Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK wyremontują szeroki tor do białoruskiej granicy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-11-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK wyremontują szeroki tor do białoruskiej granicy
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP Polskie Linie Kolejowe naprawią szeroki tor od stacji Geniusze przez Sokółkę, Kuźnicę Bialostocką do granicy z Białorusią. Podpisano umowę na opracowanie dokumentacji i prace. Inwestycja na Podlasiu o wartości 195 mln zł ma zwiększyć możliwości kolei w regionie oraz w transporcie ładunków wschód – zachód.

Remont szerokotorowej linii kolejowej Kuźnica Białostocka – Geniusze (nr 57), łączącej Polskę i Białoruś to ważny projekt dla rozwoju gospodarczego nie tylko regionu. Dzięki inwestycji skróci się czas przejazdu pociągów towarowych. Wzrośnie poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych.

– Inwestycja poprawi obsługę przewozów towarowych na granicy polsko-białoruskiej. Zwiększy się dostępność kolejowego przejścia granicznego w Kuźnicy Białostockiej. Skróci się czas przewozu ładunków ze wschodu na zachód oraz wzrośnie atrakcyjność kolei – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK.

Kolejna kolejowa droga na wschód

Wykonanie prac na linii szerokotorowej Kuźnica Białostocka – Geniusze zwiększy przepustowość trasy dedykowanej pociągom towarowym o szerokim rozstawie kół (1520 mm). Na odcinku Geniusze – Sokółka po kilkunastu latach ponownie powrócą pociągi towarowe. Inwestycja kolejowa zwiększa potencjał i możliwości regionu. Pozwoli m.in. na budowę terminala przeładunkowego na stacji Geniusze.

Zadanie obejmie m.in. kompleksową wymianę torów oraz montaż 34 nowych rozjazdów. Po zakończeniu robót poprawią się parametry eksploatacyjne linii. Dla przewoźników oznacza to efektywniejszą obsługę cięższych i dłuższych pociągów nawet do 1050 m o nacisku 245 kN/oś. Składy pojada szybciej, gdyż dzięki pracom zwiększy się prędkość pociągów do 60 km/h.
Nastawnie w stacjach Kuźnica Białostocka, Sokółka i Geniusze oraz linie objęte pracami będą wyposażone w nowe systemy i urządzenia sterowania ruchem, co zwiększy przepustowość trasy. Przewoźnicy będą mogli uruchomić większą liczbę cięższych pociągów na odcinku Kuźnica Białostocka – Geniusze. To znacznie ułatwi obsługę bocznic i terminali przeładunkowych.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na trasie Geniusze – Sokółka – Kuźnica Białostocka będzie realizowana równocześnie z projektem przebudowy linii odgałęźnej Bufałowo Wschód – Bufałowo (nr 923). Na tym odcinku kompleksowa wymiana 2,6 km torów zapewni sprawną obsługę pociągów m.in. do terminala paliw PKN Orlen w Sokółce.
W ramach projektów płynniejszy ruch większej liczby pociągów zapewni budowa dodatkowych torów dla składów do długości 1050 metrów na stacjach Geniusze i Sokółka. Przewidziano również przebudowę 25 obiektów inżynieryjnych, w tym 10 mostów. Bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym wzrośnie po modernizacji 16 przejazdów kolejowo-drogowych. Obiekty będą miały nową nawierzchnię. Zamontowany zostanie monitoring.

Prace warte prawie 200 mln zł. Mają być wykonane do 2021 roku

Projekt pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 57 na odcinku Kuźnica Białostocka – Geniusze (S)” oraz projekt pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 923 na odcinku Bufałowo Wschód – Bufałowo (S)” dofinansowane są z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014–2020. Prace, najpierw projektowe, a później budowlane, będą trwały do 2021 r. Prace budowlane planowane są w IV kwartale 2020 r.

Wartość umowy obu projektów to 194,9 mln zł netto. Ich wykonawcą jest konsorcjum firm w składzie: Intop Warszawa Sp. z o.o. (Lider), Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe Rajbud Sp. z o.o. (Partner) i Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego i Kolejowego Sp. z o.o.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5