NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Tylko ZPS złożył ofertę na sześć wózków motorowych z żurawiem dla PKP PLK

| Michał Szymajda 09.12.2019 4,1k

Tylko ZPS złożył ofertę na sześć wózków motorowych z żurawiem dla PKP PLK
Fot. ZPS Stargard
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały we wrześniu przetarg na dostawę sześciu wózków motorowych z oprzyrządowaniem. Po trzech miesiącach otwarto oferty - zgłosił się tylko jeden wykonawca. 
Zamówienie na wózki motorowe wpisane jest w unijny projekt pod nazwą Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez zakup specjalistycznego sprzętu technicznego”. Pieniądze pochodzić będą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dostawa wózków obejmuje sześć zadań – po jednym dla każdego pojazdu. Te zostaną przydzielone do sześciu jednostek terenowych PKP PLK.

Drezyny robocze będą posiadały własny napęd spalinowy. Minimalna moc silnika ma wynosić 290kW, napęd ma być transmitowany za pomocą przekładni hydrostatycznej bezstopniowej. W kabinie ma się znaleźć miejsce dla sześciu osób, z których jedna będzie prowadziła pojazd. Pojazd ma mieć możliwość operowania w temperaturach od -30 do +40 stopni C, na terenie całego kraju gdzie jest tor o szerokości 1435 mm. Na pojeździe zamontowany będzie żuraw do przemieszczania z drezyny materiałów takich jak tłuczeń, podkłady kolejowe, płyty przejazdowe, podrozjezdnice itd. Wózek motorowy musi mieć możliwość ciągnięcia bądź pchania wagonu. Samodzielnie wózek będzie miał możliwość jazdy z prędkością 90 km/h.

Każdy wózek motorowy będzie wyposażony w odłączalny pług odśnieżny i odśnieżarkę frezową. Wózek motorowy nie może być prototypem i powinien być zbudowany na bazie pojazdu, który jest dopuszczony do eksploatacji w kraju należącym do UE. PKP PLK zakłada eksploatację nowych pojazdów przez następnych 30 lat. Otwarcie ofert w przetargu zaplanowano na 14 października. PLK oczekuje dostawy pojazdów z końcem 2020 roku.

Aktualizacja: Otwarcie ofert

Oferty ostatecznie otwarto dopiero na początku grudnia. Zgłosił się tylko jeden wykonawca - firma ZPS, która w ubiegłym roku podpisała z PLK umowę na dostawę aż 36 drezyn. Oferta wkonawcy mieści się w kosztorysie - za każdy z pojazdów producent chce otrzymać 4,4157 mln zł brutto, a PLK przeznaczyła na zakup 4,5756 mln zł brutto za sztukę. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5