NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity zamawia klimatyzatory do Pendolino. Dlaczego nie naprawi ich Alstom?

| Michał Szymajda 16.04.2020 262

PKP Intercity zamawia klimatyzatory do Pendolino. Dlaczego nie naprawi ich Alstom?
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Intercity na własną rękę zamawia urządzenia klimatyzacyjne do poszczególnych wagonów, z których złożone są pociągi Pendolino. Okazuje się, że nie w każdym wypadku urządzenia na własny koszt naprawia serwis, który wykonuje Alstom na mocy umowy zawartej w chwili zakupu ED250.
PKP Intercity wystosowało zapytanie ofertowe dotyczące dostawy ważących prawie 700 kilogramowych klimatyzatorów dla pojazdów zespolonych Pendolino. Ogłoszenie w tej sprawie pojawiło się na początku marca. Chodzi o dostawę czterech, bardzo konkretnych urządzeń już działających w ED250, o takich samych parametrach. Po otrzymaniu ofert przewoźnik przeszedł do fazy negocjacji cenowych, które właśnie się zakończyły. Nie znamy jeszcze ich efektów. Jedynym kryterium wyboru ofert była cena.

Dlaczego jednak PKP Intercity samo zamawia te urządzenia, skoro wraz z zakupem ED250 PKP Intercity zamówiło w Alstomie również wieloletni serwis i utrzymanie podzespołów pojazdu? Okazuje się, że nie wszystkie zdarzenia, które mają miejsce podczas eksploatacji pojazdów, zobowiązują Alstom do naprawy we własnym zakresie.

– Naprawa klimatyzatorów zniszczonych lub uszkodzonych np. wskutek kolizji z zerwaną siecią trakcyjną jest wyłączona z usług utrzymania planowego i korekcyjnego, prowadzonych przez Alstom. Wyłączenie to dotyczy wszystkich wypadków lub aktów wandalizmu – wyjaśniło nam biuro prasowe PKP Intercity. Z podobnych powodów spółka kupowała już do ED250 drzwi wejściowe.

Obecnie dwa pojazdy Pendolino są trwale wyłączone z eksploatacji. Jeden z nich – po katastrofie w Ozimku, drugi zaś, wypadku w czasie jazd homologacyjnych w Niemczech, które miały miejsce na początku kwietnia 2020. Na razie nie wiemy, jak długo potrwa wyłączenie z ruchu drugiego z pojazdów. Pierwszy ma wrócić z naprawy we Włoszech dopiero w 2021 roku, choć został na nią wysłany wiosną 2019 roku, a sam wypadek miał miejsce w kwietniu 2017.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44649)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44649)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5