizacja trasy Legnica – Lubin – Rudna Gwizdanów. Na pierwszym miejscu listy rezerwowej DI znajduje się opisywany już przez „Rynek Kolejowy” projekt modernizacji trasy Ostrów Wielkopolski – Leszno – Głogów. Niżej na liście rezerwowej DI są natomiast projekty remontów tras Oleśnica – Jarocin – Gniezno i Kamieniec Ząbkowicki – Kłodzko – Międzylesie.

Inwestycje z RPO: Jaworzyna – Świdnica, Miłkowice – Żary – granica państwa…

Maciej Gładyga poinformował też, że PKP PLK prowadzą rozmowy z władzami woj. dolnośląskiego nt. skali inwestycji kolejowych, które miałyby zostać przeprowadzone w ramach środków z Regonalnego Programu Operacyjnego. W orbicie zainteresowanie PLK są m.in. takie trasy jak Jaworzyna Śląska – Świdnica Miasto, Jelenia Góra – Zgorzelec, Wałbrzych – Kłodzko, Jelcz – Wrocław Osobowice, Miłkowice – granica województwa. Co do tego ostatniego połączenia, informowaliśmy już, że władze woj. lubuskiego chciałyby przeprowadzenia wspólnie z woj. dolnośląskim modernizacji całej trasy Miłkowice – Żagań – Żary – granica państwa, strategicznej z punktu widzenia Ziemi Lubuskiej.


Zapraszamy na Kongres Kolejowy 2014, który po raz pierwszy gości w Łodzi. To miasto, które od dłuższego czasu imponuje skalą i wielkością inwestycji w transport szynowy, udowadniające, że jest on niezbędny dla rozwoju nowoczesnych metropolii. Podczas tegorocznej edycji poruszone zostaną następujące tematy:

  • Ile kolei w Polsce, ile UE na kolei?
  • Kolej wobec unijnej perspektywy budżetowej 2014+. Podsumowanie doświadczeń i drogowskazy na nową perspektywę
  • Jednolity rynek kolejowych przewozów pasażerskich w Polsce
  • Polska infrastruktura kolejowa – wielki projekt modernizacyjny
  • Rewitalizacja terenów pokolejowych
  • Czy pasażerowie doczekają jednolitego systemu informacji pasażerskiej i sprzedaży biletów?

Więcej o Kongresie Kolejowym 2014

 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Liberadzki: Podział MIR raczej przysłuży się Polsce

Świat

Liberadzki: Podział MIR raczej przysłuży się Polsce

lp, Rynek Kolejowy 19 listopada 2015

Maria Wasiak pokieruje Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju

Kadry

Maria Wasiak pokieruje Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju

jm/pr, Rynek Kolejowy 19 września 2014

MIR: Nie mamy pieniędzy na pociąg w kierunku Legnicy i Goerlitz

Pasażer

MIR: Nie mamy pieniędzy na pociąg w kierunku Legnicy i Goerlitz

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 04 marca 2015

Lobbują za nową linią kolejową do Zakopanego

Infrastruktura

Lobbują za nową linią kolejową do Zakopanego

pociagautobusgory.pl/Rynek Kolejowy 24 marca 2015

Zobacz również:

Liberadzki: Podział MIR raczej przysłuży się Polsce

Świat

Liberadzki: Podział MIR raczej przysłuży się Polsce

lp, Rynek Kolejowy 19 listopada 2015

Maria Wasiak pokieruje Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju

Kadry

Maria Wasiak pokieruje Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju

jm/pr, Rynek Kolejowy 19 września 2014

MIR: Nie mamy pieniędzy na pociąg w kierunku Legnicy i Goerlitz

Pasażer

MIR: Nie mamy pieniędzy na pociąg w kierunku Legnicy i Goerlitz

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 04 marca 2015

Lobbują za nową linią kolejową do Zakopanego

Infrastruktura

Lobbują za nową linią kolejową do Zakopanego

pociagautobusgory.pl/Rynek Kolejowy 24 marca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5