– Czas przejazdu pociągów na linii Warszawa – Białystok musi się wydłużyć ze względu na konieczność zwalniania pociągów przy tymczasowych przejściach dla pieszych i przejazdach – informuje PKP PLK.
O tym, że od 18 stycznia czas przejazdu pociągów TLK i IC uruchamianych przez PKP Intercity musi się zmienić, pisaliśmy na początku stycznia. Obecnie pociągi na linii codziennie docierają do Warszawy i Białegostoku z opóźnieniami od 10 do nawet 30 minut, stąd konieczność urealnienia rozkładu jazdy na Rail Baltice.
– Zmiany w kursowaniu pociągów związane są z ograniczeniem prędkości w miejscach, w których wykonawca prowadzi prace – pociągi muszą zwalniać tam do 20 km/h. Roboty dotyczą przejść – informuje Łukasz Kwasiborski z biura prasowego PKP PLK. – Zakres prac spowodował, że wykonawca nie zakończył ich w grudniu. Kontrakt kończymy w 2016 r. i wówczas nastąpi jego rozliczenie. Tak jak informowaliśmy, od 18 stycznia wprowadzimy zmiany w rozkładzie jazdy, które uwzględniają aktualny czas przejazdu. Podróżnych za zmiany przepraszamy – powiedział.
Jak informuje PKP PLK ograniczenia prędkości obowiązują w pięciu miejscach:
- Na stacji Tłuszcz, gdzie zbudowane jest tymczasowe przejście dla pieszych w poziomie szyn, które zastąpiło zlikwidowaną kładkę dla pieszych (kolidowała ona z budową podziemnego przejścia dla pieszych)
- W Szewnicy, gdzie kończy się budowa wiaduktu kolejowego i konieczne było zbudowanie tymczasowego przejścia dla pieszych w poziomie szyn.
- W Urlach na tymczasowym przejeździe kolejowym w poziome szyn. Konieczność jego utrzymania wynika z faktu trwającej budowy wiaduktu kolejowego w ciągu drogi powiatowej Jadów – Strachów.
- Na stacji Łochów, gdzie zbudowane jest tymczasowe przejście dla pieszych w poziomie szyn które zastąpiło zlikwidowaną kładkę dla pieszych (kolidowała ona z budową podziemnego przejścia dla pieszych)
- Na stacji Łochów gdzie znajduje się też drugie tymczasowe przejście dla pieszych w śladzie ul. Żeromskiego.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się także o problemach z zasilaniem pociągów w energię elektryczną, do których dochodzi w pobliżu stacji Tłuszcz. PKP PLK informowała o tym w komunikacie z połowy grudnia, nie uzyskaliśmy jednak potwierdzenia, czy problemy występują nadal. Warto przypomnieć, że od 9 stycznia po Rail Baltice pojedzie kolejny pociąg Dart.
2016-01-07 12:29:03 Autor: xtrain
---.serwistal.pl
PKP IC tłumaczy ,ale problem jest większy niż tylko prędkość. Pisałem już nie tak dawno na ten temat- jadąc pociągiem TLK Mickiewicz z B-stoku do W-wy pociąg nie tylko zwalniał , ale od okolic Łochowa 3 razy stawał w przysłowiowym polu na 5-15min za każdym razem, do tego między wspomnianymi postojami jechał bardzo wolno , no i do W-wy dojechał od strony Legionowa. Efektem tego wszystkiego był przyjazd do W-wy z opóźnieniem 45 minut. To opóźnienie przejął TLK Aurora, który do J. Góry dojechał też około 40min po czasie.
2016-01-07 12:35:06 Autor: peron7
---.play-internet.pl
ale w/g zjebuf różnej maści PLKi i ICe -jest dobrze-,a jest tak dobrze niedobrze,że jakby było dobrze,to by było bardzo dobrze
2016-01-07 13:01:38 Autor: O_Q
---.tktelekom.pl
Proszę odpowiedzieć na pytanie kto siedzi? Myślę że Józef S już by dawno zrobił z wami porządek!
