NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity zastanawia się nad strefami ciszy w Pendolino

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 20.07.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-07-20 13:47:43 Autor: Krzysiek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To może prościej będzie powrócić do pomysłu z przedziałami?
2015-07-20 13:59:27 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
A pisałem przez kilka lat, ze tramwajami nie da się podróżować!!!. Przedział i przyciemnione światełko to wszystko!!!.
2015-07-20 14:00:12 Autor: DarekA
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
.. może 1 i 7 skład w EIP
2015-07-20 14:02:12 Autor: michi
---.dynamic.chello.pl
http://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/informacje/nasze-pociagi/express-intercity-premium/rozklad-miejsc-w-pociagach-express-intercity-premium.html


Graficzne przedstawienie układu siedzeń. Wystarczy wpisać w google.
2015-07-20 14:03:39 Autor: fixall
---.181.88.158
@Krzysiek
A w czym ci pomoże przedział jeśli trafi się JEDEN idiota który będzie głośno słuchał muzyki przez słuchawki albo bez krępacji rozmawiał przez telefon? Nie tedy droga.
Natomiast zrobienie wg mnie można to tylko w wagonie nr7 żeby nikt nie łaził i uważam to za świetny pomysł.
2015-07-20 14:04:04 Autor: podróżnik
---.internetdsl.tpnet.pl
Słusznie!
Najpierw trzeba było zrobić kołchoz w postaci wagonów bezprzedziałowych (dla podniesienia komfortu - jak jeszcze niedawno argumentowano), po to by w krótkim czasie zrozumieć, że to nie jest szczęśliwe rozwiązanie.
Wydaje się, że pewne decyzje podejmowane są przez ludzi, którzy nigdy pociągami nie podróżowali.
2015-07-20 14:05:07 Autor: Furhalski
---.181.88.158
@michi

Chodzi o graficzne przedstawienie układu miejsc przy zakupie biletu - jak w kinie. Raz byłem to wiem.

Chociaż jest to ekonomicznie nieuzasadnione...
2015-07-20 14:05:57 Autor: az
---.limes.com.pl
W Niemczech nie ma z tym problemu.
Nawet kupując bilet u nas można poprosić o miejsce w dowolnej strefie.
2015-07-20 14:08:19 Autor: podróżnik
---.internetdsl.tpnet.pl
@fixall

Ano w tym pomoże, że łatwiej uciszyć jednego gościa z przedziału, w którym siedzi 6 osób, niż uciszyć gromadę z wagonu, w którym przebywa 60 osób.
2015-07-20 14:17:01 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Będę niebawem jechał tym wahadełkiem. Udało mi się nawet kupić bilety on-line, ale tylko niektóre: po resztę zapraszamy do kasy!
PKP IC to jednak patologia do zaorania!
2015-07-20 14:17:53 Autor: WujekSamoZlo
---.emea.corpinter.net
@podroznik

Wybacz, ale glos sie jezy jak takie glupoty wypisujesz. Wsiadz w ICE i zobacz ze strefy ciszy sa w wagonach BEZPRZEDZIALOWYCH.
Inna sprawa jest kultura osobista - niektorzy pasazerowie (chociaz to zbyt kulturalne wyrazenie) musza sie drzec do sluchawki i nie wiedza ze kultura nakazuje wyjsc chociazby na korytarz...
2015-07-20 14:18:54 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Oczywiście wprowadzimy najwcześniej po wyborach, wcześniej nie można zakłócać kampanii carycy PO.
2015-07-20 14:21:04 Autor: fixall
---.181.88.158
Miałem w sobotę przyjemność a w zasadzie nieprzyjemność podróżowania najnowszym przedziałowym wagonem 167A z FPS-u. W przedziale był komplet i pomijając fakt że nie miałem co zrobić z nogami to towarzystwo uraczyło mnie kanapkami z pasztetem i arcyciekawymi opowieściami. Rozumiem że miałem im zwrócić uwagę żeby nie jedli i nie rozmawiali ( jechało 5 znajomych)?
A w niedziele jechałem poczciwym Arowem. Siadłem sobie wygodnie, hektar miejsca na nogi, ktoś gdzieś tam gadał ale generalnie nic do mnie nie docierało. Nikt mi nie przeszkadzał wychodząc do kibla etc.
Ta dyskusja jest podobna do tej nad wyższością świat bożego narodzenia nad Wielkanocą jednak wydaje mi się że większość osób uzna ze podróż w przedziale w którym jest komplet pasażerów do komfortowych nie należy.
2015-07-20 14:23:09 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Takie strefy ciszy w pociągach IC PREMIUM , która to kategoria została pomyślana jako kategoria o półkę wyżej niż Express IC , to nie jest zły pomysł . Jestem zdania , że takie strefy ciszy nakręcą frekwencję na pociągach niższych kategorii , np. TLK .
2015-07-20 14:35:38 Autor: sss3
---.117.84.223
Życzę powodzenia w wychodzeniu na korytarz w wagonie bezprzedziałowym...
2015-07-20 14:58:21 Autor: Mariusz
---.9.4.42
Dla mnie przejazd pociągiem ma sens pod warunkiem, że mogę popracować, poczytać albo się zdrzemnąć. Brak takich stref był jednym z powodów ograniczenia moich podróży koleją do minimum. Po siedmiu godzinach jazdy w towarzystwie kogoś, kto nie rozumie, że mogą mi przeszkadzać wybuchy śmiechu w trakcie oglądania trzech komedii po kolei, jestem bardziej zmęczony, niż jadąc samochodem.
2015-07-20 15:01:15 Autor: pshNL
---.centertel.pl
Jestem ja najbardziej za!!! Zróbcie strefę ciszy a przynajmniej ja będę korzystał z EIP 5x częściej.

