NUMER 12/2019
NUMER 12/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Węzły przesiadkowe
szukaj
Śledź nas:

PLK uruchomi nowy system sterowania ruchem na stacji Kraków Główny. Będą zmiany w rozkładzie

| inf. prasowa PKP PLK 16.11.2019 89

PLK uruchomi nowy system sterowania ruchem na stacji Kraków Główny. Będą zmiany w rozkładzie
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PLK uruchomi nowy system sterowania ruchem na stacji Kraków Główny. Będą zmiany w rozkładzie
PLK uruchomi nowy system sterowania ruchem na stacji Kraków Główny. Będą zmiany w rozkładzie
PLK uruchomi nowy system sterowania ruchem na stacji Kraków Główny. Będą zmiany w rozkładzie
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kończą przygotowania do uruchomienia nowoczesnego komputerowego systemu sterowania ruchem na stacji Kraków Główny. Zaplanowane na dwa tygodnie prace wymagają zmian w połączeniach kolejowych. Nowy system pozwoli na szybszą odprawę pociągów i zwiększy poziom bezpieczeństwa. Projekt jest współfinansowany przez UE w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Kraków Główny jest gotowy do wprowadzenia nowoczesnego sytemu sterowania ruchem pociągów. Kilka miesięcy przygotowywano i zaplanowano operację, która zajmie dwa tygodnie. Do nowego systemu muszą być włączone 83 rozjazdy – ważne elementy linii kolejowej, na których przejeżdżający pociąg zmienia tor. Każdy element przed odbiorem będzie dokładnie testowany.

Nowy system sterowania to więcej możliwości obsługi pociągów przejeżdżających przez najważniejszą stację Małopolski. Dotychczasowy system przekaźnikowy z lat osiemdziesiątych ma ograniczenia. Nowe rozwiązanie da dyżurnym ruchu dodatkowe możliwości prowadzenia pociągów. Będą działać szybciej i z większym zabezpieczeniem. Pociągi będą mogły przejechać przez węzłową stację Kraków Główny wykorzystując ponad 1400 różnych układów. Jest to szczególnie ważne dla zapewnienia dobrej obsługi podróżnych w momentach nieprzewidzianych zdarzeń, ewentualnych usterek toru lub pociągów.

Wykonawca modernizacji linii E30 kończy prace przy przebudowie zachodniej strony stacji Kraków Główny. Gotowe jest już 12 torów, którymi pociągi będą dojeżdżać do Krakowa od strony Warszawy i Katowic. Jest nowa sieć trakcyjna, zamontowano także semafory i rozjazdy. W budynku nastawni umieszczone są nowoczesne serwerownie.

Zmiany w organizacji ruchu pociągów ujęte w rozkładach jazdy

Instalacja nowego systemu rozpocznie się w nocy z 29 na 30 listopada i potrwa do połowy grudnia. W tym czasie na węzłowej stacji Kraków Główny będą zmiany. Zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały przewoźników o zmianach i uwzględniono to już w ogólnodostępnych rozkładach jazdy na portalach internetowych.

By usprawnić przejazd pociągów przez Kraków w czasie instalacji systemu, nie będzie obowiązywać przerwa w kursowaniu po linii średnicowej pomiędzy Podłężem a Krakowem Głównym. PLK zabezpieczą dodatkowe służby techniczne i pociągi sieciowe w celu sprawnego usuwania ewentualnych usterek.



Informacje o ruchu pociągów ujęte w rozkładach jazdy

Pociągi SKA1 Kolei Małopolskich będą miały skrócone relacje. Składy z Wieliczki dojadą do Krakowa Płaszowa, a pociągi z Kraków Airport tylko do Krakowa Głównego. Na pozostałej części trasy obowiązywać będzie komunikacja zastępcza (tramwaje nr 3 i 50). Część pociągów SKA 2 z Miechowa pojedzie do stacji Kraków Płaszów, przez stację Kraków Olsza, z ominięciem stacji Kraków Główny. Cztery pociągi SKA3 z Tarnowa i jeden z Bochni zakończą kursy na stacji Kraków Olsza, zamiast w Krakowie Głównym.

Pociągi Przewozów Regionalnych kursujące na trasie z Rzeszowa do Katowic i Wodzisławia Śląskiego pojadą objazdem przez stację Kraków Olsza, z pominięciem stacji Kraków Główny.
niektóre pociągi jadące od strony Trzebini na odcinku Zabierzów – Kraków Główny obsługiwane będą zastępczą komunikacją autobusową.

W wypadku pociągów PKP Intercity zmieniono trasę pociągów Przemyśl – Świnoujście – Przemyśl, które pojadą drogą okrężną od Krakowa do Mysłowic, przez Spytkowice z ominięciem stacji Krzeszowice, Trzebinia i Jaworzno Szczakowa. Na odcinku Kraków – Mysłowice kursować będzie autobus komunikacji zastępczej. Pociąg nr 3524 do Olsztyna rozpocznie bieg w stacji Kraków Płaszów o godzinie 15:08 i pojedzie drogą okrężną z ominięciem stacji Kraków Główny

W ramach modernizacji krakowskiej linii średnicowej, PLK przebudowują tory o długości niemal 20 km między przystankiem Kraków Łobzów a podkrakowskim Podłężem. Powstają estakady, nowe mosty i wiadukty. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa 100 km/h. Wartość inwestycji to w sumie przeszło 1 mld zł. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2019
NUMER 12/2019
W najnowszym numerze prezentujemy raport o węzłach przesiadkowych. Oprócz tego szereg ciekawych rozmów, w tym z A. Furgalskim, W. Nowakiem, S. Bobsienem, K. Celińskim, A. Beroud i J. Malinowskim. Piszemy również o restrukturyzacji finansowania Trakcji PRKiI, powrocie kolei do Jastrzębia Zdroju i kolizjach pociągów ze zwierzętami. Warto zwrócić uwagę na relację z funkcjonowania kolei w Albanii – to dobry przykład na to, że kolej w Polsce mogłaby być w dużo gorszej sytuacji, niż obecnie.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5