NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Cegielski w konsorcjum z Chińczykami w przetargu na lokomotywy dla PKP Intercity

| Michał Szymajda 17.08.2021 14,5k

Cegielski w konsorcjum z Chińczykami w przetargu na lokomotywy dla PKP Intercity
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Siedmiu producentów zgłosiło swój akces do konkursu ofert, w którym stawką jest dostawa 63 wielosystemowych, szybkich lokomotyw dla PKP Intercity. Są firmy krajowe, są też spore koncerny międzynarodowe. I jedno bardzo duże zaskoczenie.
Przypomnijmy: PKP Intercity rozpisały spory przetarg na dostawę 63 elektrycznych lokomotyw wielosystemowych z możliwością zamówienia kolejnych 32 pojazdów. Postępowanie prowadzone jest w formie wieloetapowego dialogu konkurencyjnego, a wybrany w nim producent będzie musiał uzyskać dopuszczenie do eksploatacji pojazdów w sześciu krajach, pod trzema systemami napięcia. Prędkość maksymalna lokomotyw nie może być niższa niż 200 km/h, wraz z lokomotywami zamówiona będzie usługa utrzymania. Więcej o konkursie ofert pisaliśmy tutaj.

Dziś wiemy, że z polskich firm wstępne zainteresowanie przetargiem wykazała Pesa (w konsorcjum ZTNK Mińsk Mazowiecki) i Newag, a także, co jest całkowitym zaskoczeniem: konsorcjum państwowego (większość akcji w rękach ARP) FPS H. Cegielski z chińskim CRRC Datong! Swoje elektrowozy chciałby dostarczyć do PKP Intercity także Siemens Mobility, Talgo, Bombardier i niemiecki Vossloh, który jest częścią chińskiego producenta CRRC Zhuzhou i wraz z nim działa w konsorcjum.

Z uwagi na odwołania od warunków przetargu złożone przez Siemensa, termin składania wniosków o udział w postępowaniu był dłuższy niż pierwotnie zakładano (1 lipca miał być dniem ostatecznym). W następnych tygodniach PKP Intercity będzie sprawdzać oferty pod kątem ich poprawności formalnej i oczekiwań co do wymogów technicznych. Warto podkreślić, że już na początku sierpnia operator informował o zmianach terminów. Obecnie dialog z wykonawcami i zaproszenie do składania ofert planowany jest na okres od września do listopada 2021, składanie ofert do stycznia 2022, a rozstrzygnięcie przetargu – na marzec 2022. To oczywiście terminy optymistyczne.

O wyborze ofert zdecyduje: cena, stawka za świadczenie usług utrzymania, gwarancja dla pojazdu, współczynnik gotowości technicznej i niezawodności technicznej. Na realizację zamówienia, z utrzymaniem, przeznaczono 120 miesięcy – z zastrzeżeniem, że termin ten może ulec zmianie w trakcie dialogu konkurencyjnego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5