Do tego, jeśli to możliwe proszę o więcej przedziałów rodzinnych (choć wydaje mi się to niemożliwe na obecnym etapie). Gdy podróżuję z córką w grę wchodzi tylko przedział rodzinny - dla dobra córki i res-zty pasażerów. Niestety w EIP często kupując bilet na ostatnią chwilę, wszystkie miejscówki w przedziale rodzinnym są zajęte... a szkoda.
2015-07-20 15:21:25 Autor: Kflik
---.60.129.178
@fixall
" W przedziale był komplet i pomijając fakt że nie miałem co
zrobić z nogami to towarzystwo uraczyło mnie kanapkami z pasztetem i arcyciekawymi opowieściami."

Są tacy którzy takie sytuacje (integracja między pasażerami) sobie chwalą.
Dlatego powinien być wybór.
dla jednym miejsce w przedziałach dla innych w strefie bez przedziałów.

Plus dla PKP IC za zrobienie miejsc dla rodzin z małymi dziećmi zamiast pseudo-biznesowych.
2015-07-20 15:24:15 Autor: Kflik
---.60.129.178
@pshNL

Tylko samo zrobienie strefy ciszy nie wystarczy.

Trzeba to jeszce upilnować.

W Wielkiej Brytanii mieli z tym problem.

(rodzinka z dziećmi śpiewająca piosenki a obok tabliczka "cichy wagon", co ciekawe nikt im nie zwrócił uwagi)
2015-07-20 15:56:35 Autor: max2
---.merinet.pl

