Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Polskie Linie Kolejowe: Jesteśmy gotowi do zimy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
24-11-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Polskie Linie Kolejowe: Jesteśmy gotowi do zimy
fot. Piotr Hamarnik/PKP PLK
Stały monitoring sieci kolejowej, blisko 300 specjalistycznych pojazdów do odśnieżania torów i rozjazdów, ponad 180 zespołów przeznaczonych do szybkiego usuwania awarii i usterek. PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniają o swoim przygotowaniu do sezonu zimowego.

Jak podaje spółka, służby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych przez całą dobę czuwają nad sprawnym prowadzeniem ruchu pociągów. Prowadzą monitoring sytuacji pogodowej oraz przejezdności linii. Na podstawie szczegółowych informacji podejmowane są decyzje o wyprawianiu pociągów na trasy.

Przed okresem zimowym dokonano kontroli stanu technicznego infrastruktury kolejowej, wykonano niezbędne naprawy oraz usunięto drzewa grożące upadkiem na tor lub sieć trakcyjną. Poddano przeglądom i naprawom sprzęt odśnieżny oraz urządzenia elektrycznego ogrzewania rozjazdów kolejowych. Ponad 800 km torów kolejowych szczególnie narażonych na tworzenie się zasp śnieżnych, osłonionych zostało zasłonami (żywopłoty, parkany oraz zasłony przenośne).

281 specjalistycznych pojazdów

Jak informują PKP PLK, dla usuwania lub łagodzenia skutków niekorzystnych warunków pogodowych na krajowej sieci kolejowej rozlokowano 281 specjalistycznych pojazdów do odśnieżania torów i rozjazdów kolejowych: 15 zespołów odśnieżnych (kombajnów), 48 pługów i 218 odśnieżarek. Do pracy w warunkach zimowych przygotowane są 182 zespoły przeznaczone do szybkiego usuwania awarii i usterek. Ekipy dysponują ponad tysiącem maszyn, w tym wózkami motorowymi i pociągami roboczymi do wywozu śniegu, samochodami i ładowarkami. W akcjach zimowych uczestniczyć może 66 pociągów sieciowych PGE Energetyka Kolejowa, do napraw sieci trakcyjnej oraz przewodów jezdnych.

Ponad 20,5 tys. rozjazdów wyposażono w urządzenia elektrycznego ogrzewania, służących do wytapiania śniegu lub lodu w ruchomych częściach rozjazdów, aby zapewnić ich sprawność podczas opadów śniegu. Jednocześnie wszystkie rozjazdy kolejowe smarowane są preparatami zabezpieczającymi części trące przed przymarzaniem. 2,5 tys. km sieci trakcyjnej na głównych trasach zabezpieczane jest preparatem przeciwoblodzeniowym zmniejszającym przyczepność lodu do przewodów.

W szczególnie trudnych warunkach zimowych, do utrzymania przejezdności linii kolejowych przewidziano udział prawie 11 tys. pracowników PKP Polskich Linii Kolejowych oraz 2 tys. pracowników firm zewnętrznych. Utrzymaniem obiektów kolejowych w zimie m.in. kładek i peronów zajmują się pracownicy firm sprzątających. Do ich obowiązków należy, poza utrzymaniem czystości, odśnieżanie i usuwanie lodu i oblodzenia. Częstotliwość działań dostosowywana jest do warunków pogodowych.

Zimowym utrzymaniem PKP Polskie Linie Kolejowe obejmują perony, kładki i dojścia dla pieszych (6,2 mln m2 powierzchni), ponad 36 tys. km torów, ponad 38 tys. rozjazdów, blisko 25 tys. mostów, wiaduktów i przepustów, ponad 13 tys. przejazdów kolejowo-drogowych.

Wsparcie w czasie podróży

7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę działa Centrum Wsparcia Klienta. Zapewnia podróżnym wsparcie na każdym etapie podróży. Pracownicy Centrum współpracują z obsługą składów pasażerskich, aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane w pociągach, na dworcach i peronach, nadzorują przejazdy osób z niepełnosprawnością. W przypadku utrudnień CWK uczestniczy w organizacji zastępczej komunikacji.

W przypadku zauważenia zaśnieżonego lub oblodzonego peronu, podróżny może w szybki sposób dokonać zgłoszenia nieprawidłowości poprzez aplikację lub stronę Sprawny Peron, lub telefonicznie, pod numerami znajdującymi się w zakładce plk-sa.pl/sytuacja-zimowa.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zmiany w rozkładzie jazdy ŁKA

Pasażer

Zmiany w rozkładzie jazdy ŁKA

Łódzka Kolej Aglomeracyjna 09 marca 2024

Dodatkowe pociągi Kolei Śląskich do Wisły

Pasażer

Dodatkowe pociągi Kolei Śląskich do Wisły

Przemysław Brych 06 marca 2024

Zobacz również:

Zapadł się nowy peron na stacji w Zakopanem [film]

Tabor i technika

Zapadł się nowy peron na stacji w Zakopanem [film]

Michał Szymajda 04 marca 2024

Pozostałe z wątku:

Zmiany w rozkładzie jazdy ŁKA

Pasażer

Zmiany w rozkładzie jazdy ŁKA

Łódzka Kolej Aglomeracyjna 09 marca 2024

Dodatkowe pociągi Kolei Śląskich do Wisły

Pasażer

Dodatkowe pociągi Kolei Śląskich do Wisły

Przemysław Brych 06 marca 2024

Zobacz również:

Zapadł się nowy peron na stacji w Zakopanem [film]

Tabor i technika

Zapadł się nowy peron na stacji w Zakopanem [film]

Michał Szymajda 04 marca 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5