NUMER 11/2020
NUMER 11/2020
Temat numeru:
Intermodal na Jedwabnym Szlaku
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity zamówi kilkadziesiąt pojazdów, jakich jeszcze nikt nie produkuje

| Jakub Madrjas 19.09.2017 284

PKP Intercity zamówi kilkadziesiąt pojazdów, jakich jeszcze nikt nie produkuje
Wizualizacja jednego z poprzednich projektówRys. PKP Intercity
Jak poinformowała „Rynek Kolejowy” wiceminister Jadwiga Emilewicz, to PKP Intercity weźmie udział w przełomowym programie zakupowym w ramach Partnerstwa Innowacyjnego. Zakłada on nie tylko produkcję innowacyjnego pojazdu nowego typu, ale od razu gwarancję zamówienia dużej partii pojazdów – pod warunkiem, że prototyp spełni założenia.
Projekt, który ogłosiła w maju w sejmie wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz jest przełomowy dla sektora kolejowego. Jego podstawą będzie nowy tryb zamówień publicznych, który umożliwia ubiegłoroczna nowelizacja PZP – Partnerstwo Innowacyjne. W tym trybie publiczne spółki mogą zamawiać produkty, których nie produkuje na rynku nikt, a Narodowe Centrum Badań i Rozwoju dofinansowuje stworzenie prototypu innowacji. Pierwszym projektem realizowanym w tym trybie jest rządowy program E-bus, w ramach którego ma zostać zamówionych 450 autobusów elektrycznych.

Jak powiedziała „Rynkowi Kolejowemu” minister Emilewicz, uczestnikiem projektu będzie PKP Intercity, które deklaruje zamówienie kilkudziesięciu egzemplarzy nowego produktu. Na razie ministerstwo nie chce zdradzić, jak będzie nazywać się projekt ani nawet o jaki typ pojazdu kolejowego chodzi. – Rozpatrywane są trzy produkty – zdradza Emilewicz. – PKP Intercity definiuje wymagania. Nie spełnia ich w tej chwili żaden producent – ani krajowy, ani zagraniczny, dlatego właśnie będzie to produkt innowacyjny – podkreśliła.

Obecnie trwa dialog techniczny pomiędzy PKP Intercity a Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. – Wymaganie trzeba „uszyć na miarę” przewoźnika – podkreśla minister. Dialog ma się zakończyć do końca roku, a na początku przyszłego roku projekt zostanie ogłoszony. Wówczas będzie mógł do niego przystąpić jeden z producentów. Jak wskazuje minister, ten projekt dużo trudniej przygotować niż porównywalne projekty z Innotaboru – PKP Intercity już teraz musi bowiem przygotować montaż finansowy dla przyszłego zakupu.

Kluczem do Partnerstwa Innowacyjnego jest założenie, że odbiorca zakupi pełną pulę pojazdów – jeśli producent spełnieni postawione wymogi w odpowiednim czasie. Jadwiga Emilewicz ma nadzieję, że nowatorski pojazd spełni wymagania nie tylko PKP Intercity, ale też „wielu przewoźników również w innych państwach” – dzięki czemu za zamówieniem narodowego operatora pójdą kolejne.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44992)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44992)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2020
NUMER 11/2020
„Rynek Kolejowy” 11/2020 jest już dostępny online! Za darmo!

Raport w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego” został poświęcony intermodalowi na Nowym Jedwabnym Szlaku. Warte uwagi są zwłaszcza materiał o tym, jak dalej rozwijać przewozy intermodalne, opisujący tłok na Jedwabnym Szlaku, czy ten wskazujący kierunki rozwoju przewozów intermodalnych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Przy okazji obecnego wydania na nasze pytania odpowiadają rozmówcy, a wśród nich: Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej, Jakub Jakóbowski, koordynator projektu „Powiązanie gospodarcze w Eurazji” w Ośrodku Studiów Wschodnich, Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, Tomasz Warchoł, prezes Kolei Małopolskich.

W numerze znajdą Państwo również tekst prezentujący ciekawą koncepcję dworca Olsztyn Główny. W miesięczniku przeczytać można także o Olechowie, który jest nowym kierunkiem w aglomeracji dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz o wpływie koronawirusa na już rozwarstwiony transport publiczny. W dziale Prawo i polityka wskazujemy zgubne skutki planowanej Ustawy o czasie pracy maszynistów.

W dziale historia Włodzimierz Winek snuje jak zawsze ciekawą opowieść, tym razem o progach kolejowych

 

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5