Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity zamawia klimatyzatory do Pendolino. Dlaczego nie naprawi ich Alstom?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
16-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity zamawia klimatyzatory do Pendolino. Dlaczego nie naprawi ich Alstom?
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Intercity na własną rękę zamawia urządzenia klimatyzacyjne do poszczególnych wagonów, z których złożone są pociągi Pendolino. Okazuje się, że nie w każdym wypadku urządzenia na własny koszt naprawia serwis, który wykonuje Alstom na mocy umowy zawartej w chwili zakupu ED250.

PKP Intercity wystosowało zapytanie ofertowe dotyczące dostawy ważących prawie 700 kilogramowych klimatyzatorów dla pojazdów zespolonych Pendolino. Ogłoszenie w tej sprawie pojawiło się na początku marca. Chodzi o dostawę czterech, bardzo konkretnych urządzeń już działających w ED250, o takich samych parametrach. Po otrzymaniu ofert przewoźnik przeszedł do fazy negocjacji cenowych, które właśnie się zakończyły. Nie znamy jeszcze ich efektów. Jedynym kryterium wyboru ofert była cena.

Dlaczego jednak PKP Intercity samo zamawia te urządzenia, skoro wraz z zakupem ED250 PKP Intercity zamówiło w Alstomie również wieloletni serwis i utrzymanie podzespołów pojazdu? Okazuje się, że nie wszystkie zdarzenia, które mają miejsce podczas eksploatacji pojazdów, zobowiązują Alstom do naprawy we własnym zakresie.

– Naprawa klimatyzatorów zniszczonych lub uszkodzonych np. wskutek kolizji z zerwaną siecią trakcyjną jest wyłączona z usług utrzymania planowego i korekcyjnego, prowadzonych przez Alstom. Wyłączenie to dotyczy wszystkich wypadków lub aktów wandalizmu – wyjaśniło nam biuro prasowe PKP Intercity. Z podobnych powodów spółka kupowała już do ED250 drzwi wejściowe.

Obecnie dwa pojazdy Pendolino są trwale wyłączone z eksploatacji. Jeden z nich – po katastrofie w Ozimku, drugi zaś, wypadku w czasie jazd homologacyjnych w Niemczech, które miały miejsce na początku kwietnia 2020. Na razie nie wiemy, jak długo potrwa wyłączenie z ruchu drugiego z pojazdów. Pierwszy ma wrócić z naprawy we Włoszech dopiero w 2021 roku, choć został na nią wysłany wiosną 2019 roku, a sam wypadek miał miejsce w kwietniu 2017.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Jakub Madrjas 16 lipca 2023

Bateryjna hybryda Alstomu już na testach [film]

Tabor i technika

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Świat

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Mikołaj Kobryński 30 czerwca 2023

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Jakub Madrjas 16 lipca 2023

Bateryjna hybryda Alstomu już na testach [film]

Tabor i technika

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Świat

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Mikołaj Kobryński 30 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5