Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Tylko ZPS złożył ofertę na sześć wózków motorowych z żurawiem dla PKP PLK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
09-12-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Tylko ZPS złożył ofertę na sześć wózków motorowych z żurawiem dla PKP PLK
Fot. ZPS Stargard
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały we wrześniu przetarg na dostawę sześciu wózków motorowych z oprzyrządowaniem. Po trzech miesiącach otwarto oferty - zgłosił się tylko jeden wykonawca. 

Zamówienie na wózki motorowe wpisane jest w unijny projekt pod nazwą Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez zakup specjalistycznego sprzętu technicznego”. Pieniądze pochodzić będą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dostawa wózków obejmuje sześć zadań – po jednym dla każdego pojazdu. Te zostaną przydzielone do sześciu jednostek terenowych PKP PLK.

Drezyny robocze będą posiadały własny napęd spalinowy. Minimalna moc silnika ma wynosić 290kW, napęd ma być transmitowany za pomocą przekładni hydrostatycznej bezstopniowej. W kabinie ma się znaleźć miejsce dla sześciu osób, z których jedna będzie prowadziła pojazd. Pojazd ma mieć możliwość operowania w temperaturach od -30 do +40 stopni C, na terenie całego kraju gdzie jest tor o szerokości 1435 mm. Na pojeździe zamontowany będzie żuraw do przemieszczania z drezyny materiałów takich jak tłuczeń, podkłady kolejowe, płyty przejazdowe, podrozjezdnice itd. Wózek motorowy musi mieć możliwość ciągnięcia bądź pchania wagonu. Samodzielnie wózek będzie miał możliwość jazdy z prędkością 90 km/h.

Każdy wózek motorowy będzie wyposażony w odłączalny pług odśnieżny i odśnieżarkę frezową. Wózek motorowy nie może być prototypem i powinien być zbudowany na bazie pojazdu, który jest dopuszczony do eksploatacji w kraju należącym do UE. PKP PLK zakłada eksploatację nowych pojazdów przez następnych 30 lat. Otwarcie ofert w przetargu zaplanowano na 14 października. PLK oczekuje dostawy pojazdów z końcem 2020 roku.

Aktualizacja: Otwarcie ofert

Oferty ostatecznie otwarto dopiero na początku grudnia. Zgłosił się tylko jeden wykonawca - firma ZPS, która w ubiegłym roku podpisała z PLK umowę na dostawę aż 36 drezyn. Oferta wkonawcy mieści się w kosztorysie - za każdy z pojazdów producent chce otrzymać 4,4157 mln zł brutto, a PLK przeznaczyła na zakup 4,5756 mln zł brutto za sztukę. 
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Pasażer

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Paulina Piziorska 17 października 2025

PLK: 27 mld złotych w tegorocznych przetargach. Znamy plany na 2026 r.

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Łukasz Malinowski 25 września 2025

Mochocki: PLK nie obawiają się tanich ofert. Budowlanka wie, co robi

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 10 września 2025

Zobacz również:

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Pasażer

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Paulina Piziorska 17 października 2025

PLK: 27 mld złotych w tegorocznych przetargach. Znamy plany na 2026 r.

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Łukasz Malinowski 25 września 2025

Mochocki: PLK nie obawiają się tanich ofert. Budowlanka wie, co robi

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 10 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij