Partnerzy serwisu:
Pasażer

PKP Intercity zmienia zasady zwrotów biletów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-03-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
PKP Intercity zmienia zasady zwrotów biletów
fot. Adrian Grycuk, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia co
PKP Intercity wprowadza zmiany w zasadach zwrotów biletów. Podróżni, którzy rezygnują z podróży, będą mogli oddać bilety jednorazowe, okresowe, odcinkowe i sieciowe, w tym z ofert specjalnych. Otrzymają pełny zwrot – bez potrąconego odstępnego.

Jak pisaliśmy, PKP Intercity wprowadza spore zmiany w kursowaniu pociągów w związku ze wstrzymaniem ruchu pasażerskiego na granicach z Czechami i Słowacją. Wiąże się to z odwołaniem bądź skróceniem relacji pociągów. Jednocześnie, w związku ze wprowadzonymi środkami ostrożności wielu pasażerów rezygnuje z podróży na relacjach krajowych.

W tym kontekście pojawiają się pytania o zwroty biletów i pobieranie odstępnego. Spółka poinformowała właśnie o wprowadzeniu szczegółowych zasad, regulujących kwestię rezygnacji z podróży.

Podróżni mogą zwracać bez potrącania odstępnego następujące bilety:
  • jednorazowe w komunikacji krajowej i międzynarodowej (w tym również według ofert specjalnych, których warunki wyłączają ich zwrot i wymianę biletów) – zakupione najpóźniej 4 marca 2020 r. na odjazdy w dniu 5 marca 2020 r. lub później,
  • okresowe odcinkowe – zakupione najpóźniej 4 marca 2020 r. i uprawniające do przejazdów 5 marca 2020 r. lub później,
  • weekendowe, w tym według oferty specjalnej „Razem w Polskę” – zakupione najpóźniej 4 marca 2020 r. i obowiązujące na weekendy od 6 marca 2020 r. lub kolejne,
  • sieciowe (Karty INTERCITY oraz bilety z ulgową usługą transportową) – zakupione najpóźniej 4 marca 2020 r. i uprawniające do przejazdów 5 marca 2020 r. lub później.

W ostatnich dniach internetowy system sprzedaży biletów był przeciążony.  – Podróżni, którzy zrezygnowali z podróży, ale w związku ze zwiększonym ruchem w systemie e-IC nie mogli dokonać zwrotu niewykorzystanego biletu a termin jego ważności upłynął, mogą ubiegać się, w drodze reklamacji, o zwrot należności za taki bilet  –  informuje Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy PKP IC. Jednocześnie podróżni, którzy już dokonali zwrotu biletu, również mogą w drodze reklamacji ubiegać się o zwrot pobranego przez PKP Intercity odstępnego. Szczegółowe zasady zwrotu biletów tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5