Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Cegielski w konsorcjum z Chińczykami w przetargu na lokomotywy dla PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-08-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Cegielski w konsorcjum z Chińczykami w przetargu na lokomotywy dla PKP Intercity
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Siedmiu producentów zgłosiło swój akces do konkursu ofert, w którym stawką jest dostawa 63 wielosystemowych, szybkich lokomotyw dla PKP Intercity. Są firmy krajowe, są też spore koncerny międzynarodowe. I jedno bardzo duże zaskoczenie.

Przypomnijmy: PKP Intercity rozpisały spory przetarg na dostawę 63 elektrycznych lokomotyw wielosystemowych z możliwością zamówienia kolejnych 32 pojazdów. Postępowanie prowadzone jest w formie wieloetapowego dialogu konkurencyjnego, a wybrany w nim producent będzie musiał uzyskać dopuszczenie do eksploatacji pojazdów w sześciu krajach, pod trzema systemami napięcia. Prędkość maksymalna lokomotyw nie może być niższa niż 200 km/h, wraz z lokomotywami zamówiona będzie usługa utrzymania. Więcej o konkursie ofert pisaliśmy tutaj.

Dziś wiemy, że z polskich firm wstępne zainteresowanie przetargiem wykazała Pesa (w konsorcjum ZTNK Mińsk Mazowiecki) i Newag, a także, co jest całkowitym zaskoczeniem: konsorcjum państwowego (większość akcji w rękach ARP) FPS H. Cegielski z chińskim CRRC Datong! Swoje elektrowozy chciałby dostarczyć do PKP Intercity także Siemens Mobility, Talgo, Bombardier i niemiecki Vossloh, który jest częścią chińskiego producenta CRRC Zhuzhou i wraz z nim działa w konsorcjum.

Z uwagi na odwołania od warunków przetargu złożone przez Siemensa, termin składania wniosków o udział w postępowaniu był dłuższy niż pierwotnie zakładano (1 lipca miał być dniem ostatecznym). W następnych tygodniach PKP Intercity będzie sprawdzać oferty pod kątem ich poprawności formalnej i oczekiwań co do wymogów technicznych. Warto podkreślić, że już na początku sierpnia operator informował o zmianach terminów. Obecnie dialog z wykonawcami i zaproszenie do składania ofert planowany jest na okres od września do listopada 2021, składanie ofert do stycznia 2022, a rozstrzygnięcie przetargu – na marzec 2022. To oczywiście terminy optymistyczne.

O wyborze ofert zdecyduje: cena, stawka za świadczenie usług utrzymania, gwarancja dla pojazdu, współczynnik gotowości technicznej i niezawodności technicznej. Na realizację zamówienia, z utrzymaniem, przeznaczono 120 miesięcy – z zastrzeżeniem, że termin ten może ulec zmianie w trakcie dialogu konkurencyjnego.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5