2016-01-07 13:44:42 Autor: hmm
---.69.196.42
@xtrain
czyli pojechał z Tłuszcza przez Radzymin, Wieliszew, Legionowo LK10?
2016-01-07 14:01:35 Autor: xtrain
---.serwistal.pl
hmm
Dokładnie tak jak piszesz. A jechałem tym pociągiem i w pewnym momencie zgłupiałem gdy pociąg przejeżdżał przez Legionowo.
2016-01-07 14:32:39 Autor: polskie pendolino
---.dynamic.gprs.plus.pl
15 miechów 2 torowego zamknięcia więc musi być wolniej niż było wcześniej:
https://youtu.be/-vfnhEU3I-0
2016-01-07 14:35:31 Autor: inmotion
---.static.ip.netia.com.pl
Chłopaki - każdy pociąg dalekobieżny do B-stoku i z B-Stoku jedzie przez Legionowo obecnie.
2016-01-07 14:36:02 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Widać jak za rządów pis kolej przyspiesza hehe.
2016-01-07 14:53:22 Autor: Ewa
---.centertel.pl
Do gość: a za których rządów prowadzili tę inwestycję, myslicielu od siedmiu boleści?
2016-01-07 15:10:05 Autor: d3
---.146.68.223.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
"W okolicy Tłuszcza występuje problem z zasilaniem" - ponieważ był jeden odcinek zasilania i wzbudzenia (od przekazanie odcinka Sadowne W. - do Tłuszcz) obecnie prąd nie dociera pod Tłuszcz (Tłuszcz to odrębny obiekt) od str. Łochowa . W rzeczywistości jest "za słaby" na całym odcinku Tłuszcz Sadowne. Kit że przyczyną są miejscowe ograniczenia padnie gdy te ograniczenia zostaną zlikwidowane. Doświadczalnie EP-07 na odcinku Tłuszcz Sadowne W. będzie przy obecnym systemie zasilania zawsze mieć stratę 5-7 minut.
Do płatnych trolli zaciemniających sytuację wpisami na temat objazdu przez Legionowo(planowanego) zwalcie se gruchę.
2016-01-07 15:42:35 Autor: Markos
---.google.com
Teraz jest PiS to i pociągi zwalniają widząc co się dzieje
2016-01-07 16:35:28 Autor: mynius
---.centertel.pl
Jak dojdzie Nowoczesna to juz tory nie beda potrzebne bo je zlikwiduja i pociagi wezma na kola i bedzie nowe haslo tory na tiry
2016-01-07 17:38:21 Autor: railroadman
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@d3 Co do objazdu przez Legionowo (planowanego) według Ciebie to informuję Ciebie, że już 22.12.2015 roku jadą TLK "WIGRY" jechałem przez Legionowo.
2016-01-07 20:27:17 Autor: xd
---.play-internet.pl
W odpowiedzi na post mynius:
"Jak dojdzie Nowoczesna to juz tory nie beda potrzebne bo je zlikwiduja i pociagi wezma na kola i bedzie nowe haslo tory na tiry"
bez sensu
2016-01-07 22:13:44 Autor: Bartek
---.adsl.inetia.pl
Śmigam Ondraszkiem (Białystok 13:28 > Bielsko B. 21:39) od kiedy powrócił on do rozkładu.
Czy ktoś jest w stanie wyjaśnić, dlaczego ten pociąg ma ponad 35 minut postoju na Warszawie Centralnej? Nie wydaje mi się, że wymiana pasażerów trwa tam pół godziny.
To przewoźnik zamawia taki postój, czy PLK narzuca?
Chory idiotyzm, można by całościowo przejazd skrócić o 30 minut, ale po co?
2016-01-07 22:54:25 Autor: tlk
---.dynamic.mm.pl
Niech jeszcze uwzględnią że przez Tłuszcz się jedzie do 40km/h wszystko na bok i do tego napięcie jest straszne. Rozruch utrudniony bo podstację wywalić można przy 400 amperach. Od Tłuszcza do Białegostoku. A od Legionowa do Tłuszcza jeszcze gorsze.