Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP Cargo: Ewentualny terminal w Zajączkowie powinien być ogólnodostępny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Autor:

PKP Cargo

Data publikacji:
03-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP Cargo

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP Cargo: Ewentualny terminal w Zajączkowie powinien być ogólnodostępny
– Zajączkowo może realnie wpłynąć na poprawę przepustowości linii, jeżeli stanie się zarządzanym przez PKP PLK terminalem rozrządowym, korzystającym ze stałej dotacji finansowej – uważa rzecznik PKP Cargo, Mirosław Kuk

Koncepcję budowy terminala w Zajączkowie lansuje PCC Intermodal. Dariusz Stefański, prezes PCC Intermodal, mówił niedawno w rozmowie z „RK”: – Uruchamianie oddzielnych pociągów intermodalnych z Gdańska i Gdyni do terminali w głębi kraju nie ma docelowo sensu ani z ekonomicznego ani z logistycznego punktu widzenia. Transeuropejski intermodalny korytarz łączący Bałtyk z Adriatykiem powinien zaczynać się i kończyć w Zajączkowie, skąd do poszczególnych terminali morskich w portach Gdańska i Gdyni kursować będą regularne „shuttle trains”.

Co na to największy kolejowy przewoźnik towarowy? – Kluczowym elementem poprawy obsługi trójmiejskich portów, a co za tym idzie: poprawy przepustowości linii kolejowych w rejonie Trójmiasta, będzie realizacja wszystkich planowanych przez PKP PLK inwestycji. Zajączkowo może realnie wpłynąć na poprawę przepustowości linii, jeżeli stanie się zarządzanym przez PKP PLK terminalem rozrządowym, korzystającym ze stałej dotacji finansowej. Terminal powinien być ogólnodostępny dla wszystkich przewoźników, gdyż wyłącznie obsługiwanie dużego wolumenu gwarantuje opłacalność przedsięwzięcia – mówi Mirosław Kuk.

Zdaniem rzecznika PKP Cargo, obecny model obsługi łańcuchów intermodalnych (bezpośrednio do i z portów) jest bardziej korzystny przede wszystkim dlatego, że jest tańszy od innych rozwiązań. – Polska z punktu widzenia transportów intermodalnych jest krajem wciąż małym, więc każdy dodatkowo generowany koszt zmniejsza potencjalny wolumen towarów – dodaje Mirosław Kuk.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5