Partnerzy serwisu:
Pasażer

MIR: Nie mamy pieniędzy na pociąg w kierunku Legnicy i Goerlitz

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-03-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
MIR: Nie mamy pieniędzy na pociąg w kierunku Legnicy i Goerlitz
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie będzie w żaden sposób interweniować ani w sprawie ruchu na przejściu granicznym Zgorzelec – Goerlitz, ani w kwestii obsługi zachodniego odcinka krajowego magistrali E30. Resort nie zamierza wprowadzać natomiast dalszych cięć w swojej ofercie pociągów międzynarodowych, ale zapewnienie to nie dotyczy nocnego pociągu Warszawa – Mińsk – Warszawa.  

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju jednoznacznie potwierdziło, że nie zamierza angażować się w sprawie przywrócenia ruchu na zgorzeleckim przejściu granicznym. Co ciekawe, resort nie twierdzi, że komunikacja w tamtym regionie leży w kompetencji jedynie dolnośląskiego marszałka województwa, swoją decyzję tłumaczy bowiem wyłącznie sytuacją finansową ministerstwa.

Brakuje i na międzynarodowe, i na krajowe

 – Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie planuje w bieżącym roku działań związanych z przywróceniem zlikwidowanych połączeń lub uruchomieniem innych pociągów przez przejście w Zgorzelcu/Goerlitz z przyczyn finansowych. Warunkiem zamówienia połączenia jest uprzednie zagwarantowanie dodatkowych środków finansowych na pokrycie generowanego deficytu – zauważa Piotr Popa, rzecznik prasowy MIR.

Częściową rekompensatą za utracone w niedzielę połączenia transgraniczne nie będzie też z pewnością przywrócenie na zachodni odcinek magistrali E30 pociągów dalekobieżnych, np. poprzez wydłużenie tras tych kursów, na które można było we Wrocławiu przesiąść się z odwołanych RegioEkspresów. – Z powodu braku możliwości zwiększenia rekompensaty dla PKP Intercity w roku bieżącym nie jest planowane także rozszerzenie siatki dotowanych z budżetu państwa krajowych połączeń międzywojewódzkich (pospiesznych) w kierunku Legnicy lub Zgorzelca – mówi rzecznik ministerstwa.

Przypomnijmy, że ostatni dofinansowany z budżetu MIR pociąg docierał do Legnicy, Bolesławca  i Węglińca aż do grudnia zeszłego roku – był to EIC „Wawel” do Berlina i Hamburga. Przez ostatni okres swojego funkcjonowania na terenie Polski kursował on jako InterCity, co znacznie obniżyło cenę biletu. W latach ubiegłych bezpośrednie pociągi docierały do Legnicy z głębi kraju, a część z nich jechała dalej – aż do Zgorzelca.

Więcej cięć nie będzie, ale... co z tym Mińskiem?

Resort zapewnia natomiast, że po wprowadzeniu ograniczeń w siatce dotowanych z budżetu centralnego połączeń międzynarodowych na przełomie grudnia i stycznia nie są planowane dalsze cięcia. Jedynym wyjątkiem jest wciąż niepewny los pociągu z Warszawy do Mińska, który pierwotnie miał przestać kursować już w marcu. – Nie możemy zobowiązać się do dotowania jego kursowania do końca okresu obowiązywania rozkładu jazdy 2014/2015. Nadal prowadzona jest ścisła współpraca pomiędzy MIR a PKP Intercity i Koleją Białoruską w celu ustalenia najkorzystniejszego rozwiązania. Dalsze funkcjonowanie połączenia będzie zależało od wyniku negocjacji pomiędzy przewoźnikami, które dotyczą możliwości finansowego zabezpieczenia kursowania pociągu – poinformował nas Piotr Popa.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Liberadzki: Podział MIR raczej przysłuży się Polsce

Świat

Liberadzki: Podział MIR raczej przysłuży się Polsce

lp, Rynek Kolejowy 19 listopada 2015

Trzaskowski: Podział MIR wydaje się rozsądny - aktualizacja

Prawo i polityka

Maria Wasiak pokieruje Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju

Kadry

Maria Wasiak pokieruje Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju

jm/pr, Rynek Kolejowy 19 września 2014

Lobbują za nową linią kolejową do Zakopanego

Infrastruktura

Lobbują za nową linią kolejową do Zakopanego

pociagautobusgory.pl/Rynek Kolejowy 24 marca 2015

Zobacz również:

Liberadzki: Podział MIR raczej przysłuży się Polsce

Świat

Liberadzki: Podział MIR raczej przysłuży się Polsce

lp, Rynek Kolejowy 19 listopada 2015

Trzaskowski: Podział MIR wydaje się rozsądny - aktualizacja

Prawo i polityka

Maria Wasiak pokieruje Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju

Kadry

Maria Wasiak pokieruje Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju

jm/pr, Rynek Kolejowy 19 września 2014

Lobbują za nową linią kolejową do Zakopanego

Infrastruktura

Lobbują za nową linią kolejową do Zakopanego

pociagautobusgory.pl/Rynek Kolejowy 24 marca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5