Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity zamawia klimatyzatory do Pendolino. Dlaczego nie naprawi ich Alstom?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
16-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity zamawia klimatyzatory do Pendolino. Dlaczego nie naprawi ich Alstom?
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Intercity na własną rękę zamawia urządzenia klimatyzacyjne do poszczególnych wagonów, z których złożone są pociągi Pendolino. Okazuje się, że nie w każdym wypadku urządzenia na własny koszt naprawia serwis, który wykonuje Alstom na mocy umowy zawartej w chwili zakupu ED250.

PKP Intercity wystosowało zapytanie ofertowe dotyczące dostawy ważących prawie 700 kilogramowych klimatyzatorów dla pojazdów zespolonych Pendolino. Ogłoszenie w tej sprawie pojawiło się na początku marca. Chodzi o dostawę czterech, bardzo konkretnych urządzeń już działających w ED250, o takich samych parametrach. Po otrzymaniu ofert przewoźnik przeszedł do fazy negocjacji cenowych, które właśnie się zakończyły. Nie znamy jeszcze ich efektów. Jedynym kryterium wyboru ofert była cena.

Dlaczego jednak PKP Intercity samo zamawia te urządzenia, skoro wraz z zakupem ED250 PKP Intercity zamówiło w Alstomie również wieloletni serwis i utrzymanie podzespołów pojazdu? Okazuje się, że nie wszystkie zdarzenia, które mają miejsce podczas eksploatacji pojazdów, zobowiązują Alstom do naprawy we własnym zakresie.

– Naprawa klimatyzatorów zniszczonych lub uszkodzonych np. wskutek kolizji z zerwaną siecią trakcyjną jest wyłączona z usług utrzymania planowego i korekcyjnego, prowadzonych przez Alstom. Wyłączenie to dotyczy wszystkich wypadków lub aktów wandalizmu – wyjaśniło nam biuro prasowe PKP Intercity. Z podobnych powodów spółka kupowała już do ED250 drzwi wejściowe.

Obecnie dwa pojazdy Pendolino są trwale wyłączone z eksploatacji. Jeden z nich – po katastrofie w Ozimku, drugi zaś, wypadku w czasie jazd homologacyjnych w Niemczech, które miały miejsce na początku kwietnia 2020. Na razie nie wiemy, jak długo potrwa wyłączenie z ruchu drugiego z pojazdów. Pierwszy ma wrócić z naprawy we Włoszech dopiero w 2021 roku, choć został na nią wysłany wiosną 2019 roku, a sam wypadek miał miejsce w kwietniu 2017.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom: Pierwsza Coradia już na testach w Norwegii

Tabor i technika

Alstom: Pierwsza Coradia już na testach w Norwegii

Alstom 16 czerwca 2025

Alstom zwiększa moce produkcyjne. Duże inwestycje we Francji

Tabor i technika

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Tabor i technika

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Roman Czubiński 28 marca 2025

Alstom dostarczy CLIP Intermodal kolejnych 5 Traxxów Universal

Tabor i technika

Alstom: 2000 wózków wyprodukowanych w Nadarzynie

Tabor i technika

Alstom: 2000 wózków wyprodukowanych w Nadarzynie

Roman Czubiński 15 stycznia 2025

Zobacz również:

Alstom: Pierwsza Coradia już na testach w Norwegii

Tabor i technika

Alstom: Pierwsza Coradia już na testach w Norwegii

Alstom 16 czerwca 2025

Alstom zwiększa moce produkcyjne. Duże inwestycje we Francji

Tabor i technika

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Tabor i technika

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Roman Czubiński 28 marca 2025

Alstom dostarczy CLIP Intermodal kolejnych 5 Traxxów Universal

Tabor i technika

Alstom: 2000 wózków wyprodukowanych w Nadarzynie

Tabor i technika

Alstom: 2000 wózków wyprodukowanych w Nadarzynie

Roman Czubiński 15 stycznia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij