Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK nie przeprasza za Warszawę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK nie przeprasza za Warszawę
Fot. JM
Kuriozalny przebieg miała dzisiejsza konferencja prasowa wiceprezesa PKP PLK Mirosława Skubiszyńskiego w sprawie nagłych zmian rozkładu w Warszawskim Węźle Kolejowym. Winą za zamieszanie rozkładowe próbował on w całości obciążyć przewoźników samorządowych, których wprost nazwał "niekompetentnymi".

Od kilku dni trwa chaos związany z korektą rozkładu jazdy na Warszawskim Węźle Kolejowym. Po ogromnych opóźnieniach pociągów w poniedziałek i wtorek, PKP PLK postanowiła arbitralnie i wbrew przewoźnikom odwołać 24 pociągi Kolei Mazowieckich i SKM Warszawa, a 7 innym skrócić trasy. 

PLK nie przyznaje się do żadnej odpowiedzialności za rozkład jazdy

Sprawa niezrealizowanego rozkładu jazdy oburza coraz większe grono pasażerów i komentatorów. Po wczorajszym apelu mazowieckich radnych, sprawę zaczęli komentować opozycyjni politycy.  Wiceprezes Mirosław Skubiszyński poinformował podczas zwołanej dziś konferencji prasowej, że sytuacja eksploatacyjna jest "stabilna". - Wdrożenie rozkładu jazdy w niedzielę odbyło się bez problemów w tym znaczeniu że nie było żadnych zdarzeń utrudniających ruch – rozpoczął dodając następnie, że w poniedziałek rano nastąpiło wyprawienie składu na zły tor a po południu - defekt składu Kolei Mazowieckich. -To spowodowało efekt domina z powodu dużego nasycenia ruchem węzła warszawskiego - powiedział.

Jak dodał wiceprezes PKP PLK, od rana we wtorek powołany został sztab kryzysowy, który natychmiast wprowadził pierwsze zmiany. Efektem jego prac jest wspomniane odwołanie kilkudziesięciu pociągów. - Teraz opóźnienia nie przekraczają pięciu minut – podał Skubiszyński.

Członek zarządu PLK zaskoczył następnie dziennikarzy stwierdzając, że winę za chaos ponoszą wyłącznie dwaj przewoźnicy. Jego zdaniem, PKP PLK nie popełniła żadnego, nawet drobnego błędu czy niedopatrzenia. - Na etapie przygotowania rozkładu spotkaliśmy się z bardzo dużymi oczekiwaniami przewoźników samorządowych. Nasze doświadczenie zawodowe kazało nam zwrócić uwagę przewoźnikom że liczba zaplanowanych pociągów jest zbyt duża. Niekompetencja przewoźników spowodowała to, że nasze sugestie zostały pominięte; zbyt duża liczba zaplanowanych pociągów spowodowała utrudnienia – stwierdził Skubiszyński.

Na pytania zaskoczonych dziennikarzy o to, czy to przewoźnicy ustalają – zarządzany przecież przez PLK - rozkład jazdy, członek zarządu PLK sugerował, że dokument zarządcy jest efektem kompromisu, a wniosków nie można było odrzucić. Czekamy na odniesienie przewoźników oraz Urzędu Transportu Kolejowego do tych stwierdzeń.

Przeprosiny, o które pytał prezydent Warszawy na dzisiejszej konferencji prasowej wiceprezesa PKP PLK Mirosława Skubiszyńskiego nie padły.

Te pociągi już nie wrócą

Członek zarządu PKP PLK podał również, że przed korektą rozkładu jazdy przez Warszawę Zachodnią przejeżdżało 640 pociągów dziennie, a w poniedziałek było ich 740. – Nawet teraz, po ograniczeniach, pociągów jest o 70 więcej niż w ubiegłym tygodniu – stwierdził dodając, że rozkład jazdy nie będzie już znacząco zmieniany, a zawieszone pociągi nie wrócą do kolejnej korekty.

- Być może będą jeszcze pojedyncze korekty, ale to jest już ten docelowy rozkład jazdy – stwierdził. Na pytanie, dlaczego odwołane zostały tylko pociągi KM i SKM Mirosław Skubiszyński poinformował, że kilka pociągów PKP IC zostało przetrasowanych przez stację Warszawa Czyste, a dodatkowo kilka może pojechać przez Jelonki, omijając Warszawę Zachodnią.

Dziennikarze pytali również o to, z czego wynikało wyprawienie pociągów z pasażerami na niewłaściwy tor, do którego doszło aż dwukrotnie w ostatnich dniach. Członek zarządu PLK zapewnił jedynie, że był to incydent, a nie wypadek i że zostaną z niego wyciągnięte wnioski. Na koniec dodał, że przy najbliższej korekcie PKP PLK będzie "w sposób zdecydowany i radykalny przyjmować tylko tyle wniosków do rozkładów jazdy ile będzie mogła zdroworozsądkowo zrealizować zgodnie z własnym doświadczeniem zawodowym".
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5