Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-05-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

– Kończy się budowa drugiego toru na linii średnicowej w centrum stolicy Małopolski – informują PKP Polskie Linie Kolejowe. 12 czerwca kolejarze planują już dwutorową jazdę na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów. To znacznie poprawi warunki prowadzenia ruchu na węźle krakowskim, co jest dobrą informacją przed sezonem letnim.

Obecnie do przejazdów na wspomnianym odcinku wykorzystywany jest jeden tor, ale kończy się już przygotowanie drugiego do ruchu. Energetycy wywieszają sieć trakcyjną, wiadukty kolejowe nad ul. Powstańców Wielkopolskich, Dekerta, Kopernika i Grzegórzecką przeszły testy obciążeniowe. Podobnemu sprawdzianowi poddany zostanie drugi z trzech mostów nad Wisłą.

Tory są prowadzone nowymi estakadami w centrum Krakowa i zmodernizowanymi wiaduktami nad ulicami: Lubicz, Kopernika, Grzegórzecką, Miodową, Dekerta, Powstańców Wielkopolskich. Wisłę pociągi pokonają nowym mostem, który zastąpił wcześniejszą konstrukcję.

– Przygotowywany tor przeznaczony będzie dla ruchu pociągów dalekobieżnych. Na tym odcinku składy będą mogły jechać z prędkością do 100 km/h. Tory „boczne” będą dla pociągów aglomeracyjnych i regionalnych. Takie rozwiązanie – cztery tory, ułatwi prowadzenie ruchu i możliwość uruchamiania dodatkowych połączeń – poinformowało biuro prasowe PKP PLK.

Jak poinformował nas czytelnik, torami skrajnymi przeznaczonymi dla pociągów regionalnych (linie 629 tor 1 i 2) będą też kursować pociągi dalekobieżne kursujące na linię zakopiańską, bo tylko z tych torów jest możliwość zmiany jazdy z kierunku Krakowa Głównego na kierunek Skawina( Sucha Beskidzka, Wadowice) nie biorąc pod uwagę zmiany kierunku jazdy w stacji Kraków Płaszów.

Wart przeszło 1,2 mld zł projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” to największa unijna inwestycja transportowa w Krakowie. Zadanie współfinansowane jest w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę.” Inwestycja jest opóźniona.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5