max2
Zastanawiam się czemu niektórym z was tak przeszkadzają te kanapki z pasztetem. Kompleksy?
2015-07-20 15:56:54 Autor: sss3
---.117.84.223
Ludzie są różni i mają różne oczekiwania więc logicznym jest, że i oferta kolei powinna być zróżnicowana. Wielu osobom spodobałaby sie pewnie opcja zarezerwowania całego przedziału dla siebie w związku z czym przydałyby się oprócz tradycyjnych i "menedżerskich"/"rodzinnych" (które są chyba 4-miejscowe) również przedziały 2-miejscowe. Akurat tu kolej ma o wiele większe pole manewru niż linie lotnicze czy autobusowe i to powinna wykorzystać.
2015-07-20 16:02:04 Autor: fixall
---.181.88.158
@max2
A ja się zastanawiam dlaczego niektórym przeszkadza to że komuś coś przeszkadza. Kompleksy?
2015-07-20 16:15:12 Autor: Grzesiek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A mnie najbardziej irytuje rozstawienie siedzeń w wagonach bezprzedziałowych w taki sposób ze siadając w niektórych miejscach ma się widok na ścianę pociągu albo na ćwierć okna. Moim zdaniem rozkład siedzeń powinien być taki jak np. w starych EN57, przecież jedną z głównych zalet podróżowania pociągiem jest (była) możliwość podziwiania tego co za oknem...
2015-07-20 17:30:54 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Na trasie W-wa Grodzisk władze dbają o to, żeby i pasażerowie i mieszkańcy mieli ładny widok za oknem. Powstają nowe kilometry ładnego, wysokiego na kilka metrów muru.
Wszystko dla dobra mieszkańców - władza dba o to, żeby hałas nie niszczył komórek słuchowych. Czy ktoś chce, czy nie. No i po co to gapienie się na pociągi albo na domki czy drzewa - czy nie lepiej zająć sie czymś pożytecznym? A poza tym jest nawiązanie do historii - można sie poczuć jak w getcie.
2015-07-20 17:51:18 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
W przedziale zależnie na kogo się trafi też może być kiepsko, lecz problem jest jedynie wtedy gdy ten ktoś jest w tym samym przedziale, gdyż hałas z innych przedziałów nie dochodzi (klasyczne mechpomy mają dość cienkie ścianki, lecz nowsze lub zmodernizowane przedziałówki są bardziej dźwiękoszczelne). W bezprzedziałówce krzyk z jednego końca można usłyszeć na drugim końcu wagonu, a nawet jak nie ma krzykaczy i większość rozmawia cicho to męczący potrafi być kumulatywny szum bardzo wielu cichych głosów. Dlatego choć w teorii mogły by być ciche przedziały w przedziałówce to potrzeba wprowadzenia strefy cichej jest pilniejsza w bezprzedziałówkach, jak choćby Pendolino. Jestem za strefą cichą. Jechałem Pendo dwa razy, Gdynia-Wwa T/P, w obu przypadkach w wagonie nr 2, w jednym kierunku jechało się świetnie, lecz w drugim system rezerwacji przydzielił mi miejsce obok matki z dwójką wrzeszczących dzieci wychowanych bezstresowo. Lubię dzieci (bez skojarzeń), w szczególności te inteligentne, lecz ta dwójka z Pendo przegięła tak, że nawet mój próg wytrzymałości został przekroczony.
2015-07-20 17:53:13 Autor: Kastiit
---.dynamic.chello.pl
Może być problem z jedynką bo jest tylko jeden wagon a nawiasem mówiąc miałem okazję jechać ze dwa razy jedynką z drużynami sportowymi (nie kibicami tylko sportowcami). Może źle trafiłem. Jestem spokojny i cierpliwy. Ale nikomu tego nie życzę, zwłaszcza jak się wraca po ciężkim dniu i chce się odpocząć.

pozdrawiam.
2015-07-20 17:55:29 Autor: erto
---.play-internet.pl
"Na razie trudno też ocenić w jaki sposób pasażer mógłby zarezerwować sobie bilet w cichej strefie. W chwili obecnej wybór miejsca w pociągu, ze względu na brak graficznego przedstawienia układu siedzeń, jest mocno kłopotliwy" - RK zaczyna myśleć równie wolno jak PKP: wystarczy wydzielić cały wagon.
2015-07-20 18:13:36 Autor: gość
---.centertel.pl
A co ze strefą wi-fi w Pendolino?
2015-07-20 18:27:31 Autor: murison
---.internetia.net.pl
to by było zbyt proste...
2015-07-20 18:53:16 Autor: wojtekjawojtek
---.play-internet.pl
"Strefy ciszy" w składach, w których przewoźnik nie oferuje co do zasady miejsc w wagonach przedziałowych powinny być obowiązkowe. Ostatnio jechałem EIP 3510, na pokładzie komplet pasażerów, w tym rodziny z dziećmi. Zrozumiałym jest, że dzieciaki nie usiedzą spokojnie, więc zgiełk i chaos panowały w czasie jazdy. Do tego hałaśliwe gry komputerowe i podróż nie pozostawiła wspomnień "premium". Wydzielenie ostatniego wagonu (nr 7) w EIP jako "wagon ciszy" wydaje się bardzo dobrym rozwiązaniem. Możliwość wyboru powinna być zapisana w systemie sprzedaży, tak samo jak preferencje korytarz/okno czy wybór klasy wagonu.
2015-07-20 19:15:50 Autor: Gierek
---.dynamic.chello.pl

