Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK wyremontują linię Skierniewice – Łowicz

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK wyremontują linię Skierniewice – Łowicz
fot. WU
Po przebudowie stacji w Bełchowie PKP PLK przystępują do kolejnych prac na relatywnie krótkiej linii kolejowej nr 11 Skierniewice – Łowicz Główny. Zamówienie jest realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj. Celem robót jest podniesienie prędkości do 160 km/h.

Prace obejmą linię nr 11 Skierniewice – Łowicz Główny od km 2,230 do km 11,150 – chodzi o odcinek od Skierniewic do Bełchowa. Obecnie, jak wynika z programu funkcjonalno-użytkowego, obowiązuje tu prędkość 100 km/h. Znajdują się tu cztery przepusty, sześć przejazdów i przejść, dwa przystanki – każdy z dwoma peronami jednokrawędziowymi (Mokra i Sierakowice Skierniewickie).

Celem inwestycji jest podniesienie parametrów linii. Tory szlakowe nr 1 i 2 mają zostać dostosowane do prędkości 160 km/h (dla pociągów pasażerskich) / 100 km/h (dla pociągów towarowych), nacisku 221 kN/oś. Założono obsługę pociągów o długości do 750 m.

W ramach robót zabudowane zostaną nowe szyny, a ok. 10% podkładów zostanie wymienionych. Poprawione zostanie odwodnienie, wyremontowane zostaną przejazdy przez tory, wyremontowane zostaną przepusty. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna na większej części odcinka. Założono też kompleksową wymianę konstrukcji wsporczych.

Wykonane zostaną nowe perony w dotychczasowych lokalizacjach – z zachowaniem obecnej długości 200 m. Zachowana zostanie rezerwa pod późniejszą zabudowę monitoringu oraz systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (CSDIP). Ponadto na przebudowanej stacji Bełchów wykonana ma zostać kładka dla pieszych nad torami wraz z windami.

Część opcjonalna obejmuje zabudowę warstwy podstawowej urządzeń dwukierunkowej, wieloodstępowej (samoczynnej) czterostawnej blokady liniowej – z uwzględnieniem przyszłościowej zabudowy systemu ERTMS/ETCS poziom 2) oraz obsługi z Lokalnego Centrum Sterowania w Skierniewicach.

Termin składania ofert mija 17 czerwca. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia aukcji elektronicznej. Na realizację całego zamówienia przeznaczono 548 dni. Koncepcja projektowa ma być gotowa w ciągu 40 dni od zawarcia umowy, dokumentacja projektowa – w ciągu 321 dni, faza I robót, zakończona odbiorem toru nr 1 – w ciągu 411 dni, faza II robót, zakończona odbiorem toru nr 2 – w ciągu 502 dni. Na decyzję o skorzystaniu z opcji zamawiający przeznaczył 240 dni. PKP PLK zamierzają realizować inwestycję w ramach środków z KPO.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5