NUMER 03/2023
NUMER 03/2023
Temat numeru:
Kolej na Mazowszu
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP PLK remontuje krótki odcinek linii 303 na Dolnym Śląsku

| Michał Szymajda 19.11.2020 6,2k

PKP PLK remontuje krótki odcinek linii 303 na Dolnym Śląsku
Zdjęcie z przejazdu specjalnego po linii 303fot. MOs810, lic. CC 4.0
PKP Polskie Linie Kolejowe remontują fragment krótkiej linii kolejowej 303 Chojnów – Rokitki na Dolnym Śląsku. W przyszłości fragment linii może być przydatny do uruchomienia połączeń do Chocianowa. Przy okazji potwierdziły się informacje o wycofaniu z ewidencji infrastruktury pasażerskiej stacji Wilczyce, Kozów i Złotoryi na sąsiedniej linii Legnica – Jerzmanice-Zdrój.
Prace na krótkim, zaledwie 8-kilometrowym, istniejącym jeszcze odcinku linii 303, toczą się na około kilometrowym odcinku. Wykonuje je podległy pod PKP PLK Dolkom. Do tej pory wymieniono podkłady i tłuczeń. Skąd pomysł na prace na linii, po której ostatni rozkładowy pociąg pasażerski przejechał w 2000 roku, a przewozy towarowe odbywają się sporadycznie, głównie na potrzeby zlokalizowanej przy linii jednostki wojskowej?

Prace na linii nr 303 z Rokitek w kierunku Chocianowa zapewniają utrzymanie przejezdności linii na potrzeby ruchu towarowego – powiedział Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Ostatni autobus szynowy KD przejechał już tylko na odcinku Rokitki – Duninów (to około 5-kilometrowy odcinek) w 2016 roku w ramach imprezy „Dolnośląskie Zakamarki”. Już wcześniej odcinek Duninów – Chocianów jest nieprzejezdny. W 2019 roku dolnośląski samorząd wyraził chęć przejęcia linii do Chocianowa, jednak pomysłu nie udało się dotąd zrealizować. Inaczej jest z linią 316 Chojnów – Rokitki, która nie jest już w zarządzie PKP PLK i należy do samorządu. W przyszłości może posłużyć do stworzenia połączenia, dzięki któremu mieszkańcy 17-tysięcznego Chojnowa uzyskają, jak dawniej, dostęp do pociągów w kierunku Żar lub właśnie Chocianowa.

Przy okazji zapytaliśmy rzecznika PKP PLK o to, czy prawdą jest, że zarządca infrastruktury wycofał z ewidencji infrastruktury pasażerskiej stacje Wilczyce, Kozów i Złotoryję, na znajdującej na południowy wschód od Legnicy linii 284.

– Na linii Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój od wielu lat prowadzony jest wyłącznie ruch towarowy – przewóz kruszywa z kopalni w okolicach Jerzmanic-Zdroju. Na tej linii prowadzone są bieżące prace utrzymaniowe związane z przejezdnością pociągów towarowych. Nie ma od lat obsługi pasażerskiej, stąd w ewidencji nie ujęto takiej infrastruktury. Możliwość zamówienia pociągu na przejazd specjalny na tej trasie jednak istnieje – powiedział rzecznik.

Mirosław Siemieniec przypomniał, że Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego zgłosił do Programu Kolej Plus wniosek dotyczący rewitalizacja odcinka Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój w celu włączenia Złotoryi oraz powiatu złotoryjskiego do sieci regionalnego wojewódzkiego transportu kolejowego. Obecnie zgłoszenia są analizowane.

– Pod koniec listopada planowane jest ogłoszenie listy wniosków spełniających kryteria formalne do kolejnego etapu. W kolejnym etapie samorządy będą miały 12 miesięcy na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego. Aby wypracować jednolity standard koncepcji, samorządy będą pracowały na udostępnionych przez PLK dokumentach przetargowych dla inwestycji punktowych lub liniowych. Po II etapie projekty będą podlegały ocenie wielokryterialnej, której wynikiem będzie utworzenie listy rankingowej projektów i kwalifikacja ich do Programu – dodał.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2023
NUMER 03/2023
W numerze 3/2023 naszego Miesięcznika przyjrzeliśmy się temu, dlaczego rekordy kolei pasażerskiej nie stały się udziałem Mazowsza. Dużo uwagi poświęcamy też udanym działaniom Kolei Małopolskich. Oprócz tego jak zwykle wiele ciekawych rozmów i ważnych tematów - jak inwestycje wojskowe i logistyka wojenna. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5