Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK: Nie będzie pełnego zamknięcia północnego odcinka Poznań – Szczecin

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
14-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK: Nie będzie pełnego zamknięcia północnego odcinka Poznań – Szczecin
fot. Kasper FiszerPociągi na stacji Szczecin-Dąbie
Sukcesy miewają wielu ojców – tak samo jest w przypadku zbliżającej się modernizacji północnego odcinka trasy E59. Grzegorz Napieralski zasugerował, że dzięki jego interwencjom zmienione zostały plany dotyczące organizacji ruchu pociągów na okres robót. PKP PLK twierdzi tymczasem, że nigdy nie rozważała wariantu całkowitego zamknięcia trasy, a ostateczny wybór koncepcji, w ramach której pociągi będą kursować po jednym torze, nie został podyktowany wnioskami senatora.

Jak poinformowano na oficjalnej stronie internetowej Grzegorza Napieralskiego, „po interwencjach senatora RP Grzegorza Napieralskiego PKP podjęło decyzję, że na czas prac torowych pociągi ze Szczecina do Poznania jeżdżą jednym torem. Wcześniej pociągi miały być zawieszone lub jeździć tylko przez Rzepin do Poznania”. Z aktualnego stanowiska zarządcy infrastruktury wynika jednak, że choć rzeczywiście do całkowitego wstrzymania ruchu nie dojdzie, polityk przypisuje sobie rezygnację z pomysłu, którego w istocie... nigdy nie brano pod uwagę.

Przez cały okres robót linia pozostanie przejezdna

– Na żadnym etapie przygotowania modernizacji północnego odcinka linii Poznań - Szczecin nie była rozpatrywana koncepcja całkowitego zawieszenia ruchu pociągów (wprowadzenia zamknięcia dwutorowego) – powiedział nam bowiem Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Projekt modernizacji od samego początku przygotowywany był w założeniu, że zostanie zachowana przejezdność linii, także na odcinku Słonice – Szczecin-Dąbie – zapewnia nas przedstawiciel spółki. Choć nie odniósł się on wprost do stanowiska Grzegorza Napieralskiego, jego słowa zdecydowanie przeczą więc deklaracjom senatora.

Przypomnijmy, że magistrala E59 pomiędzy Poznaniem a Szczecinem zmodernizowana zostanie na odcinkach Poznań – Wronki i Słonice – Szczecin-Dąbie. Inwestycja jest jedną z największych prowadzonych przez PKP PLK dzięki środkom z instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Kluczowe jest przy tym, że aby utrzymać dofinansowanie, wszystkie prace muszą zostać ukończone do końca 2020 r. Jak informowaliśmy niedawno na naszych łamach, zarządca infrastruktury miał jednak problem z wyłonieniem wykonawców części robót.

Za miesiąc pierwsze utrudnienia dla podróżnych

Tym niemniej już niedługo rozpoczną się prace realizowane w ramach zawartych kontraktów. – Pierwsze zamknięcie jednego toru planuje się od marca 2019 r. Zamknięcia na szlakach będą przygotowywane tak, aby jak najmniej ograniczyć przepustowość linii – zapowiada Zbigniew Wolny.

Przypomnijmy, że PKP PLK mają duży problem z modernizacją innej części ciągu E59 – ciągnącą się latami inwestycją na trasie Poznań – Wrocław. Niedawno informowaliśmy, że zanotowano kolejne półroczne opóźnienie w realizacji robót. Wcześniej z wykonywania prac zrezygnowała firma Astaldi.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij