Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK remontuje linię do Trakiszek. Kiedy modernizacja?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
03-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
03-12-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK remontuje linię do Trakiszek. Kiedy modernizacja?
fot. Aphranius, lic. CC BY-SA 3.0, Wikimedia CommonsDworzec w Trakiszkach, 2017 r.
Na linii 51 Suwałki – Trakiszki – granica państwa trwają nocne prace utrzymaniowe. Są one konieczne, by parametry jedynej trasy kolejowej łączącej Polskę z państwami bałtyckimi nie uległy pogorszeniu. Docelowo linia ma zostać zmodernizowana i rozbudowana – dziś jednak ta perspektywa wydaje się odległa.

Prace są podzielone na etapy. Obecnie odbywają się w rejonie Trakiszek i Kaletnika. Ich główne składniki to czyszczenie i uzupełnianie tłucznia (zostanie wykorzystanych 11 tysięcy ton tego surowca) i wymiana zużytych odcinków szyn oraz podkładów. W prace są zaangażowane ciężkie maszyny: oczyszczarka, profilarka i podbijarka. Aby nie zakłócać ruchu pociągów (licznych składów towarowych i jedynego pasażerskiego – kursu PKP Intercity Kraków – Mockava), roboty odbywają się nocą.

Utrzymanie parametrów, nie ich poprawa

Zarządca infrastruktury zapowiada też wyremontowanie do połowy grudnia pięciu przejazdów kolejowych. Na skrzyżowaniu z ul. Raczkowską w Suwałkach prace już się zakończyły. Obecny etap jest wart ok. 4 mln zł.

– Jedno z naszych najważniejszych zadań to utrzymywanie infrastruktury w stanie umożliwiającym sprawną realizację rozkładu jazdy. Tego rodzaju roboty często przeprowadzamy etapami, nierzadko w porach nocnych, tak aby miały jak najmniejszy wpływ na ruch pociągów. Pozornie drobne prace ostatecznie sumują się w większej skali i dają pozytywne efekty – mówi cytowany w komunikacie PKP PLK dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Białymstoku Andrzej Kierman.

Zarządca zapewnia, że na jedynej czynnej linii kolejowej łączącej Polskę z Litwą prace zapewniające prawidłowe parametry torów są prowadzone systematycznie. Łączna wartość nakładów od 2022 r. to 21,7 mln zł. Zakres robót w ubiegłych latach był podobny do tegorocznego.

Rail Baltica: opóźnienie rośnie

Linia 51 jest linią jednotorową i niezelektryfikowaną. Maksymalna prędkość pociągów wynosi na niej 60 km/h (przy prędkości konstrukcyjnej 80 km/h). Czas przejazdu 25-kilometrowego odcinka Suwałki – Trakiszki (dla wspomnianego pociągu PKP Intercity, niezatrzymującego się na przystankach w Lipniaku, Kaletniku i Łowociach) to 28 minut. Wartość ta utrzyma się także po wejściu w życie nowego rozkładu jazdy.

Takie parametry linii nie przystają do jej roli w przewozach międzynarodowych. Plany związane z budową magistrali Rail Baltica przewidują jej elektryfikację, podwyższenie prędkości i rozbudowę do dwóch torów. Ich realizacja wciąż odsuwa się jednak w czasie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Warszawa Ursus Północny: Peron 2 gotowy, pierwszy od dziś zamknięty

Infrastruktura

200 km/h na kolejnym odcinku w Czechach? Nie tak szybko

Infrastruktura

200 km/h na kolejnym odcinku w Czechach? Nie tak szybko

Mikołaj Kobryński 21 października 2025

Dobre tory poprowadzą do Mrągowa? Jest plan remontu

Infrastruktura

Dobre tory poprowadzą do Mrągowa? Jest plan remontu

Kasper Fiszer 21 października 2025

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Warszawa Ursus Północny: Peron 2 gotowy, pierwszy od dziś zamknięty

Infrastruktura

200 km/h na kolejnym odcinku w Czechach? Nie tak szybko

Infrastruktura

200 km/h na kolejnym odcinku w Czechach? Nie tak szybko

Mikołaj Kobryński 21 października 2025

Dobre tory poprowadzą do Mrągowa? Jest plan remontu

Infrastruktura

Dobre tory poprowadzą do Mrągowa? Jest plan remontu

Kasper Fiszer 21 października 2025

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij