NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Intercity zamierza gwarantować ceny z Biletu Taniomiastowego

| Jakub Madrjas 17.05.2022 5,9k

PKP Intercity zamierza gwarantować ceny z Biletu Taniomiastowego
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Nowy model sprzedaży biletów PKP Intercity przyniósł rewolucyjne zmiany. Największą krytykę wzbudziła likwidacja Biletu Taniomiastowego; przewoźnik obiecuje dopasowanie nowej oferty, tak by bilety nie były droższe niż w poprzedniej, lubianej promocji.
Niemal dwa tygodnie temu, 5 maja, ruszyła sprzedaż biletów według nowej, dynamicznej taryfy na wszystkie pociągi PKP Intercity – również na dotowane pociągi TLK i IC. Obejmuje ona teraz także pierwszą klasę. Przewoźnik społeczny odbiór promocji wsparł również przez największą od dawna kampanię reklamową.

Likwidacja Biletu Taniomiastowego krytykowana

Jak pisaliśmy, nowa oferta umożliwiła w niektórych relacjach zdecydowanie tańsze podróże – warunkiem jest to, by wybrać mniej popularne połączenia, które przewoźnik chce w ten sposób zapełnić. Największą krytykę wzbudził wśród pasażerów fakt, że jednocześnie zlikwidowano bardzo korzystną ofertę Biletu Taniomiastowego.

– Dzięki biletom Taniomiastowym podróże do Warszawy były tańsze. Kosztowały [z Białegostoku 30 zł, a po styczniowej podwyżce 34,50 zł. Jednak i ta podwyżka nie zaspokoiła apetytu PKP. Dziś (15.05) część pasażerów zapłaci za przejazd 53 zł – pisał na blogu Błękitna Chusteczka Piotr Figiel. Podobne wątpliwości zgłosił Piotr Rachwalski na blogu Komunikacja Zastępcza. 

– Do relacji dotychczas objętych Biletem Taniomiastowym zostały przypisane odpowiednie progi PROMO. Nie będzie ceny bazowej – odpisał mu Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity. Mimo tej zapowiedzi, w wielu relacjach pasażerowie dalej kupują jednak droższe niż wcześniej bilety. Zapytaliśmy biuro prasowe przewoźnika, jaka jest jego polityka cenowa.

Bilet Taniomiastowy ma być gwarantowany w ramach Promo. I zwrot nadpłaty

Jak potwierdziła rzeczniczka Katarzyna Grzduk, bilety w nowej ofercie mają nie być droższe niż Taniomiastowe. – Pracujemy nad tym aby w pociągach objętych wcześniej ofertą Bilet Taniomiastowy przy braku miejsc siedzących bilet był dostępny w cenie porównywalnej z poprzednio obowiązującą – zapewniła.

– Pasażerowie, którzy zakupili bilety na przejazd pociągami objętymi wcześniej ofertą Bilet Taniomiastowy, powyżej ceny maksymalnej wskazanej dla danej relacji, będą mogli je wymienić na bilety już z zastosowaniem właściwej ceny z oferty Promo. Zwrot nadpłaty za bilety zakupione w elektronicznych kanałach sprzedaży będzie dokonany automatycznie. W przypadku biletów zakupionych w kasach lub u konduktora zwrot różnicy w cenie biletu będzie dokonywany w drodze reklamacji – dodała.

Wdrożenie z problemami; jest więcej pasażerów?

Przewoźnik otwarcie przyznaje, że nie ustrzegł się błędów przy wdrażaniu zmiany – i droższe bilety do Białegostoku czy Łukowa miałyby być efektem jednego z nich; podobnie jak okresowa niedostępność systemu w pierwszych dniach. – Rozszerzenie oferty Promo na wszystkie pociągi jest bardzo dużą zmianą w systemie sprzedaży, ponieważ połączenia ekonomiczne kategorii IC i TLK, które zostały objęte nową ofertą, stanowią zdecydowaną większość połączeń realizowanych przez PKP Intercity. Z uwagi na konieczność posiłkowania się wieloma innymi systemami, czerpania z różnorodnych baz danych, jest również procesem złożonym. Przy wdrażaniu oferty Promo niestety nie udało nam się ustrzec przed pewnymi niedoskonałościami – przyznała Katarzyna Grzduk.

Z kolei Krzysztof Śmietana z „Dziennika Gazety Prawnej” zapytał przewoźnika, czy już widać efekty nowego systemu w liczbie pasażerów na pokładzie pociągu. Zdaniem przewoźnika tak.– Frekwencja w pociągach w ciągu ostatnich 11 dni była większa o ok. 40 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku 2019, czyli przed pandemią – poinformowało „DGP” PKP Intercity. Warto jednak pamiętać, że takie porównania będą zasadne dopiero w zdecydowanie dłuższym okresie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI

Charków równo po trzech miesiącach uruchomi metro 706

Charków równo po trzech miesiącach uruchomi metro

Infrastruktura Metro w Charkowie – drugim największym mieście Ukrainy, znajdującym się na wschodzie kraju, blisko granicy z Rosją – przestało kursować 24 lutego. Lokalne władze przekonują, że konieczne jest rychłe wznowienie kursowania kolei podziemnej, by normalnie mogła funkcjonować gospodarka miasta. Ponowny start zapowiadany jest na 24 maja.


Warszawa: Zmiany na Gagarina z powodu kolektora i tramwaju 2,1k

Warszawa: Zmiany na Gagarina z powodu kolektora i tramwaju

Zintegrowany transport W poniedziałek, 23 maja, rozpoczną się pierwsze roboty budowlane na ul. Gagarina, związane z nową trasą tramwajową oraz kolektorem ściekowym. Ulica zostanie zwężona do dwóch pasów w stronę Wisłostrady i do jednego w kierunku centrum – ruch będzie się odbywać po jednej jezdni. Zmiany będą także wprowadzone na skrzyżowaniu z ul. Czerniakowską.

WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5