Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP SA: Kolejni operatorzy terminali przeładunkowych i centrów logistycznych zainteresowani współpracą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP SA: Kolejni operatorzy terminali przeładunkowych i centrów logistycznych zainteresowani współpracą
fot. PKP SA
24 sierpnia w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia odbyło się spotkanie członków Porozumienia o Współpracy Operatorów Terminali Przeładunkowych i Centrów Logistycznych Europy Środkowo-Wschodniej, podczas którego do inicjatywy przystąpiło sześć nowych podmiotów. Inicjatorami oraz sygnatariuszami porozumienia są: Polskie Koleje Państwowe, Zarząd Morskiego Portu Gdynia, Zarząd Morskich Portów Szczecin – Świnoujście, a także szereg największych operatorów terminali i centrów logistycznych zlokalizowanych na terenie kraju - informuje PKP SA.

Podczas dzisiejszego spotkania do Porozumienia o Współpracy Operatorów Terminali Przeładunkowych i Centrów Logistycznych Europy Środkowo-Wschodniej, które zostało zawarte w maju tego roku, dołączyło sześć nowych podmiotów: spółka PKP Cargo Connect, Bałtycki Terminal Kontenerowy Sp. z o.o., Advanced World Transport a.s. (Grupa PKP Cargo) oraz zarządy portów morskich w Elblągu, Kołobrzegu oraz Policach.

– Zarząd Morskiego Portu Gdynia jako jeden z inicjatorów upatruje w Porozumieniu szansę na realizację celów i priorytetów zawartych w Strategii Rozwoju Portu Gdynia do 2027 roku, a także w rządowej Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do roku 2020 z perspektywą do 2030 r. w zakresie rozwoju infrastruktury transportu intermodalnego poprzez powiązanie portów morskich z kolejową siecią transportową i dalszy rozwój potencjału polskich centrów logistycznych – podkreślił Adam Meller, prezes Morskiego Portu Gdynia.

– Cieszy nas fakt, że Porozumienie zyskało nowych Partnerów, z którymi wspólnie zamierzamy budować konkurencyjną pozycję polskiej branży transportowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Duże zainteresowanie naszą wspólną inicjatywą oraz chęć udziału w niej kolejnych uczestników stanowi dobre rokowanie dla rozwoju Porozumienia. Dynamicznie rozwijający się rynek TSL potrzebuje „wspólnego głosu” i wzajemnej, partnerskiej współpracy funkcjonujących na nim podmiotów – dodał.

– Zaangażowanie tak wielu podmiotów w działania na rzecz tworzenia łańcuchów logistycznych to bardzo dobry prognostyk. Integracja tej branży, a zarazem rozwój działalności logistycznej w połączeniu z trwającymi na szeroką skalę pracami modernizacyjnymi na liniach kolejowych, wpłynie pozytywnie nie tylko na całą polską gospodarkę, ale też umocni pozycję naszego kraju za granicą jako bramy ze Wschodu do Unii Europejskiej – dodał Mirosław Antonowicz, członek zarządu PKP

Celem inicjatywy jest podjęcie wspólnych działań zmierzających do utworzenia podmiotu pod nazwą „Organizacja operatorów terminali przeładunkowych i centrów logistycznych Europy Środkowo-Wschodniej”, co ma umożliwić współpracę w zakresie promowania potencjału tych podmiotów wśród klientów usług logistycznych w kraju i zagranicą. Organizacja ma także integrować interesariuszy w zakresie planowania oraz realizacji projektów inwestycyjnych i biznesowych, a także wdrażania najnowszych technologii w procesach logistycznych z wykorzystaniem środków finansowych krajowych i europejskich.

Obecnie znacząca liczba ładunków z zaplecza portów w Polsce i Europie Środkowej jest przewożona koleją oraz transportem samochodowym bezpośrednio z/do portów Europy Zachodniej. Oznacza to nie tylko mniejsze przeładunki w polskich portach, ale również utratę wpływów budżetowych, w tym wpływów podatkowych z tytułu ceł w imporcie, które trafiają w części do budżetów innych państw, w których ładunki przekroczyły granicę UE.

Porty morskie stanowią kluczowe ogniwa w globalnej logistyce, w związku z tym walka konkurencyjna między nimi przesunęła się na możliwości organizacji całych łańcuchów transportowych. Większość portów morskich rywalizuje o zaplecze w głębi lądu, stąd kluczowe są jakość i cena transportu dowozowego na zaplecze. Porty, które mogą zaoferować najbardziej konkurencyjne połączenia z zapleczem, wygrywają walkę konkurencyjną. Aby to osiągnąć, niezbędna jest zintegrowana współpraca różnych podmiotów, w tym zarządów portów, portowych terminali przeładunkowych, operatorów terminali lądowych, spedytorów i operatorów kolejowych - pisze PKP SA.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ruszyła budowa terminala logistycznego przy granicy Węgier z Ukrainą

Infrastruktura

Radom: Termin oddania lotniska pod dużym znakiem zapytania. Problem z terminalem

Infrastruktura

Antonowicz: Będą kolejne inwestycje w terminale logistyczne

Infrastruktura

W Swarzędzu otwarto terminal intermodalny na 4,5 tys. TEU

Fotorelacje

W Swarzędzu otwarto terminal intermodalny na 4,5 tys. TEU

Jakub Dybalski, Rynek Infrastruktury 17 września 2015

Zobacz również:

Ruszyła budowa terminala logistycznego przy granicy Węgier z Ukrainą

Infrastruktura

Radom: Termin oddania lotniska pod dużym znakiem zapytania. Problem z terminalem

Infrastruktura

Antonowicz: Będą kolejne inwestycje w terminale logistyczne

Infrastruktura

W Swarzędzu otwarto terminal intermodalny na 4,5 tys. TEU

Fotorelacje

W Swarzędzu otwarto terminal intermodalny na 4,5 tys. TEU

Jakub Dybalski, Rynek Infrastruktury 17 września 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5