NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia]

| Michał Szymajda 20.05.2022 3,8k

PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia]
fot. PKP Polskie Linie Kolejowe
PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia]
PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia]
PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia]
PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia]
PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia]
PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia]
PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia]
– Kończy się budowa drugiego toru na linii średnicowej w centrum stolicy Małopolski – informują PKP Polskie Linie Kolejowe. 12 czerwca kolejarze planują już dwutorową jazdę na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów. To znacznie poprawi warunki prowadzenia ruchu na węźle krakowskim, co jest dobrą informacją przed sezonem letnim.
Obecnie do przejazdów na wspomnianym odcinku wykorzystywany jest jeden tor, ale kończy się już przygotowanie drugiego do ruchu. Energetycy wywieszają sieć trakcyjną, wiadukty kolejowe nad ul. Powstańców Wielkopolskich, Dekerta, Kopernika i Grzegórzecką przeszły testy obciążeniowe. Podobnemu sprawdzianowi poddany zostanie drugi z trzech mostów nad Wisłą.

Tory są prowadzone nowymi estakadami w centrum Krakowa i zmodernizowanymi wiaduktami nad ulicami: Lubicz, Kopernika, Grzegórzecką, Miodową, Dekerta, Powstańców Wielkopolskich. Wisłę pociągi pokonają nowym mostem, który zastąpił wcześniejszą konstrukcję.

– Przygotowywany tor przeznaczony będzie dla ruchu pociągów dalekobieżnych. Na tym odcinku składy będą mogły jechać z prędkością do 100 km/h. Tory „boczne” będą dla pociągów aglomeracyjnych i regionalnych. Takie rozwiązanie – cztery tory, ułatwi prowadzenie ruchu i możliwość uruchamiania dodatkowych połączeń – poinformowało biuro prasowe PKP PLK.

Jak poinformował nas czytelnik, torami skrajnymi przeznaczonymi dla pociągów regionalnych (linie 629 tor 1 i 2) będą też kursować pociągi dalekobieżne kursujące na linię zakopiańską, bo tylko z tych torów jest możliwość zmiany jazdy z kierunku Krakowa Głównego na kierunek Skawina( Sucha Beskidzka, Wadowice) nie biorąc pod uwagę zmiany kierunku jazdy w stacji Kraków Płaszów.

Wart przeszło 1,2 mld zł projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” to największa unijna inwestycja transportowa w Krakowie. Zadanie współfinansowane jest w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę.” Inwestycja jest opóźniona.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5