NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP PLK zleci remont mostu i tunelu w Bardzie

| Michał Szymajda 04.05.2017 451

PKP PLK zleci remont mostu i tunelu w Bardzie
EN57 przejeżdża przez most w BardzieFot. Michał Szymajda, RK
PKP PLK rozpisały przetarg na remont most kolejowego na Nysie Kłodzkiej w Bardzie. Naprawę trzeba wykonać szybko, bo konstrukcja znajduje się w nie najlepszej kondycji. PLK planuje również rewitalizację znajdującego się kilkaset metrów dalej tunelu.
Lista zastrzeżeń diagnostów dotyczących mostu znajdującego się na 84,1 kilometrze linii kolejowej 276 Wrocław Główny – Międzylesie jest długa. Jak czytamy, „podsypka tłuczniowa na dojazdach jest zabrudzona i wymaga oczyszczenia i uzupełnienia w obrębie skrzydeł, płyty betonowe wypełniające przestrzeń pomiędzy szynami są w wielu miejscach uszkodzone”. Brak jest pomostu zakrywającego przestrzeń pomiędzy konstrukcjami w międzytorzu. Na moście brakuje przepisowych barierek, chodniki nie mają zachowanej skrajni, podmyte i pokruszone są podstawy filarów mostu. Ma on również problemy z zachowaniem nośności odpowiedniej dla prowadzenia pociągów towarowych (obecnie jeżdżą przez niego z prędkością 20 km/h).

Te i inne powody skłoniły PLK do ogłoszenia przetargu na naprawę mostu. Oferty na naprawę przeprawy można składać do 8 czerwca 2017 r. Kryterium wyboru ofert jest w 90% cena, w 10% okres gwarancji na wykonane prace.

W czasie remontu nastąpi wstrzymanie ruchu pociągów w torze 1 i 2 w czasie trwania prac. W torze nr 1 nastąpi to od 11 czerwca do 2 września 2017, w torze nr 2 – od 3 września do 9 grudnia 2017. W związku z tym konieczna będzie zmiana rozkładu jazdy pociągów. Po wykonanym remoncie w tym miejscu po linii 276 pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, towarowe natomiast do 90 km/h.

Niemal równocześnie PLK rozpisała inny przetarg w ramach tego samego programu: „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”. Chodzi o zaprojektowanie prac rewitalizacyjnych w tunelu w Bardzie Śląskim. PLK wyceniła prace na wykonanie projektu na 100 tysięcy złotych netto.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Bardo (1)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Bardo (1)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5