Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK zaczynają modernizację linii z Sandomierza do Chmielowa i nie tylko

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
10-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
10-12-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

PLK SA rozpoczęły pierwszy etap robót na odcinkach tras kolejowych Sandomierz – Chmielów (LK25) oraz Sobów – Zbydniów (LK74) w ramach inwestycji za ponad 900 mln zł. Efektem przebudowy torów, przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych będą krótsze o kilkanaście minut i sprawniejsze podróże. Wybudowanie nowych peronów na 13 stacjach i przystankach zapewni podróżnym lepszą dostępność, komfort i bezpieczeństwo.

Całość przedsięwzięcia inwestycyjnego obejmuje w sumie 66 kilometrów trzech linii kolejowych (nr 25, 74 i 78) na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew. PLK SA planują je zrealizować do II kwartału 2028 r.

– Rozwijamy kolej na Podkarpaciu, podobnie jak w innych regionach Polski. Realizacja kolejnego projektu inwestycyjnego obejmującego odcinki linii nr 25, 74, 78 jest tego potwierdzeniem. Dzięki inwestycji pociągi pasażerskie wrócą na kolejne odcinki linii Padew – Chmielów i Sandomierz – Grębów. Modernizacja tras kolejowych to usprawnianie systemu komunikacyjnego i ekologicznego transportu, a przez to zapewnienie lepszego poziomu życia mieszkańców – powiedział dyrektor Regionu Południowego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Mateusz Wanat.

Na przełomie listopada i grudnia rozpoczęto realizację zasadniczych prac na odcinkach linii kolejowych Sandomierz – Chmielów i Sobów – Zbydniów. Początkowe roboty polegają głównie na rozbiórce starych szyn i podkładów, sieci trakcyjnej oraz urządzeń elektroenergetycznych i sterowania ruchem kolejowym. Umożliwią one przygotowanie gruntu dla budowy nowej infrastruktury kolejowej, zapewniającej lepszy standard podróżowania. Wykonawca zgromadził na placu budowy konieczne materiały.

Budowa nowych torów wraz z siecią trakcyjną oraz przebudowa obiektów inżynieryjnych, przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń zapewni podniesienie sprawności i bezpieczeństwa na trasach kolejowych Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew. Zwiększy się prędkość maksymalna pociągów pasażerskich do 120 km/h, a towarowych do 110 km/h. Czas przejazdu między Sandomierzem a Padwią skróci się o ok. 10 minut. Przejazd pociągów Intercity na odcinkach Stalowa Wola Rozwadów – Sobów (LK 74) i Sobów – Padew (LK 25) skróci się o ok. 13 minut.

Ważnym efektem przedsięwzięcia będą zmodernizowane perony na stacjach i przystankach Tarnobrzeg, Tarnobrzeg Sobów, Tarnobrzeg Ocice, Tarnobrzeg Olszynka Grębów, Chmielów, Wielowieś, Dąbrowica Małopolska, Turbia, Kępie Zaleszańskie, Zbydniów, Skopanie, Padew Narodowa. Nowe obiekty ułatwią dostęp do pociągów wszystkim podróżnym, w tym osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Znaczącym udogodnieniem będą pochylnie i oznakowania dotykowe. Komfortowe korzystanie z kolei zagwarantują nowe wiaty i ławki montowane na peronach. Gabloty z rozkładem jazdy zapewnią czytelną informację pasażerską.

Zadanie na opracowanie projektu wykonawczego i wykonanie robót budowlanych zrealizowane są w ramach projektu o nazwie: „Prace na liniach kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola - Tarnobrzeg - Sandomierz – Ocice – Padew”. Finansowanie przedsięwzięcia zaplanowano w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Nowe wagony z FPS będą odbierane w składach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nowe wagony z FPS będą odbierane w składach

Jakub Rösler 10 grudnia 2025

Można budować dwa odcinki S10 na Pomorzu Zachodnim!

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Nowe wagony z FPS będą odbierane w składach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nowe wagony z FPS będą odbierane w składach

Jakub Rösler 10 grudnia 2025

Można budować dwa odcinki S10 na Pomorzu Zachodnim!

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij