Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP LHS na Nowym Jedwabnym Szlaku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
10-10-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP LHS

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP LHS na Nowym Jedwabnym Szlaku
Fot. PKP LHS
PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa została pierwszą polską firmą współtworzącą Międzynarodową Transkaspijską Trasę Transportową (TMTM), która łączy Chiny z Europą. 7 października 2016 r., w Astanie (Kazachstan) podczas posiedzenia Komitetu Koordynacyjnego ds. rozwoju Międzynarodowego Transkaspijskiego Korytarza Transportowego prezes PKP LHS Zbigniew Tracichleb oraz członek zarządu Dariusz Sikora podpisali deklarację członkowską.

– To wydarzenie bez precedensu dla rozwoju przewozów intermodalnych w relacji Europa-Azja – mówi prezes PKP LHS, Zbigniew Tracichleb. – Powstaje alternatywne połączenie kolejowe przebiegające bezpośrednio z Chin do Polski przez kraje Azji Centralnej. Linia Hutnicza Szerokotorowa wykorzystująca techniczne możliwości Euroterminala w Sławkowie może być beneficjentem Nowego Jedwabnego Szlaku – dodaje prezes LHS.

Masa towarów transportowanych drogą morską z rejonu Azji i Oceanii do Unii Europejskiej sięgnęła w 2015 r. blisko pół miliarda ton. Przeładunki w polskich portach wyniosły 70 mln ton, z czego ok. 10 proc. stanowiły towary z Azji. – Przejęcie chociaż ułamka tego strumienia towarów przez polską kolej, jest dla nas ogromną szansą. Ze względu na dogodne położenie Polski na szlaku tranzytowym możemy być bramą ze Wschodu na Zachód – wskazuje członek zarządu PKP LHS Dariusz Sikora.

Komitet Koordynacyjny ds. rozwoju Międzynarodowego Transkaspijskiego Korytarza Transportowego TMTM został utworzony w roku 2014 w celu zapewnienia połączenia transportowego pomiędzy Chinami i Europą z pominięciem Rosji, przez Kazachstan, Azerbejdżan, Gruzję, Turcję i Ukrainę. Należą do niego koleje Ukrainy, Azerbejdżanu, Gruzji, Kazachstanu, Kirgistanu, Turkmenistanu, Turcji i Chin. Korytarz ten jest alternatywą dla rosyjskiego korytarza TRANSSIB, podstawowego lądowego szlaku, którym obecnie towary przybywają do krajów UE z krajów takich jak: Japonia, Chiny, Korea i Tajwan.

Jak podaje spółka w komunikacie, przystąpienie PKP LHS do Korytarza jest szansą na zwiększenie wymiany handlowej pomiędzy UE i Chinami w tranzycie przez terytorium Polski. W ostatnich miesiącach zarząd PKP LHS prowadził na Wschodzie aktywne działania w sprawie rozwoju przewozów intermodalnych. Obecnie przed spółką stoją kolejne wyzwania: dalsza dywersyfikacja przewozów, kontynuacja zwiększania przepustowości, a także pozyskanie środków na nowe inwestycje.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Grupa PKP zaprezentowała wyniki finansowe za 2022 rok

Biznes

Grupa PKP zaprezentowała wyniki finansowe za 2022 rok

Michał Szymajda 06 lipca 2023

Sejm głosuje nad przejęciem terminalu Małaszewicze przez PKP PLK

Prawo i polityka

Nowy korytarz towarowy Bałtyk – Morze Czarne?

Infrastruktura

Nowy korytarz towarowy Bałtyk – Morze Czarne?

Roman Czubiński 11 czerwca 2021

Powstanie nowy szlak Indie – Europa?

Biznes

Powstanie nowy szlak Indie – Europa?

Łukasz Kuś 26 stycznia 2016

Korytarze towarowe, wersja rozszerzona

Infrastruktura

Korytarze towarowe, wersja rozszerzona

pr, Rynek Kolejowy 22 czerwca 2014

Korytarze towarowe na rok przed inauguracją

Biznes

Korytarze towarowe na rok przed inauguracją

Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 16 grudnia 2014

Zobacz również:

Grupa PKP zaprezentowała wyniki finansowe za 2022 rok

Biznes

Grupa PKP zaprezentowała wyniki finansowe za 2022 rok

Michał Szymajda 06 lipca 2023

Sejm głosuje nad przejęciem terminalu Małaszewicze przez PKP PLK

Prawo i polityka

Nowy korytarz towarowy Bałtyk – Morze Czarne?

Infrastruktura

Nowy korytarz towarowy Bałtyk – Morze Czarne?

Roman Czubiński 11 czerwca 2021

Powstanie nowy szlak Indie – Europa?

Biznes

Powstanie nowy szlak Indie – Europa?

Łukasz Kuś 26 stycznia 2016

Korytarze towarowe, wersja rozszerzona

Infrastruktura

Korytarze towarowe, wersja rozszerzona

pr, Rynek Kolejowy 22 czerwca 2014

Korytarze towarowe na rok przed inauguracją

Biznes

Korytarze towarowe na rok przed inauguracją

Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 16 grudnia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5