Gierek
PKP IC popełniło bardzo duży błąd zamawiając nowe pociągi w całości bezprzedziałowe. Takie problemy będą się teraz tylko nasilać, bo niestety nikt nie będzie mógł kulturalnie opuścić przedziału, aby porozmawiać sobie przez telefon na korytarzu. Teraz cały wagon musi słuchać, o czym rozmawia pan Wiesiu z poczty, a o czym pani Kasia z korporacji.
2015-07-21 00:35:21 Autor: mdn
---.dynamic.mm.pl
Bardzo dobry pomysł.
2015-07-21 00:42:22 Autor: kk
---.dynamic.chello.pl
nie zastanawiajcie sie tylko wprowadzajcie. temat sprawdzil sie w tego typu ezt na zachodzie wiec nie ma co myslec, bankomaty zasrane.
2015-07-21 00:55:33 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
I chcecie to wyegzekwować w EIC i EIP z promocjami jak SP czy HH, gdzie studenciaki jezdza po 24 zlote?
Nie łudzcie sie, po reformie edukacji w 1999 dzisiejsze "studenty" to zadna elita (z malymi oczywiscie wyjatkami), a i juz w latach przed wprowadzeniem reformy najlepiej nie bylo. Oprocz glosnych, glupawych rozmow przez komorki czy smartfony, prowadzonych z miejsca, ktore sie zajmuje, sluchania muzyki, to spotykam sie z motłochem, ktory trzyma swoje nogi... na stole.
Wpuscic chamstwo na salony..
2015-07-21 00:56:21 Autor: konrados
---.dynamic.mm.pl
W czym problem: analogicznie do całych "wagonów dla niepalących" przy raczkujących komputerowych systemach rezerwacyjnych PRLu "dawano radę". Takie ciche wagony funkcjonują i w pociągach regionalnych m.in. w Wielkiej Brytanii. W Pendolino nie powinny to być na dłuższe dystanse wagony silnikowe... fakt siódmy pasowałby jako najmniej "przechodni".

A tak przy okazji, dlaczego w ostatniej chwili uwalono przedziały/klasę biznes ofiarując przedziały dla dzieci? Na TRAKO 2013 skład miał tak oznakowany częściowo wagon 2 ?
2015-07-21 07:59:58 Autor: el_Mario
---.brog.com.pl
To dobry pomysł. Ale czy polityczna poprawność pozwoli wyeliminować ze strefy ciszy dzieci? To one są zwykle największym źródłem hałasu w pociągu.
2015-07-21 08:54:10 Autor: TT
---.dynamic.chello.pl
Przed wyborami PKP Intercity zastanawia się nad wszystkim i wszystko wszystkim proponuje. Taki czas. Dorzućcie jeszcze DSS i bilety za złotówkę.
2015-07-21 09:31:24 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@el_Mario
Brawo! Dzieci w ogóle powinny mieć zakaz wstępu do PKP IC, bo ani to Premium ani Prestige. Lepsze są francuskie pieski.
2015-07-21 11:11:57 Autor: Black India Pale Ale
---.19.18.234
W odpowiedzi na post el_Mario:
"To dobry pomysł. Ale czy polityczna poprawność pozwoli wyeliminować ze strefy ciszy dzieci? To one są zwykle największym źródłem hałasu w pociągu."
Znając życie nie, gdyż właśnie polityczna poprawność, założenie, że uciszeni mają być komórkowcy, a nie dzieci, no i nieudolność systemu rezerwacji przy którym nawet jak dwa poprzednie punkty nie miałyby racji i chcieliby wyeliminować dzieci to mimo chęci przy sprzedaży biletu mieliby problem odróżnić co sprzedać pełnoletniemu, a co dziecku więc mimo teorii to w praktyce dzieci i tak by się przeszmuglowały do wagonu ciszy.
2015-07-21 11:54:02 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Black India Pale Ale & el_Mario
Chcecie strefę ciszy bez dzieci? Jedźcie furą a nie zbiorKomem.

Nie mieszajcie politycznej poprawności z dziećmi, bo w Polszy polityczna poprawność nakazuje przede wszystkim hołubić "starszych braci w wierze", a od niedawna także LGBTQ..
2015-07-21 13:25:58 Autor: BIPA
---.19.18.234
Znając życie jeszcze dodatkowo pewnie będzie taka rzecz, że miejsca w strefie ciszy nie będą objęte SuperPromo czyli kto będzie chciał jechać tanio za 49zł to musi się nastawić na hałas.
2015-07-21 21:37:37 Autor: fd
---.adsl.inetia.pl
Dobry pomysł, jechałem parę razy w EIP głośno w tych wagonach jak na jarmarku nie idzie wytrzymać, a IC Proszę zmieńcie tą śmieszną nazwę PREMIUM :D
2015-07-21 22:39:17 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post BIPA:
"Znając życie jeszcze dodatkowo pewnie będzie taka rzecz, że miejsca w strefie ciszy nie będą objęte SuperPromo czyli kto będzie chciał jechać tanio za 49zł to musi się nastawić na hałas."
Na pewno w początkowej fazie będzie funkcjonować to słabo, ale potem może się poprawi
2015-07-21 23:18:48 Autor: pierot
---.dynamic.chello.pl
najprostszy będzie powrót do przedziałowych składów
2015-07-23 16:44:42 Autor: hejter
---.146.78.221.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Austriacki system rezerwacji sprzedaje strefe ciszy dzieciom do lar 4 bez chociaż zajakniecia... Efekt ciekawy raczej :p
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS