NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Cegielski w konsorcjum z Chińczykami w przetargu na lokomotywy dla PKP Intercity

| Michał Szymajda 17.08.2021 14,3k

Cegielski w konsorcjum z Chińczykami w przetargu na lokomotywy dla PKP Intercity
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Siedmiu producentów zgłosiło swój akces do konkursu ofert, w którym stawką jest dostawa 63 wielosystemowych, szybkich lokomotyw dla PKP Intercity. Są firmy krajowe, są też spore koncerny międzynarodowe. I jedno bardzo duże zaskoczenie.
Przypomnijmy: PKP Intercity rozpisały spory przetarg na dostawę 63 elektrycznych lokomotyw wielosystemowych z możliwością zamówienia kolejnych 32 pojazdów. Postępowanie prowadzone jest w formie wieloetapowego dialogu konkurencyjnego, a wybrany w nim producent będzie musiał uzyskać dopuszczenie do eksploatacji pojazdów w sześciu krajach, pod trzema systemami napięcia. Prędkość maksymalna lokomotyw nie może być niższa niż 200 km/h, wraz z lokomotywami zamówiona będzie usługa utrzymania. Więcej o konkursie ofert pisaliśmy tutaj.

Dziś wiemy, że z polskich firm wstępne zainteresowanie przetargiem wykazała Pesa (w konsorcjum ZTNK Mińsk Mazowiecki) i Newag, a także, co jest całkowitym zaskoczeniem: konsorcjum państwowego (większość akcji w rękach ARP) FPS H. Cegielski z chińskim CRRC Datong! Swoje elektrowozy chciałby dostarczyć do PKP Intercity także Siemens Mobility, Talgo, Bombardier i niemiecki Vossloh, który jest częścią chińskiego producenta CRRC Zhuzhou i wraz z nim działa w konsorcjum.

Z uwagi na odwołania od warunków przetargu złożone przez Siemensa, termin składania wniosków o udział w postępowaniu był dłuższy niż pierwotnie zakładano (1 lipca miał być dniem ostatecznym). W następnych tygodniach PKP Intercity będzie sprawdzać oferty pod kątem ich poprawności formalnej i oczekiwań co do wymogów technicznych. Warto podkreślić, że już na początku sierpnia operator informował o zmianach terminów. Obecnie dialog z wykonawcami i zaproszenie do składania ofert planowany jest na okres od września do listopada 2021, składanie ofert do stycznia 2022, a rozstrzygnięcie przetargu – na marzec 2022. To oczywiście terminy optymistyczne.

O wyborze ofert zdecyduje: cena, stawka za świadczenie usług utrzymania, gwarancja dla pojazdu, współczynnik gotowości technicznej i niezawodności technicznej. Na realizację zamówienia, z utrzymaniem, przeznaczono 120 miesięcy – z zastrzeżeniem, że termin ten może ulec zmianie w trakcie dialogu konkurencyjnego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5